AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #1 Skrevet 9. september 2015 Jeg har en vikarstilling og oppdaget nylig at det forsvinner mye penger fra kontoen og går til å finansiere sjefens privatliv. Først så trodde jeg at dette var noe alle var innforstått med at jobben betaler for restaurantbesøk eller reiser. Jeg har hittil ikke funnet noen bilag eller kvitteringer på disse. Jeg ser også at det er blitt betalt store beløp til hans eget enkeltpersonsforetak uten at han kan fremvise kvittering. Han avfeier spørsmålene mine at det hadde hun som jeg vikarierer for ordnet allerede og at jeg ikke trenger å tenke på det. På disse reisene som jobben betaler for, har han lagt ut bilder på sin private Facebook og skrevet ferie. Dette vet han ikke at jeg vet. Jeg har bedt hans overordnede om hun kunne hjelpe meg med å gå gjennom regnskapet med meg neste uke. Dette har han fått vite om, og idag har boken min med alle kvitteringer forsvunnet. Han var den siste som gikk fra kontoret igår. Det er tydeligvis noe som ikke stemmer. Hva gjør jeg? Er dette underslag? Blir jeg dømt hvis jeg ikke varsler? Anonymous poster hash: 18484...003 1
Testosteron Skrevet 9. september 2015 #2 Skrevet 9. september 2015 Fortell alt du vet til hans overordnede 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #4 Skrevet 9. september 2015 Eier sjefen firmaet? Nei, han er ansatt. Han driver eget enkeltmannsforetak ved siden av, har jeg funnet ut. Anonymous poster hash: 18484...003
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #6 Skrevet 9. september 2015 Du må nesten varsle synes jeg. Det er planen. Det var også derfor jeg ba hans overordnede og ikke han jeg ba om hjelp ang regnskapet. Jeg ville være sikker før jeg kan varsle. Jeg vil ikke være den som kommer med falske anklager, hvis jeg tar feil. Anonymous poster hash: 18484...003
Gullik Skrevet 9. september 2015 #7 Skrevet 9. september 2015 Det jeg synes er underlig (slik du beskriver det), er at ingen andre i firmaet har oppdaget det.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #8 Skrevet 9. september 2015 Det jeg synes er underlig (slik du beskriver det), er at ingen andre i firmaet har oppdaget det. Jeg syns også det, men han har ikke jobbet så lenge han heller. Også veldig flink til å snakke alle rundt. Jeg var usikker veldig lenge selv. Anonymous poster hash: 18484...003
Brimi Skrevet 9. september 2015 #9 Skrevet 9. september 2015 Jeg synes det var veldig suspekt at boken med kvitteringer plutselig forsvant. I hvertfall om det ikke var noen grunn til at boken skulle forsvinne (lagres eller noe lignende) 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #10 Skrevet 9. september 2015 Jeg synes det var veldig suspekt at boken med kvitteringer plutselig forsvant. I hvertfall om det ikke var noen grunn til at boken skulle forsvinne (lagres eller noe lignende) Av tidligere regnskap har det blitt levert inn kvitteringer, men det samsvarer ikke med penger som har gått ut av konto. Dette har tydeligvis ikke blitt sjekket. Det er derfor ingen har stusset over det. (Tror jeg) Jeg spurte sjefen om han har sett permen min med kvitteringene, men det hadde han ikke sett. Spurte til og med om jeg i det hele tatt kan jobben min når jeg roter bort en så viktig ting. Det han ikke vet er at jeg har tatt kopier av kvitteringene som jeg har liggende hjemme. Magefølelsen min sa at jeg burde gjøre det. Hva med at vi firmaet betaler ENK hans. Er det lov? Jeg finner ingen skriftlige avtaler på dette heller. Anonymous poster hash: 18484...003
Ulven Skrevet 9. september 2015 #11 Skrevet 9. september 2015 Av tidligere regnskap har det blitt levert inn kvitteringer, men det samsvarer ikke med penger som har gått ut av konto. Dette har tydeligvis ikke blitt sjekket. Det er derfor ingen har stusset over det. (Tror jeg) Jeg spurte sjefen om han har sett permen min med kvitteringene, men det hadde han ikke sett. Spurte til og med om jeg i det hele tatt kan jobben min når jeg roter bort en så viktig ting. Det han ikke vet er at jeg har tatt kopier av kvitteringene som jeg har liggende hjemme. Magefølelsen min sa at jeg burde gjøre det. Hva med at vi firmaet betaler ENK hans. Er det lov? Jeg finner ingen skriftlige avtaler på dette heller.Anonymous poster hash: 18484...003 Har dere regnskapsfører i firmaet eller er det du som er regnskapsansvarlig?
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #12 Skrevet 9. september 2015 Har dere regnskapsfører i firmaet eller er det du som er regnskapsansvarlig? Hun jobber en dag i uka og er sammen med sjefen. Så hun kan jeg ikke gå til. Anonymous poster hash: 18484...003
Ulven Skrevet 9. september 2015 #13 Skrevet 9. september 2015 Hun jobber en dag i uka og er sammen med sjefen. Så hun kan jeg ikke gå til.Anonymous poster hash: 18484...003 Jobber hun i et eksternt regnskapsfirma? Isåfall går du til hennes sjef.
Million Skrevet 9. september 2015 #14 Skrevet 9. september 2015 Du er en smart liten cookie, du Flink jente som følger magefølelsen og har tatt kopier av kvitteringene. Det er garantert den skyldige sjefen som har tatt kvitteringsboken. 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #15 Skrevet 9. september 2015 Du er en smart liten cookie, du Flink jente som følger magefølelsen og har tatt kopier av kvitteringene. Det er garantert den skyldige sjefen som har tatt kvitteringsboken. Takk for det, men det føles ikke slik. Jeg føler at jeg går bak ryggen på noen og det gir meg en uggen følelse. jeg vil heller ikke havne i dragsuget i noe jeg ikke har gjort. Anonymous poster hash: 18484...003
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #16 Skrevet 10. september 2015 Jeg er fortsatt i villrede ang denne saken. Jeg er fagorganisert. Kan de hjelpe meg med dette? Jeg har ikke jobbet her så lenge, og sjefen min har sendt en klage til hans overordnede (hun jeg skal ha møte med neste uke) og fortalt henne at jeg ikke gjør jobben min bra nok, sen med rapporter, null regnskapserfaring, roter bort ting, tar lange pauser og kommer sent og drar tidlig. Denne sendte han på Mail til henne og meg. J@veln har vært feig og har vært på hjemmekontor idag. Omtrent samme tidspunkt som han sendte denne mailen, oppdaterte han Facebook-statusen sin med "føler seg tilfreds". Hans overordnede har heldigvis ikke vært på jobb idag, og jeg har fått være i fred med min lille "etterforskning" og har avdekket flere ting. Nå må jeg bare vente til hun leser mailen og forhåpentligvis kaller hun meg inn. Jeg vil bare presisere at ingen av punktene i klagen hans om meg er sanne. Det er sårende å lese klagen hans, og det tærer på selvtilliten. Jeg kjenner på meg at det blir en lang helg. Jeg er ikke ute etter å ta han, eller noen personlig agenda. Jeg vil bare gjøre ting riktig. Anonymous poster hash: 18484...003
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #17 Skrevet 11. september 2015 Varsle styreleder, evt adm dir, anonymt. Anonymous poster hash: 9b386...1ba
Auri Skrevet 11. september 2015 #18 Skrevet 11. september 2015 Ta kontakt med politiet og forhør deg der hva du bør gjøre. Dette høres veldig shady ut.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #19 Skrevet 11. september 2015 Hun jobber en dag i uka og er sammen med sjefen. Så hun kan jeg ikke gå til. Anonymous poster hash: 18484...003 Hva mener du med at hun er sammen med sjefen, har de et personlig forhold?Anonymous poster hash: f41e1...156
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #20 Skrevet 11. september 2015 Hva mener du med at hun er sammen med sjefen, har de et personlig forhold?Anonymous poster hash: f41e1...156 Tusen takk for gode råd. Jeg har blitt kalt inn til møte på mandag. Når det gjelder forholdet mellom sjefen og regnskapsdamen så er det på personlige plan. Jeg har fersket de i het omfavnelse på jobb. Det er heller ikke henne han er gift med. Anonymous poster hash: 18484...003
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå