AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #1 Skrevet 9. september 2015 Fortell gjerne litt om hesten din og hva slags krav du stiller til forrytter. Eventuelt hvilke generelle krav du stiller Jeg har en åtte år gammel varmblods/kaldblods (blanding) vallak. Han er snill og grei og lett håndterlig. Pga mye framdrift og arbeidsvilje så er et av kravene mine at en forrytter klarer å utfordre han fysisk og psykisk og være med å utvikle han. Men det viktigste er så klart at han får en god turkamerat Ellers forventer jeg at forrytter gjør alminnelige oppgaver i stallen (møkke, feie, fore, osv). Det er også viktig at vedkommende møter opp som avtalt eller gir beskjed i så god tid som mulig. Tillit er viktig Har heldigvis forytter som gjør alt dette, hun er "bare" 16 år og hadde ikke veldig lang erfaring da hun startet men spørr hvis hun lurer eller er usikker på noe. Så jeg føler meg veldig trygg på at hun tar godt vare på hesten min Anonymous poster hash: 35e67...40d
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #2 Skrevet 9. september 2015 Nå har jeg en dressurhest som går høye klasser (snart inter I) så mine krav er nå - over 18 år - minst LA nivå, helst middels - ri for trener når en rir på banen (både sprang og dressur) - ri turer - Behandle hesten som ens egen, respekt, sjekke over skader etc - Være konsekvent, og følge mine anvisninger så hesten blir behandlet på samme måte som meg - Melde fra når h*n ikke kan komme og ri - Melde fra om skader, mistet sko, etc - Behandle utstyr ordentlig, og bruke det jeg sier skal brukes. Anonymous poster hash: f0844...a96
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #3 Skrevet 10. september 2015 Min hest (kaldblods) er kun en hobbyhest, og brukes primært til turridning. Jeg forventer at min forrytter/hestepasser - er hestevant og har forståelse for hestens kroppspråk/behov - er selvgående i all håndtering og ridning - respekterer min anvisninger om behandling under ridning og håndtering - gjør mine oppgaver i stallen de dagene hun rir - tar pent vare på mitt utstyr, og rydder etter seg - gir meg beskjed hvis det dukker opp noe jeg bør vite om - sier ifra i god tid hvis hun ikke kan komme Anonymous poster hash: e20c0...80f
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #4 Skrevet 10. september 2015 Har en spranghest Stoler ikke på noen og har ergo ikke forrytter... Skal jeg bort betaler jeg for at han skal håndteres slik jeg vil....Anonymous poster hash: 7075c...888
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #5 Skrevet 12. september 2015 Nå har jeg en dressurhest som går høye klasser (snart inter I) så mine krav er nå - over 18 år - minst LA nivå, helst middels - ri for trener når en rir på banen (både sprang og dressur) - ri turer - Behandle hesten som ens egen, respekt, sjekke over skader etc - Være konsekvent, og følge mine anvisninger så hesten blir behandlet på samme måte som meg - Melde fra når h*n ikke kan komme og ri - Melde fra om skader, mistet sko, etc - Behandle utstyr ordentlig, og bruke det jeg sier skal brukes.Anonymous poster hash: f0844...a96 God liste Anonymous poster hash: 35e67...40d
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #6 Skrevet 12. september 2015 Har en spranghest Stoler ikke på noen og har ergo ikke forrytter... Skal jeg bort betaler jeg for at han skal håndteres slik jeg vil....Anonymous poster hash: 7075c...888 Hva slags hest er det? Er den oppstallet en plass hvor de yter slike tjenester?Anonymous poster hash: 35e67...40d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå