Gå til innhold

Erte en bra treningsøkt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i å trene på ellipsemaskin som alternativ til løping, da jeg ikke liker å løpe så godt. I hovedsak trener jeg for å gå ned i vekt Jeg pleier å stå mellom 30-45 min på den og improviserer litt ifht. hvordan jeg legger på motstand i løpet av økten, så følger ikke et nøyaktig opplegg, men det forløper ca. sånn her: 

5 min med 3 i motstand (oppvarming) 

5 min med 6 i motstand 

5 min med 9 i motstand 

5 min med 6 i motstand 

10 min med 9-10 i motstand 

1 min med 13 i motstand

1 min med 6 i motstand

1 min med 14 i motstand

1 min med 6 i motstand 

1 min med 14 i motstand

5 min med 6 i motstand

også roer jeg ned litt på laveste nivå før jeg er ferdig. 

Jeg blir god og svett, annpusten og sliten i løpet av en slik økt og maskinen sier jeg har forbrent mellom 350 og 400 kcal (selvom jeg vet dette bare er ca, og at det ofte er lavere) 

Spørsmålet er om dette er en grei treningsøkt på ellipsemaskin mtp. vektnedgang? Jeg har tenkt å variere med svømming, styrke og gruppetimer etterhvert. Maksmotstand på den maskinen jeg trener på er foresten 25 tror jeg. 

Lurer også på: Når jeg trener på maskinen får jeg noen ganger sånn advarsel hvor det står "high heart rate", er dette farlig?

Anonymous poster hash: a1732...d66
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig glad i å trene på ellipsemaskin som alternativ til løping, da jeg ikke liker å løpe så godt. I hovedsak trener jeg for å gå ned i vekt Jeg pleier å stå mellom 30-45 min på den og improviserer litt ifht. hvordan jeg legger på motstand i løpet av økten, så følger ikke et nøyaktig opplegg, men det forløper ca. sånn her: 

5 min med 3 i motstand (oppvarming) 

5 min med 6 i motstand 

5 min med 9 i motstand 

5 min med 6 i motstand 

10 min med 9-10 i motstand 

1 min med 13 i motstand

1 min med 6 i motstand

1 min med 14 i motstand

1 min med 6 i motstand 

1 min med 14 i motstand

5 min med 6 i motstand

også roer jeg ned litt på laveste nivå før jeg er ferdig. 

Jeg blir god og svett, annpusten og sliten i løpet av en slik økt og maskinen sier jeg har forbrent mellom 350 og 400 kcal (selvom jeg vet dette bare er ca, og at det ofte er lavere) 

Spørsmålet er om dette er en grei treningsøkt på ellipsemaskin mtp. vektnedgang? Jeg har tenkt å variere med svømming, styrke og gruppetimer etterhvert. Maksmotstand på den maskinen jeg trener på er foresten 25 tror jeg. 

Lurer også på: Når jeg trener på maskinen får jeg noen ganger sånn advarsel hvor det står "high heart rate", er dette farlig?

Anonymous poster hash: a1732...d66

Der har du svaret. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...