AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #1 Skrevet 8. september 2015 Til dere som vokser håret selv: Hvilken type er du fornøyd med å bruke? Forklar gjerne hvorfor. Jeg har nettopp brukt en pakke med Veet Easy Grip, en type kaldvoks som kommer ferdig mellom to lag som man drar fra hverandre. Funket ganske bra, og positivt at den hadde tynne vokslag tror jeg. Men noen steder tok den bare flekkvis, og det var vanskelig å bruke samme remsa flere ganger siden den allerede hadde vært mot huden og ikke klebret så bra lenger. Selv om den ikke var full av hår overalt. Mulig noe feil med min teknikk da Men tenker å prøve en annen type neste gang.Anonymous poster hash: 9bac7...26d
Cuntzilla Skrevet 8. september 2015 #2 Skrevet 8. september 2015 Jeg foretrekker varm voks, men har ikke prøvd andre merker enn Veet, så ikke noen formening om akkurat hvilken varm voks/sugaring som er best. Men fordelen der er at man kan klippe litt til stripsene og smøre voks over mindre områder. Gjør man det riktig så tar den også ALT. Ulempen er at det tar tid å lære seg den riktige teknikken, så de første gangene du prøver er det et helvete. Bruker mye ferdig-strips også, det er jo så enkelt og man kan vokse over det verste på 5 minutter. Men de er for lange og brede om man skal vokse litt i kriker og kroker, og jeg synes ikke de tar like mye som varm voks gjør.
Tandra Skrevet 9. september 2015 #3 Skrevet 9. september 2015 (endret) Jeg foretrekker varm voks, men har ikke prøvd andre merker enn Veet, så ikke noen formening om akkurat hvilken varm voks/sugaring som er best. Men fordelen der er at man kan klippe litt til stripsene og smøre voks over mindre områder. Gjør man det riktig så tar den også ALT. Ulempen er at det tar tid å lære seg den riktige teknikken, så de første gangene du prøver er det et helvete. Bruker mye ferdig-strips også, det er jo så enkelt og man kan vokse over det verste på 5 minutter. Men de er for lange og brede om man skal vokse litt i kriker og kroker, og jeg synes ikke de tar like mye som varm voks gjør. Takk for svar! Jeg har ikke mye erfaring med voks, er flere år siden sist og da hadde jeg varmvoks og remser i stoff (som kunne skylles opp og bruke igjen). Mener å huske at det var vanskelig å få tynt lag med varmvoksen. Kanskje noe med temperatur å gjøre, for kald kanskje, eller har du tips? Tips til teknikk sånn generelt? Jeg synes det tok bedre og gjorde noe mindre vondt hvis jeg fikk strammet huden nedover og rykket raskt oppover (mot hårveksten) med den andre hånda. HI Edit: Glemte å klikke på Anonym ja Endret 9. september 2015 av Tandra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå