AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #1 Skrevet 8. september 2015 Kan man når man begynner å prøve/har begynt å prøve gå til en (privat) gyno og ta generelle sjekker for å se om man tilsynelatende ikke skal ha noen problemer med å få barn? Hva vil noe sånt koste? Hva inngår i en sånn sjekk?Anonymous poster hash: 1b7d2...895
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #2 Skrevet 8. september 2015 Glemte er ord i overskriften.. HOS guno*Anonymous poster hash: 1b7d2...895
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #3 Skrevet 9. september 2015 Hos en privat gynekolog kan du sjekke hva som helst. Men de starter ikke med en utredning før du har prøvd en stund, mye pga ubehaget det medfører hos deg. Men jeg regner med at de i første omgang ville ha sjekket deg med en vanlig gu + innvendig ultralyd. I tillegg noen blodprøver får å sjekke eggreserver og hormoner. I tillegg bør da også mannen levere en sædprøve. Mer enn det er ikke noen vits, for det er mer ubehag enn nytte så tidlig i prøvingen. Vet ikke hva det koster, men en vanlig time for gu hos en privat gynekolog ligger på 800-1200 kr. Anonymous poster hash: 05128...6fe
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #4 Skrevet 10. september 2015 Eggreserveprøven er en dyr analyse, så den vil du ikke nødvendigvis få tatt uten grunn. Privat pris i Danmark er ca 1000 kun for den blodprøven. Enkel utredning av et par med gu og sædprøve koster 2000-3000 hos privatklinikkene, vet ikke hva vanlig gynekolog tar. Du kan fortsatt ha mange uoppdagede tilstander etter en slik undersøkelse, for.eks tette eggledere. For å sjekke det må du legge på etpar tusen for kontrast-ul, beste er laparoskopi med blåfargetest, da er du på 30000 pluss tror jeg. Det er vesentlig billigere og mer effektivt å ha sex, for de fleste par. Er dere 39, ville jeg betalt for sjekk fra start.Anonymous poster hash: be46b...0f5
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #5 Skrevet 10. september 2015 Jeg tok en enkel, innvendig ul hos volvat. Kostet 1200. Fikk beskjed om at alt så veldig bra ut og ingen grunn til ikke bli gravid. Ble gravid ikke lenge etterpå. Egentlig litt unødvendig å sjekke noe som helst før det har gått ett år.Anonymous poster hash: f9137...450
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå