AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #1 Skrevet 9. september 2015 Jeg er 6+0 i dag, og hadde brun utflod i forgårs og i går. Mest i forgårs, selv om det ikke var så veldig mye da heller, men nok til at det syntes godt i truseinnlegget. Jeg har ikke hatt noe særlig symptomer hittil i graviditeten bortsett fra ømme pupper og at jeg blir fortere mett. I går var puppene faktisk ømmere enn tidligere, men i dag kjenner jeg ingenting. Matlysten har også kommet tilbake. Jeg føler meg liksom gravid lenger, og er selvfølgelig redd for MA. Men hva gjør jeg egentlig nå? Skal jeg vente og se det an? Jeg har tenkt å ta tidlig ultralyd privat, men lurer på å drøye det en uke eller to til jeg kanskje får et sikrere svar. Det er vel ikke helt sikkert at de kan se at hjertet slår nå uansett, og da er jeg vel like langt?Anonymous poster hash: 9e9af...08e
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #2 Skrevet 9. september 2015 Det var veldig tidlig for MA. Men det kan være starten på en SA.... eller ingen av delene. Småblødninger tidlig i graviditeten trenger ikke bety at noe er galt. Jeg har hatt MA oppdaget i uke 11(fosteret dødt fra uke 7). Jeg hadde ingen tegn på at noe var galt, symptomer som vanlig. Jeg ville sett det an ut uken, og heller bestilt en ul over helgen. Da er du tryggere på at du vil se noe på ul. Anonymous poster hash: 4808c...6ed
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #3 Skrevet 9. september 2015 Det var veldig tidlig for MA. Men det kan være starten på en SA.... eller ingen av delene. Småblødninger tidlig i graviditeten trenger ikke bety at noe er galt. Jeg har hatt MA oppdaget i uke 11(fosteret dødt fra uke 7). Jeg hadde ingen tegn på at noe var galt, symptomer som vanlig. Jeg ville sett det an ut uken, og heller bestilt en ul over helgen. Da er du tryggere på at du vil se noe på ul.Anonymous poster hash: 4808c...6ed Takk for svar. Trodde MA ofte skjedde i uke 6-7 også, men kanskje det er tidlig. Magefølelsen på at det ikke har gått bra er veldig sterk. Blir så lei meg... Hvis det er en begynnende SA, hvor lang tid tar det før den kommer ordentlig? Anonymous poster hash: 9e9af...08e
Sapphira Skrevet 9. september 2015 #4 Skrevet 9. september 2015 Det kan jo være MA, men behøver ikke være det. Det er veldig mange som som har brun utflod uten at noe er galt, men skjønner jo at du blir bekymret. Begge gangene jeg har hatt MA så har jeg hatt få symptomer. Første gangen startet det med brunt utflod som etterhvert ble rødlig, andre gangen fant vi det ut på tidlig UL. Hvis du er veldig bekymret så er det kanskje lurt å ta en tur til legen? Da blir du gjerne henvist til tidlig UL og slepper å betale for det Krysser fingrene for at alt er bra!
Sunniv Skrevet 15. september 2015 #5 Skrevet 15. september 2015 Det er vanskelig å si. Min MA ble oppdaget i uke 8, men fosteret hadde sluttet å vokse i uke 5. Jeg hadde ytterst få graviditetssymptomer, men det i seg selv trenger ikke være et tegn på MA. På hvilket tidspunkt en MA skjer, varierer veldig. MA er jo en abort, men at kroppen ikke støter ut fosteret og derfor oppdages det jo ofte sent siden de færreste er på tidlig ul.
Lilla-dings Skrevet 15. september 2015 #6 Skrevet 15. september 2015 Har hatt en MA. Da jeg var 6+5 våknet jeg en morgen, uten at puppene var ømme i det hele tatt. Tidligere hadde de vært megavonde. Allerede da fikk jeg en dårlig følelse. Videre spaknet kvalmen (som jeg hadde slitt med siden 5+0). Da første kontroll var, 7+6, ble MA påvist. Hadde da ikke blødd noe, og jeg fikk ingen blødninger før etter jeg hadde tatt cytotec.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #7 Skrevet 15. september 2015 Jeg opplevde det samme - lite symptomer, og følte tidvis at jeg ikke var gravid. Brunlig utflod både i uke 5/6 og uke 11 eller sånn. Jeg var til tidlig ultralyd, og fikk se et bankende hjerte når jeg var 6+2 og i uke 11. Trodde seriøst at det var noe galt sånn heeele graviditeten - til tross for både tidlig- og ordinær ultralyd, og timene hos jordmor. Man blir litt paranoid av å lese for mye på nett. Trodde jeg kjente for lite liv... trodde jeg ikke hadde "ømme nok" bryster... tenkte på blødningene jeg hadde opplevd tidlig i svagerskapet... var noe galt? Ville babyen plutselig dø i magen? Vel, jeg sitter her med en helt frisk gutt i dag. Mitt råd er å ta en tidlig ultralyd om en ukes tid. Og seriøst - sier gynekologen at ting ser bra ut, så velg å tro på det. Ikke bekymre deg for mye. Blødninger tidlig i svangerskapet er helt normalt, og symptomer kommer og går - og de varierer fra svangerskap til svangerskap også. Anonymous poster hash: 7ba3e...f1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå