Gå til innhold

Uten bh - "billig" eller sexy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min nye kjæreste hater å bruke bh, men hun tør ikke å gå uten "tvangstrøya" i det offentlige rom. Fordi det blir sett på som stygt/vulgært/billig osv.

Jeg, som var ung på det glade 80-tallet, oppfordrer henne til å kle seg sånn som hun har lyst til, og jeg synes hun er både fin og sexy uten bh. Hun har et par finkjoler hvor hun ikke kan ha noe under (en med bar rygg og en med for dyp utringning), men jeg merker også at hun vekker oppsikt og blir glodd på når hun en sjelden gang drister seg til å bruke en av disse kjolene. Hun bryr seg ikke om at mannfolka kikker litt, men det er de kritiske blikkene og kommentarene fra hennes medsøstre som føles ubehagelig.

Hun er midt i 40-årene (ser yngre ut...), ikke overvektig, men brei over baken og har nokså store bryster. Veldig fine synes jeg, men de henger såpass mye at det fort blir avslørt når hun ikke har bh på seg.

Synspunkter jenter? Hvorfor er det så ille med litt bevegelser under klærne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi jeg ikke vil være et sexobjekt. 

Anonymous poster hash: 3326b...9f0
  • Liker 7
Skrevet

Hvis de er så store og tunge at de henger så er det vel ikke akkurat sexy. Billig vil jeg nok heller ikke kalle det, men smakløst kanskje... Og vulgært.

Anonymous poster hash: ec97a...1af

• Liker 13
Skrevet

Foreleseren min bruker ikke BH, er vel omtrent det eneste hun blir husket for.

Anonymous poster hash: b43f2...e49
  • Liker 9
Skrevet

Jeg stirrer aldri stygt på kvinner som går uten BH. Hvorfor skulle det bry meg?

Hun kan gå slik hun vil. Om noen er lette på tråden seksuelt, reflekteres av deres seksualvaner, ikke deres bekledning. Og i disse dager har kvinner lov å ha sex med hvem de vil og, så det er vel kanskje på tide å pensjonere uttrykket "billig". Noe litt ironisk rundt kvinner som rakker ned på andre kvinner det ene sekundet og så klager over diskriminering det neste.

Om noe er elegant og stilig er en annen sak. Men jeg passerer horder av mennesker hver dag uten mye stilsans og det er ikke noe jeg bruker mye energi på. 

Anonymous poster hash: 659e9...427
  • Liker 10
Skrevet

Hvis de er så store og tunge at de henger så er det vel ikke akkurat sexy. Billig vil jeg nok heller ikke kalle det, men smakløst kanskje... Og vulgært.

Jeg tror kvinner og menn kan ha ganske forskjellig syn på hva som er fint eller sexy.

Hun har slettes ikke brystene på magen, bare så det er sagt, men de henger tydelig lenger ned når de slipper fri fra bhen. Og det blir avslørende bevegelser under løstsittende klær.

Skrevet

Jeg stirrer aldri stygt på kvinner som går uten BH. Hvorfor skulle det bry meg?

Hun kan gå slik hun vil. Om noen er lette på tråden seksuelt, reflekteres av deres seksualvaner, ikke deres bekledning. Og i disse dager har kvinner lov å ha sex med hvem de vil og, så det er vel kanskje på tide å pensjonere uttrykket "billig". Noe litt ironisk rundt kvinner som rakker ned på andre kvinner det ene sekundet og så klager over diskriminering det neste.

Om noe er elegant og stilig er en annen sak. Men jeg passerer horder av mennesker hver dag uten mye stilsans og det er ikke noe jeg bruker mye energi på. 

Anonymous poster hash: 659e9...427

Godt sagt ;)

Skrevet

Jeg tror kvinner og menn kan ha ganske forskjellig syn på hva som er fint eller sexy.

Hun har slettes ikke brystene på magen, bare så det er sagt, men de henger tydelig lenger ned når de slipper fri fra bhen. Og det blir avslørende bevegelser under løstsittende klær.

Det er klart at kvinner og menn har forskjellig syn på det, men jeg er mann og står for det jeg skrev.

Syns det er vulgært og svært lite sexy.

• Liker 2
Skrevet

Foreleseren min bruker ikke BH, er vel omtrent det eneste hun blir husket for.

Anonymous poster hash: b43f2...e49

Da må hun være en dårlig foreleser, hehe. Men dette sier jo litt om holdningene som dere unge har i dag? Vi kikket selvfølgelig på jentene på 80-tallet også, men det var likevel ikke sånn en skam å gå uten bh den gangen. Og veldig mange gjorde det!

Skrevet

Jeg synes ikke det er vulgært å gå uten bh i seg selv, kommer an på plagget og anledningen. Og selvsagt det åpenbare; størrelsen. En kan fint gå uten bh om en har små bryster, men når en har store bryster blir alt av utrigninger, singeletter osv. veldig vulgært, veldig fort. Jeg har store bryster og kan ikke gå med høyhalsede gensre f.eks. for puppene ser enorme ut. Og det er faktisk et problem når jeg skal holde kurs at folk er mer opptatt av puppene enn på hva jeg har å si. Mange med store bryster får også vondt uten bh og så er det jo den evinnelige tyngdekraften. Men sånn utover dette synes jeg absolutt ikke det er noe galt i å gå uten bh, kanskje litt uvant for en del men.

Anonymous poster hash: e3caf...f7a
  • Liker 3
Skrevet

Det er klart at kvinner og menn har forskjellig syn på det, men jeg er mann og står for det jeg skrev.

Syns det er vulgært og svært lite sexy.

Godt at vi har forskjellig syn på det da! For kvinnene sin del også, ikke sant?

Og jeg liker best dem som tør å vise sin naturlige kvinnelighet, selv om ikke alt holder "idealmålene". Og jeg synes levende bryster under en småfrekk topp eller kjole er sexy!

• Liker 1
Skrevet

Godt at vi har forskjellig syn på det da! For kvinnene sin del også, ikke sant?

Og jeg liker best dem som tør å vise sin naturlige kvinnelighet, selv om ikke alt holder "idealmålene". Og jeg synes levende bryster under en småfrekk topp eller kjole er sexy!

Det kan selvfølgelig være sexy dersom de er relativt små og faste og holder seg der de skal være, men er de store, tunge og henger, så minner det om jurene på ei ku som disser frem og tilbake.

Det er veldig udelikat og langt i fra sexy.

Jeg forstår at du ønsker støtte i at dama di er sexy, men det tviler jeg på at du får fra noen.

Men det viktigste er jo tross alt hva dere syns. Det er dere som skal beundre og tenne på hverandre.

• Liker 2
Skrevet

Kommer helt ann på hvilke klær som blir brukt, synes jeg. Synes det fort kan bli vulgært når man har store bryster, samt usmakelig ved lav utrigning uansett størrelse. 

Men ja, det er litt sexy å se "levende" bryster, men alt med måte :) Selv ville jeg vært engstelig for at nipplene ville syntes om jeg gikk uten, for det synes jeg er veldig tacky!

• Liker 2
Skrevet

Personlig så bryr det meg lite om noen går uten bh.  :lol:

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes ikke det er vulgært å gå uten bh i seg selv, kommer an på plagget og anledningen. Og selvsagt det åpenbare; størrelsen. En kan fint gå uten bh om en har små bryster, men når en har store bryster blir alt av utrigninger, singeletter osv. veldig vulgært, veldig fort. Jeg har store bryster og kan ikke gå med høyhalsede gensre f.eks. for puppene ser enorme ut. Og det er faktisk et problem når jeg skal holde kurs at folk er mer opptatt av puppene enn på hva jeg har å si. Mange med store bryster får også vondt uten bh og så er det jo den evinnelige tyngdekraften. Men sånn utover dette synes jeg absolutt ikke det er noe galt i å gå uten bh, kanskje litt uvant for en del men.

Anonymous poster hash: e3caf...f7a

Dumt at det skal være sånn! Men føler du det er mennene eller kvinnene som gir deg en ubehagelig følelse på grunn av puppene dine?

Det skal nok mye til for at jeg synes noe er vulgært, men frekt og litt uanstendig kanskje hvis puppene blir altfor store og bhen mangler.

Dama mi synes faktisk det er mye mer behagelig uten bh enn med, men så er heller ikke puppene hennes "enorme". Men ganske store det er de, og hun opplever litt av det samme som deg. Hun har ingen planer om å slutte å bruke bh i jobbsammenheng og sånne anledninger, men på fritiden har hun lyst til å kunne gå ut i både singlet og utringede topper, men kvir seg fordi så mange synes det er vulgært!

Skrevet

En kan fint gå uten bh om en har små bryster,

Jeg har ca. en håndfull hver, faste som står rett ut, og jeg går uten. Aldri likt bh. Føler det er på lik linje som en vepsetalje. >_<

Selv ville jeg vært engstelig for at nipplene ville syntes om jeg gikk uten, for det synes jeg er veldig tacky!

Har flate som kun blir stive ved berøring/ når det er kaldt, men hvis det er sistnevnte så har jeg jo på meg klær. Ellers så ser man ikke på meg noe annet enn noe som "gynger".

Selv om jeg går uten har jeg aldri opplevd at kvinner har sett stygt på meg, eller kanskje jeg ikke har lagt merke til det. O_o Har for øvrig ikke lagt merke til om menn ser heller så... <_<

Skrevet

Kommer helt ann på hvilke klær som blir brukt, synes jeg. Synes det fort kan bli vulgært når man har store bryster, samt usmakelig ved lav utrigning uansett størrelse. 

Men ja, det er litt sexy å se "levende" bryster, men alt med måte :) Selv ville jeg vært engstelig for at nipplene ville syntes om jeg gikk uten, for det synes jeg er veldig tacky!

For eksempel en sommerkjole som henger på rundt nakken i stedet for skulderstropper? Er det "innafor"? Eller vulgært når brystene blir hengende og disse litt?

At knoppene avtegner seg  mot tøyet eller vises litt igjennom er vel ganske uunngåelig i tynne kjær når bhen mangler? Jeg synes det er sexy jeg, men alt med måte selvfølgelig. Hvis hele puppestellet vises igjennom, så skjønner jeg at folk reagerer!

Skrevet

Folk får gå som de vil, men jeg syns det er vulgært med store pupper uten bh. Jeg har faste mellomstore pupper som ikke henger, men ville aldri gått uten bh utenfor husets fire vegger for det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en regel som er slik:  Trenger du BH for og holde de oppe, ja så bruker man BH.

Altså har du små eller faste pupper har ikke BH noen intensjon. En BH er jo der for og holde brystene på plass om nødvendig.

Anonymous poster hash: bca4f...dca
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...