AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #1 Skrevet 9. september 2015 Nå mener jeg telefon/pc-tid en halvtime før leggetid, synes dere det er ok? Barnet er som sagt 7 år. Og er i seng til halv ni om kveldene. Bruker å sitte med telefonen fra 20-2030.Anonymous poster hash: e3fa6...93f
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #2 Skrevet 9. september 2015 Nei, det er ingen god ide. Lyset fra skjermen stimulerer han og gjør ham mer våken På denne tiden av døgnet bør nedroing og kos være det viktige. Spise kveldsmat, skifte til pysj og pusse tenner, lese en godnattfortelling osv. Anonymous poster hash: b9cb4...95b 3
Jade Skrevet 9. september 2015 #3 Skrevet 9. september 2015 Har han problemer med å roe seg når han skal sove, så er det lurt å trappe ned med roligere aktiviteter rett før leggetid.
Daria Skrevet 9. september 2015 #4 Skrevet 9. september 2015 Voksne anbefales å styre unna skjermer av alle slag den siste tiden før man legger seg - det burde vel gjelde i enda større grad for barn.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #5 Skrevet 9. september 2015 Nei, det er ingen god ide. Lyset fra skjermen stimulerer han og gjør ham mer våken På denne tiden av døgnet bør nedroing og kos være det viktige. Spise kveldsmat, skifte til pysj og pusse tenner, lese en godnattfortelling osv. Anonymous poster hash: b9cb4...95b Er det mer ok å la han lese litt på sengen før ha sovner? At vi feks sier at ingen telefon etter kl 2000. Da har han en halvtime på seg før det må være stille på rommet. Vet selv av erfaring at lesing gjør meg trøtt. TSAnonymous poster hash: e3fa6...93f
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #6 Skrevet 9. september 2015 Er det mer ok å la han lese litt på sengen før ha sovner? At vi feks sier at ingen telefon etter kl 2000. Da har han en halvtime på seg før det må være stille på rommet. Vet selv av erfaring at lesing gjør meg trøtt. TSAnonymous poster hash: e3fa6...93f Ja, lesing er noe helt annet. En kosestund med lesing hører med til en god kveldsrutine. Men hvorfor denne telefonen? Om han legger den fra seg 20.00 i stedet for 20.30 er ikke noen revolusjonerende forskjell. Jeg ville sagt ikke noe skjermbruk etter 19.00 f.eks. Min 7 åring liker å se Newton, men det er absolutt siste skjermbruk for dagen. De andre ukedagene er det kun til og med barne-TV vi ser på tv. PC har han ikke tilgang til og ikke egen telefon. Han får bruke iPad en halvtimes tid om dagen, men det er før barne-TV, aldri etter. Anonymous poster hash: b9cb4...95b
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #7 Skrevet 9. september 2015 Ja, lesing er noe helt annet. En kosestund med lesing hører med til en god kveldsrutine. Men hvorfor denne telefonen? Om han legger den fra seg 20.00 i stedet for 20.30 er ikke noen revolusjonerende forskjell. Jeg ville sagt ikke noe skjermbruk etter 19.00 f.eks. Min 7 åring liker å se Newton, men det er absolutt siste skjermbruk for dagen. De andre ukedagene er det kun til og med barne-TV vi ser på tv. PC har han ikke tilgang til og ikke egen telefon. Han får bruke iPad en halvtimes tid om dagen, men det er før barne-TV, aldri etter. Anonymous poster hash: b9cb4...95b Nei hvorfor må dere spørre samboeren min om. Det er ikke mitt barn skjønner du, og føler ikke jeg kan begynne å bestemme sånt. Da blir jeg hatet for evig og alltid;) Hadde det vært for meg hadde ikke en 7åribg hatt telefon i det hele tatt. Men, det er tydeligvis ikke noe jeg kan bestemme. "Han må da få lov til å holde på litt før han legger seg da", sier samboer om jeg kommenterer telefonbruken. Tror ikke han forstår hvor dårlig deal det egentlig er. TSAnonymous poster hash: e3fa6...93f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå