Gå til innhold

Hjelp.kan beinskjørhet gi smerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:-) min mor har for et par år siden fått påvist beinskjørhet i hoften,venstre side. men nå i den senere tid har hun fått smerter i den siden.når hun har jobbet ute i hagen.hun nevnte det til legen,og legen mente det måtte være pga beinskjørhet.. Men alle info sidene på nett sier at beinskjørhet ikke er forbundet med smerter,kun ved brudd.noe som hun ikke har.blir litt bekymra. Noen som vet om beinskjørhet gir smerter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er hun da? Normalt og når man blir eldre at man får mer vondter i muskler osv. Min mor har beinskjørhet og har mye vondt.

Anonymous poster hash: 474f8...a3b
Skrevet

Jeg er beinskjør, er ung, og har ingen smerter. Men det er vel grader av benskjørhet også? 

Skrevet

Hvor gammel er hun da? Normalt og når man blir eldre at man får mer vondter i muskler osv. Min mor har beinskjørhet og har mye vondt.

Hei:-) hun er 68 år,og har smerter hvis hun bruker hoftene,feks ut i hagen og jobber.har ikke smerter mens hun jobber,men når hun setter seg ned og reiser seg.har din mor også smerter,har hun brudd?
Skrevet

Hei:-) hun er 68 år,og har smerter hvis hun bruker hoftene,feks ut i hagen og jobber.har ikke smerter mens hun jobber,men når hun setter seg ned og reiser seg.har din mor også smerter,har hun brudd?

Det kan jo være muskulært. Musklene stivner jo eldre vi blir. Min mor har hatt 8 brudd i ryggen og tatt samtlige ribbein opp gjennom årene. Holder seg oppe enda ved hjelp av gå turer. 

Skrevet

Det kan jo være muskulært. Musklene stivner jo eldre vi blir. Min mor har hatt 8 brudd i ryggen og tatt samtlige ribbein opp gjennom årene. Holder seg oppe enda ved hjelp av gå turer.

Hadde hun smerter før hun fikk brudd?

Skrevet

Ja, du kan få smerter av osteoporose, men dette høres mer ut som artrose i hoftene. Kanskje på tide legen sjekker henne for dette, og hun evt får tatt røntgen?

Anonymous poster hash: a8d9a...755

Skrevet

Vondter...?

Anonymous poster hash: f9faf...3be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...