Norskjente123 Skrevet 8. september 2015 #1 Skrevet 8. september 2015 Hei. Vet ikke om dette er riktig emne:/ jeg er da 17 år. Ingen skole eller jobb. Jeg har store smerter I hode å kropp så dette har gjort at jeg ikke klarte å fullføre skole. Jeg er desperat etter noe å gjøre. Smertene er verst på morgenen så hadde fint klart å jobbe på ettermiddag/kveld. Problemet er bare at jeg bor o en liten by der alle vil ha utdannede å folk over 18 I jobbene. Har søkt overalt men finner ingenting. Jeg har ikke penger til og flytte heller. Alle er lei av meg å det er jeg også selv. Må få tak I penger på en måte. Noen som har noen forslag?
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #2 Skrevet 8. september 2015 Får du hjelp mot smertene? Det er ingen langsiktig løsning for deg å jobbe uten utdannelse, du bør fokusere på å bli frisk og komme tilbake på skolebenken. Hvis du ikke har familie som forsørger deg, er Nav eller barnevernet en løsning. Anonymous poster hash: aa931...a78 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #3 Skrevet 8. september 2015 Kom deg til legen. NAV vil kunne hjelpe deg med utplassering e.l, men da må du først utredes hos fastlege og vet spesialister.Anonymous poster hash: 008dc...aab
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 9. september 2015 #4 Skrevet 9. september 2015 Hei. Vet ikke om dette er riktig emne:/ jeg er da 17 år. Ingen skole eller jobb. Jeg har store smerter I hode å kropp så dette har gjort at jeg ikke klarte å fullføre skole. Jeg er desperat etter noe å gjøre. Smertene er verst på morgenen så hadde fint klart å jobbe på ettermiddag/kveld. Problemet er bare at jeg bor o en liten by der alle vil ha utdannede å folk over 18 I jobbene. Har søkt overalt men finner ingenting. Jeg har ikke penger til og flytte heller. Alle er lei av meg å det er jeg også selv. Må få tak I penger på en måte. Noen som har noen forslag? Barnevernet. Du melder inn dine egne foreldre også hører du med dem om de kan hjelpe deg med å flytte. NAV kommer ikke til å hjelpe deg med flytting da du er mindreårig, men de kan hjelpe deg med utplassering i bedrift eller å skaffe en praksisplass evt så kan du ringe rundt etter praksisplass selv. Jeg er enig med AB for øvrig. Du bør sette deg som mål og komme tilbake på skolebenken. Det kreves som oftest minst fagbrev til mange jobber, men som oftest høyere utdanning. Uansett lykke til!
Norskjente123 Skrevet 13. september 2015 Forfatter #5 Skrevet 13. september 2015 Hei igjen:) Jeg har vært hos legen 1000 ganger. Er ikke noe som "beviser" at jeg har smerter. Har prøvd masse forskjellige medesiner som skal dempe smertene men ingenting har virket. Jeg har noen diagnoeser som moderat depresjon, spenningshodepine, migrene med aura og forsinket søvnfase syndrom så er litt, Vil ikke inn i barnevernet da jeg har vært med dem hele barndommen pga en voldelig far. Jeg vil liksom bare klare alt selv nå. men takk for svar, di hjelper:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå