Sulosi Skrevet 9. september 2015 #1 Skrevet 9. september 2015 (endret) At barna blir tatt vare på forventer alle foreldre at vi gjør men hvilke forventninger har dere til styrer og pedļed.? Vi er I en stor omstilling og Trenger innspill fra dere foreldre og fra dere som jobber I Bhg. Jeg vil ha ros og ris..alt som vi kanskje ikke selv klarer å se selv. Alle innspill mottas med takk. Endret 9. september 2015 av Sulosi
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #2 Skrevet 9. september 2015 Jeg forventer først og fremt at barna blir tatt vare på og respektert. At de får trøst når de trenger det (hadde nettopp en runde med en ansatt som ikke trøstet, men som mente toåringen burde bedrive selvregulering når hun var lei seg når jeg gikk om morgenen). De må få utfordringer der de trenger det (motorisk, kognitivt). De ansatte må ha tid til dem for å leke, synge, tegne, lese bøker og ikke bare gjøre formelle ting som å krysse av på lister og lage mat. Sånn ellers liker jeg gode planer. Greit å vite hva som skal skje om dagene sånn at man kan forberede barna. Å knytte aktiviteter til rammeplanen er greit, men for meg ikke noen selvfølge for jeg regner med det ligger i bakhodet hos barnehagelærere som læreplanen ligger i mitt bakhode (jeg bruker det som styringsdokument for meg selv, men foreldrene ønsker at jeg bryter ned målene). Jeg liker å få beskjed hvis det er noe utenom det vanlige med barnet mitt. Både på godt og vondt. Når det gjelder styrer så må vedkommende ha tydelige mål for hva han/hun ønsker for barnehagen og kreve at pedlederne gjør ca likt på avdelingene (synes ikke noe om at en pedleder sender ut supre månedsplaner, mens en annen såvidt sender ut noe). Bli enig om en felles styremåte for alle. Ta foreldre på alvor og vær tilgjengelig.Anonymous poster hash: a74ef...dd3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #3 Skrevet 9. september 2015 Trygghet, omtanke og omsorg. Passe på det sosiale. Null mobbing. Mindre møtetid og mer ute. Gjerne planer, men ikke nødvendig med mye rammeplaner osvAnonymous poster hash: 0b017...ad1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #4 Skrevet 9. september 2015 Vi foreldre er faktisk mer opptatt av at dere tar vare på barna våre og gir de trygghet enn at de kjenner til tall og bokstaver før skolegang.Anonymous poster hash: 0b017...ad1 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #5 Skrevet 9. september 2015 At barna møtes av varme, tilgjengelige og omsorgsfulle voksne - som er på jobb fordi de vil være sammen med barna, ikke kun for å omgås kolleger. At barna møter entusiastiske og kreative voksne, som har evnen til å involvere barna på barnas premisser. At de voksne har kunnskap nok til å tenke "utenfor boksen" - at ikke alle barn har de samme behovene for f.eks typiske bordaktiviteter som perling og tegning... At de voksne er ærlige dersom de er bekymret for et barn og henvender seg til foreldrene vedrørende dette i en tidlig fase. Anonymous poster hash: 6f7d3...1a9 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #6 Skrevet 9. september 2015 Det er ett fett hvordan årsplanen eller nettsiden er designet og ser ut, men at planleggingsdager og andre viktige ting ikke blir flyttet i hytt og pine på kort varsel. At vi blir informert om personalsituasjonen til en hver tid (vi får epost ved vikarbruk, når det gjelder en dag, er det greit om det bare opplyses om på oppslagstavla ved henting "I dag er Petter borte, og/eller Mathilde har vært her). At styrer bestreber seg på å sette inn vikar, og bruker faste så langt det lar seg gjøre. At styrer har langsiktige planer med personalsituasjonen, og rekrutterer i god tid og informerer om dette. At styrer lytter til både erfarne og nye ansatte og ikke trer endringer over hodet på dem i en omstillingsprosess, slik at det blir misnøye og folk slutter. Altså, ustabil bemanning med mye gjennomtrekk er et stort problem ved mange barnehager, og det er svært viktig å unngå. Til selve barnehagen er det ganske selvsagt, at barnet har det bra og blir behandlet individuelt og utvikler seg som det skal. At vi blir informert om viktige ting og hyggelige ting og ting som må tas tak i, men ikke referat av dagen for referatets skyld. Så er jo kunst, kultur, natur, lokalsamfunn osv etc viktig og bra, det regner jeg med er dekket av rammeplaner og pedledere som har nok å forholde seg til. I vår barnehage er de flinke, men ikke flinke med arbeidsmiljø tydeligvis, vi fornemmer konflikt og uenighet mellom styrer og pedleder, og det er svært trist (fordi det alltid ender med at pedleder slutter). At barnet utvikler vennskap og sosiale ferdigheter og spiser ok (det er mange foreldre opptatt av, så jeg føler ikke det er noe tema for oss, de spiser virkelig sunt, men noen klager uansett. De får all mat servert). Barnehagens visjon har NULL betydning. Ikke bruk lange seminarer og planleggingsdager på den, behold den gamle eller glem den. Anonymous poster hash: 0cf02...9eb
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #7 Skrevet 9. september 2015 Forventer først og fremst omsorg og trygghet. Etterhvert som det er etablert, tenker jeg at det er fint at de lærer noe og at bhg ikke bare blir oppbevaring. At bhg har en tanke med det de gjør: Sosial læring spesielt og for de eldste, mer tilnærming til det som venter på skolen, både med selvstendighet og mer forberedelser til det som kommer faglig. Jeg forventer også at de klarer å se det enkelte barnet og tilpasse dagen litt. Forstår selvfølgelig at man ikke har ressurser til at ikke alle behov kan dekkes til enhver tid, men rett og slett se at f.eks Håkon trenger å forberedes litt før alle overgangssituasjoner, Trine trenger å hjelpes litt inn i leken, Olav trenger tydelig beskjeder ansikt til ansikt og Lise er den som trenger et fang ved levering om morgenen. Blir sen enkeltes behov for omfattende, er det selvf av og til nødvendig å få tilført ekstra ressurser, men alle barn er ulike og det er fint å vite at bhg kan ta hensyn til det. Forventer også at de kan gi meg god informasjon om hvordan dagen til barnet mitt har vært.Anonymous poster hash: ccb31...97d 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #8 Skrevet 9. september 2015 Og ja, en ting til som er nevnt tidligere her: Forventer informasjon om vikarbruk og at bhg i størst mulig grad bruker faste vikarer. Det bør også være et krav at man vurderer kompetansen og egnetheten til vikarer som brukes mye. Har sett veldig mye forskjellig i vår bhg, og det ble ikke tatt grep før mange foreldre meldte sin misnøye.Anonymous poster hash: ccb31...97d 1
Strawberrygirl Skrevet 9. september 2015 #9 Skrevet 9. september 2015 Har samme forventninger som alle over. Samtidig forventer jeg at de ansatte er I stand til å lese barna. Jeg har ei forsiktig jente I bhg. Og når jeg leverte en dag kom hu ene som jobber der og maste om at hu måtte Gjøre ditt og leke med datt. Hu satt på gulvet med og så ned I gulvet og fiklet med hendene. Jeg gjorde ingenting for jeg ville se hvordan den ansatte løste situasjonen. Hun bare fortsatte å "trenge" seg på og endte med at dattera mi begynte å grine og kom til meg. Syns ikke dette var greit og hun burde løst det på en annen måte. Videre forventer jeg faktisk ukeålaner hvor det står hva de skal Gjøre. Gjerne også faste vikarer. Det er ikke noe trivelig å sette igjen ungen I bhg hos helt fremmede vikarer. 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #10 Skrevet 9. september 2015 Jeg har ganske høye forventninger til at man har fokus på trygghet og forutsigbare rammer for barna- samt grei informasjon til oss foreldre. Jeg vil ikke se "ambisjoner" om masse læring og mål i planene, jeg vil se at barnas behov blir ivaretatt. Ro, forutsigbarhet og tydelig kommunikasjon.Anonymous poster hash: b04a3...88f
minister-mio Skrevet 9. september 2015 #11 Skrevet 9. september 2015 At barna blir tatt vare på forventer alle foreldre at vi gjør men hvilke forventninger har dere til styrer og pedļed.?Vi er I en stor omstilling og Trenger innspill fra dere foreldre og fra dere som jobber I Bhg. Jeg vil ha ros og ris..alt som vi kanskje ikke selv klarer å se selv. Alle innspill mottas med takk. hvem er vi?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå