Gå til innhold

Interiør for koseligere vaskerom i kjellern?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som har linker til pynt og nips for skummelt/trist vaskerom i kjelleren?

Det er standard grå murvegger med gammel diger steinvask. Vurderer å male veggene lyse, eller kanskje i en farge!?

Trenger også noe pynt/farger for p friske opp der nede.Gjøre rommer med fresht og innbydende....

Gjerne Ebaylinker.

Endret av Teardrop
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Noen som har linker til pynt og nips for skummelt/trist vaskerom i kjelleren?

Det er standard grå murvegger. Vurderer å male i en lysere farge.

Trenger også noe pynt å ha der nede.

Gjerne Ebaylinker.

Ikke helt det du spør om, men her en rekke lenker som kan fungere som inspirasjon:

http://www.decoist.com/2012-02-07/coolest-laundry-room-design-ideas/

http://www.bhg.com/rooms/laundry-room/makeovers/laundry-room-design-basics/#page=1

https://www.pinterest.com/explore/gray-laundry-rooms/

F.eks. kan du jo ha vaskepulver i glassbeholdere - ser penere ut enn forpakninger. IKEA har en rekke fine glassbeholdere. I tillegg kan du ha såper o.l. i passede krukker. 

Sørg for å ha godt arbeidslys i vaskerommet. I tillegg finnes det lyspærer som gir et varmere lys, slik at det ikke ser så trist og grått ut.

Kurver i naturmaterialer kan også gjøre et rom "varmere" - kurver finner du stort sett overalt.

Skrevet

Personlig synes jeg ikke et vaskerom skal ha så mye pynt. Det er et rom hvor det blir fukt og støv, og det er et rom som har en konkret arbeidsoppgave. Jeg synes det er mye bedre å heller satse på at gjøre rommet koselig ved hjelp av de tingene som skal være der.

F.eks. ved å bruke pene glass glassbeholdere til såpe og vaskepulver. Passe på å ha bøtter, baljer, klesklyper og hengere i samme farge om mulig, Dersom du velger å male, så kan du jo ha farge på veggen, eller gå for hvite vegger og farger på kurver og detaljer.  Dersom du har strykebordet stående på vaskerommet, så kan sy et nytt trekk til det.

Skrevet

Tusen takk for tips! :D

• Liker 1
Skrevet

Alt som allerede er nevnt ovenfor!

Mal lyse, men lune (eller lune, men lyse) farger!

Flere lyspunkter slik at det ikke bare blir ett "sykehuslys" midt i taket.

Et par grønne planter, enten plast eller ekte pynter opp veldig!

Kurver for å holde orden på ting, jeg synes det er veldig fint med naturfargede eller hvite kurver sammen med grønne planter.

Fine vaskepulverbeholdere, og fine skittentøyskurver hvis du også har det på vaskerommet.

Kanskje en radio eller et lite stereoanlegg slik at du kan høre på musikk når du er på vaskerommet og gjør kjedelige oppgaver..?

Håper du finner litt inspirasjon, og fortell gjerne hvordan det blir du gjør det til slutt! :-)

Skrevet

Har sett mange fine vaskepulver-bokser de siste årene... Problemet er at jeg kun bruker flytende.... :/
Radio og planter var smart! :)

Skrevet

Jeg har sett noen fine vaskerombilder med levende lys over alt. Ser jo veldig lekkert ut på bildet, men jeg skjønner ikke helt vitsen. Må jo velte halvparten av lysene og lage brann hver gang jeg lemper klær ut og inn av vaskemaskinen :O

Ellers så er det jo fint med hyller og oppbevaringsplass så ting ikke ligger hulter ti bulter, og det er lett å holde rent. Lyse vegger og lettstelte overflater og mye lys er også fint.

Vaskemidlene har jeg i originalemballasjen, men har de ryddig i en kurv på veggen.

Anonymous poster hash: 79b00...002
Skrevet

Har sett mange fine vaskepulver-bokser de siste årene... Problemet er at jeg kun bruker flytende.... :/

Ikke noe problem det! Du kan ha det i pene glasskrukker, som f.eks. norgesglass med en pen etikett på, eller bruke en pen karaffel dersom du ønsker å kunne tømme vaskemiddel rett fra beholderen i en kopp eller i maskinen.

Har sett mange pene merkelapper som folk har laget på pcen og printet ut og limt på, eller så kan du feste en etikett på et pent bånd og henge den fast på beholderen.

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg tenkt å kjøpe en voksduk og stifte på benken, i stedet for den kjedelige, trefargede plata. 

Hvilke planter kan man ha på et vaskerom? De må jo tåle høy luftfuktighet, og jeg vil helst ha ekte. 

Link til beholdere til flytende vaskemiddel? Jeg finner ikke noen.

Skrevet

tapet og sånn fin tekst til å ha på veggen.

Anonymous poster hash: 385c2...983
Skrevet

Her har du mye du kan gjøre, nå vet jeg ikke hvordan det ser ut men det er vel ikke blitt pussett opp?

1. Skal du gjøre det lett maler du betongen hvit. - Er den stygg med sprekker og mangler kan du gjøre det litt mer kostbart, men dog verdt det. - Lekt ut veggene og monter ferdigmalt mdf plater med pene lister.

2. Hvordan er gulvet? - Legg varmekabler og noen pene fliser.

3. Kjøp baderomsinnredning og en servant. - En stor lang benkeplate med skap og tørk/vaskemaskin under etter hverandre. Sett også opp en servant for å skylle/vaske ting hvis det er lagt opp til det.

4. Nips og slikt ordner du lett når hele rommet virker nytt og fint.

Skrevet

Jeg tenkt å kjøpe en voksduk og stifte på benken, i stedet for den kjedelige, trefargede plata. 

Det er akkurat det jeg gjorde i den forrige boligen. Funket utmerket og sparte meg for mer oppussing enn det som var nødvendig. :) Ellers er jeg fan av lyse farger på vaskerommet og ikke noe særlig pynt. Kun praktiske løsninger som skapplass, uttrekkbart strykebrett og stort nok tørkestativ. 

Skrevet (endret)

Her har du mye du kan gjøre, nå vet jeg ikke hvordan det ser ut men det er vel ikke blitt pussett opp?

1. Skal du gjøre det lett maler du betongen hvit. - Er den stygg med sprekker og mangler kan du gjøre det litt mer kostbart, men dog verdt det. - Lekt ut veggene og monter ferdigmalt mdf plater med pene lister.

2. Hvordan er gulvet? - Legg varmekabler og noen pene fliser.

3. Kjøp baderomsinnredning og en servant. - En stor lang benkeplate med skap og tørk/vaskemaskin under etter hverandre. Sett også opp en servant for å skylle/vaske ting hvis det er lagt opp til det.

4. Nips og slikt ordner du lett når hele rommet virker nytt og fint.

Mja, du blir frarådet å bare lekte ut yttervegger med mindre dreneringen og utvendig isolasjon er meget god. Det kan bli fukt. Jeg kan ikke gi byggetekniske råd annet enn at du bør spørre fagfolk. For alle kjellere er ikke like. Alder, drenering, hvor mye av veggene er under bakken osv. Jeg har brukt Hey'di Fin Gammel Slemming i rent hvitt på murveggene. Det er perfekt siden den både er vanntett og diffusjonsåpen. Ønsker du å bruke vanlig maling, så må du spørre om rett produkt i butikken. Innvendige vegger er det ikke problemer med, altså vegger som vender mot andre rom i kjelleren. Der bør du kunne slå deg løs med farger.

Varmekabler er veldig kostbart siden du må ha inn fagfolk skal det være gjort riktig. Det er ofte lav takhøyde i kjellere på gamle hus, og det bør legges isolasjon i gulvet, ellers går for mye av varmen ned og det blir dyrt. Men har du råd, og takhøyde nok til isolasjon i gulvet, så gå for det!! Har du ikke råd til det, mal betonggulvet og sats på noen pene tepper. Plast Pappelina matter er fine, men så dyre. Ellos har også fine plastmatter. Ellers er filleryer alltid fresht, spesielt blåtoner i et rom med hvitmalte murvegger, mener nå jeg...

Innredning er bra tips. Jeg ville heller hatt kjøkkeninnredning. Kjøkken underskap er 60 cm dype, og det er hvitevarene også.

Endret av ops2
Skrevet

Kjøp en boks som "kannen"/flasken passer i. Så ser de pene ut når de ikke er bruk i alle fall!

Annonse
Skrevet

Hva slags belysning ville dere gått for på et vaskerom? Har et kjedelig rom med ett punkt i taket. Der er det en billig og stygg taklampe. Trenger å finne noe nytt og fancy 😁😁

Blir glad for linker!

(Sorry for at jeg kuppet tråden din litt ts. Satser på at du også har behov for belysningstips😉😁

Anonymous poster hash: 867c8...eef

Skrevet

wallstickers_vaskerom.jpg

Anonymous poster hash: 16b4f...4d3
  • Liker 1
Skrevet

wallstickers_vaskerom.jpg

Anonymous poster hash: 16b4f...4d3

Så fint☺😊☺

Anonymous poster hash: 867c8...eef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...