Gå til innhold

hund løs på fotballbane?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror hunden hadde likt veldig godt å kunne fått løpe løs, siden han har ikke mulighet til det ellers siden vi har ingen inngjerda områder... :(

Men er det noen som vet om det er lov å slippe hunden løs på fotballbaner? (viss det ikke står noe konkret at det ikke er lov altså..) Skal selfølgelig ta opp etter han.

Anonymous poster hash: efb13...94c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner tanken din, de har så godt av å få løpe litt løs og bruke kroppen på en helt annen måte enn når de går i båndet :)

Aner ikke hvordan det er med fotballbaner, men jeg har brukt jorder f.eks for min hund. 

Skrevet

Gå på kurs og tren lydighet få full kontroll, så er det så mange andre plasser du kan ha hunden løs å la den få springe når det ikke er båndtvang, la ungene ha fotballbanen fri for avføring. Ja ser du skriver at du skal plukke opp (hva med den dagen da bikkja har løs avføring?), men ville du ha tryna i bakken der hunder har gjort sitt ærend?

Sjekk om det finnes en hundepark i nærheten!

Anonymous poster hash: eed47...79e
  • Liker 1
Skrevet

Gå på kurs og tren lydighet få full kontroll, så er det så mange andre plasser du kan ha hunden løs å la den få springe når det ikke er båndtvang, la ungene ha fotballbanen fri for avføring. Ja ser du skriver at du skal plukke opp (hva med den dagen da bikkja har løs avføring?), men ville du ha tryna i bakken der hunder har gjort sitt ærend?

Sjekk om det finnes en hundepark i nærheten!

Anonymous poster hash: eed47...79e

En kan aldri ha full kontroll på et dyr.

Anonymous poster hash: bff05...a09

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke lov på kunstgressbaner ihvertfall av hygieniske årsaker.

Skrevet

Er det ikke tillatt er det skiltet. Men husk å ikke slippe løs når det er båndtvang. Uansett, du har ALDRI 100% kontroll på et dyr.

Anonymous poster hash: 64a2d...8b8
Skrevet

Uansett om det er skiltet så er det som oftest kommunal eiendom likevel og da er det lov å slippe løs hunden der. Samme gjelder kommunale barnehager som elsker å sette opp "hund forbud" skilt. Det må de gjerne, men det er ikke gyldig. Bare luft hunden. 

Husk p alltid plukke opp da, så slipper man dårlig stemning. 

Anonymous poster hash: c106b...d3a
Skrevet

Jeg gjør det ikke. Skoler og barnehager er enda verre, skilting eller ikke. Hunder skal ikke gå å tisse i sanda der ungene skal leke. Unger som noen ganger spiser sand, eller blir skitne på hendene og pakker fingre i munnen, osv.

Fotballbaner er ikke fullt så ille, men jeg synes man burde unngå det når man vet det er områder hvor mange barn løper, ramler, og leker hver eneste dag. Jeg ville ikke latt unger ligge å rulle i hundegården her selv etter jeg har plukket opp bæsj, og derfor lar jeg heller ikke barns lekeplass bli midlertidig hundegård for min hund.

• Liker 4
Skrevet

Uansett om det er skiltet så er det som oftest kommunal eiendom likevel og da er det lov å slippe løs hunden der. Samme gjelder kommunale barnehager som elsker å sette opp "hund forbud" skilt. Det må de gjerne, men det er ikke gyldig. Bare luft hunden.  Husk p alltid plukke opp da, så slipper man dårlig stemning.  Anonymous poster hash: c106b...d3a

Kommunen kan gi forskrift om at hunder ikke har adgang til barnehager, skolegårder, kirkegårder eller grav- og urnelunder.

Noe de fleste kommuner har.

Å luftehunden sin på lekeplasset og barnehager, er rett og slett så respektløst som det går ann å bli!!!

• Liker 2
Skrevet

Kommunen kan gi forskrift om at hunder ikke har adgang til barnehager, skolegårder, kirkegårder eller grav- og urnelunder.

Noe de fleste kommuner har.

Å luftehunden sin på lekeplasset og barnehager, er rett og slett så respektløst som det går ann å bli!!!

Men det var ikke lekeplasser det var snakk om heller... men uansett så er det utrolig dumt at vi ikke har noen sånne inngjerda hundeparker, beregnet for at hunder skal få løpe løs i norge, slik de har i f.eks USA. :(  Det er godt mulig at det finns i Oslo og andre større byer, men det er jo langt ifra alle som bor i sånne store byer.

Skrevet

Det bør du ikke gjøre. Hundeeiere er uglesett hos mange fra før, og hvis du slipper hunden din på en bane som ikke er beregnet for det, blir det bare enda et bevis for at hundeeiere er både det ene og det andre av negative karakteristikker.

Har du ikke en skog, jorde eller lignende der du bor?

• Liker 4
Skrevet

Men det var ikke lekeplasser det var snakk om heller... men uansett så er det utrolig dumt at vi ikke har noen sånne inngjerda hundeparker, beregnet for at hunder skal få løpe løs i norge, slik de har i f.eks USA. :( Det er godt mulig at det finns i Oslo og andre større byer, men det er jo langt ifra alle som bor i sånne store byer.

Kommentaren var til AB som jeg siterte.

Som tydelig mener at barnehager er fritt frem for hunde lufting. Selv om barnehagen har hengt opp lapp om at det ikke er lov.

Å det er utrolig frekt gjort.

Å lufte hunden på en fotball bane er greit. Så lenge det ikke er merket med forbud.

Vi skulle absolutt hatt flere sånne inn gjærdete hundeparker

Vi har en her i små byen jeg bor, men den ligger ikke akkurat sentralt til.

Skrevet

Jeg synes du bør la være. Det er ikke hyggelig å la hunden tisse og drite der unger skal leke. Selv om du plukker opp er det alltid rester igjen. Veldig lite hyggelig for den neste ungen som tar en sklitakling akkurat der.. 

Anonymous poster hash: 2a4f5...006
Skrevet

Jeg gjør det ikke. Skoler og barnehager er enda verre, skilting eller ikke. Hunder skal ikke gå å tisse i sanda der ungene skal leke. Unger som noen ganger spiser sand, eller blir skitne på hendene og pakker fingre i munnen, osv.

Fotballbaner er ikke fullt så ille, men jeg synes man burde unngå det når man vet det er områder hvor mange barn løper, ramler, og leker hver eneste dag. Jeg ville ikke latt unger ligge å rulle i hundegården her selv etter jeg har plukket opp bæsj, og derfor lar jeg heller ikke barns lekeplass bli midlertidig hundegård for min hund.

..Men du vet at katter trolig har tisset i den sandkassen allerede?

Anonymous poster hash: b6b75...558

Skrevet

Har en stor fotballbane/grusbane 5 minutter unna som jeg bruker nesten hver dag etter tur. Så lenge det ikke er noen skilt så ser jeg ikke problemet med å slippe hunden der. Bruk pose og rydd opp etter deg, så er alt i orden. :)

Skrevet (endret)

Men det var ikke lekeplasser det var snakk om heller... men uansett så er det utrolig dumt at vi ikke har noen sånne inngjerda hundeparker, beregnet for at hunder skal få løpe løs i norge, slik de har i f.eks USA. :(  Det er godt mulig at det finns i Oslo og andre større byer, men det er jo langt ifra alle som bor i sånne store byer.

Jeg har to inngjerda hundeparker ikke lange spaserturen fra der jeg bor, og jeg bor i utkanten av stavanger. Om du ikke bor i by området så bor du vel mer på landet? Da finnes det vel store sletter, skoger ol du kan slippe hunden løs på. :) men pass godt på den, mange som er redd hunder

Endret av ElineRB
Skrevet

..Men du vet at katter trolig har tisset i den sandkassen allerede?

Anonymous poster hash: b6b75...558

Ja, katter tisser i barnehagen og på fotballbaner, og det har sikkert vært en og annen rev der også! Det er litt annet.

Jeg har en barnehage et par kvartal unna, og der var det en som begynte å lufte bikkja si flere ganger i uka. Stort område for hunden å løpe fritt, og gjerde så den ikke kunne stikke av. Etter et par uker kom det en annen, og til slutt var det 6 stykker som regelmessig luftet hunden der. Altså 6+ hunder som tisset i barnehagen hver uke, og som markerte over hverandre sin lukt. Jeg kan love deg at det var mye mer hundetiss enn kattetiss både i sanden og på stativene, og det ble satt opp skilt etter de ansatte hadde opplevd at barn kom inn fulle av hundebæsj flere ganger. Eierne plukket opp, men det er ikke alltid like lett å få med seg når hunden din velger å gå på do når den er løs, spesielt ikke dersom man har 2 hunder med seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...