AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #1 Skrevet 8. september 2015 Ja, jeg har altså en litt kjip problemstilling. Har nettopp begynt å date en veldig hyggelig fyr. Han er veldig oppegående, høflig, utadvendt og har mye sosial kompetanse. Han er utdannet doktor, og vi har mange interesser og meninger til felles. Det eneste problemet er at jeg har merket at han lukter litt. Jeg merker det ikke hele tiden, men hver gang jeg har vært med ham har jeg merket en vond lukt et par ganger i løpet av kvelden når jeg har vært nærme ham. Jeg vet ikke om det er dårlig ånde eller kroppslukt, men han virker som en fyr med god hygiene, så jeg mistenker vel egentlig at det kan være noe medisinsk. Dårlig ånde kan jo være en bivirkning av at man tar visse medisiner, så vidt jeg forstår. Jeg tror nemlig ikke dette bunner i dårlig hygiene, fordi han er en såpass ordentlig fyr at jeg ikke tror han slurver med slikt. Han er også en veldig sosial fyr og har mange gode venner, og jeg tenker at det er litt rart at ingen har nevnt noe om dette for ham. Det jeg lurer på er vel hva jeg kan gjøre her. Det er jo en pinlig situasjon. Jeg vil ikke gjøre ham utilpass ved å fortelle ham at han lukter litt, men samtidig har jeg ikke veldig lyst til å kysse ham, for å være helt ærlig. Er det noen som har noen lure tips? Jeg kan jo evt. tilby ham tyggis, men tenk om det er kroppslukt og ikke dårlig ånde. Dessuten er det tydeligvis noe som er der daglig, siden jeg har sett ham flere ganger og merket det hver gang. Anonymous poster hash: 7d680...6f4
Gjest Holititten Skrevet 8. september 2015 #2 Skrevet 8. september 2015 Du kan jo gi han en parfyme i gave?
Gjest Blomsterert Skrevet 8. september 2015 #3 Skrevet 8. september 2015 Ja, jeg har altså en litt kjip problemstilling. Har nettopp begynt å date en veldig hyggelig fyr. Han er veldig oppegående, høflig, utadvendt og har mye sosial kompetanse. Han er utdannet doktor, og vi har mange interesser og meninger til felles. Det eneste problemet er at jeg har merket at han lukter litt. Jeg merker det ikke hele tiden, men hver gang jeg har vært med ham har jeg merket en vond lukt et par ganger i løpet av kvelden når jeg har vært nærme ham. Jeg vet ikke om det er dårlig ånde eller kroppslukt, men han virker som en fyr med god hygiene, så jeg mistenker vel egentlig at det kan være noe medisinsk. Dårlig ånde kan jo være en bivirkning av at man tar visse medisiner, så vidt jeg forstår. Jeg tror nemlig ikke dette bunner i dårlig hygiene, fordi han er en såpass ordentlig fyr at jeg ikke tror han slurver med slikt. Han er også en veldig sosial fyr og har mange gode venner, og jeg tenker at det er litt rart at ingen har nevnt noe om dette for ham. Det jeg lurer på er vel hva jeg kan gjøre her. Det er jo en pinlig situasjon. Jeg vil ikke gjøre ham utilpass ved å fortelle ham at han lukter litt, men samtidig har jeg ikke veldig lyst til å kysse ham, for å være helt ærlig. Er det noen som har noen lure tips? Jeg kan jo evt. tilby ham tyggis, men tenk om det er kroppslukt og ikke dårlig ånde. Dessuten er det tydeligvis noe som er der daglig, siden jeg har sett ham flere ganger og merket det hver gang. Anonymous poster hash: 7d680...6f4 Æsj.Hva hjelper det hva han er,doktor(?)eller ikke? Fyfader så mye rart en kan godta. Hadde blitt kvalm og bare droppet det.
Sandie Skrevet 9. september 2015 #4 Skrevet 9. september 2015 Det er en vanskelig situasjon.Siden du nettop har begynt å date han vet du heller ikke om det er et forbigående eller vedvarende problem.Når det gjelder kroppslukt,så har jo enkelte en dårlig kroppslukt uten at det har noe med hygiene å gjøre,og det er vel lite å gjøre med.Jeg ville nok revurdert hele datingen. Et forhold vil jo bli helt dødfødt hvis du skal grue deg til å treffe han og være intim med han.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #5 Skrevet 9. september 2015 Åssen vet man at man har dårlig ånde? Hørt at munnspray bare forværrer problemet Anonymous poster hash: 37d53...a1b
Gjest BethD Skrevet 9. september 2015 #6 Skrevet 9. september 2015 Åssen vet man at man har dårlig ånde? Hørt at munnspray bare forværrer problemet Anonymous poster hash: 37d53...a1b Lukter på ånden din..?
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #7 Skrevet 10. september 2015 Åssen vet man at man har dårlig ånde? Hørt at munnspray bare forværrer problemet Anonymous poster hash: 37d53...a1b En test går ut på at man slikker seg selv på innsiden av håndleddet og lar det tørke litt.Deretter lukter man.Lukter det nesten ingenting går du klar.Lukter det drit har du dårlig ånde og bør kjøpe tungeskrape og munnvann. Anonymous poster hash: 7d79e...6e8
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #8 Skrevet 10. september 2015 En test går ut på at man slikker seg selv på innsiden av håndleddet og lar det tørke litt.Deretter lukter man.Lukter det nesten ingenting går du klar.Lukter det drit har du dårlig ånde og bør kjøpe tungeskrape og munnvann. Anonymous poster hash: 7d79e...6e8 Dårlig ånde kommer ofte av tannkjøttbetennelse og da hjelper ingen av tingene du nevner. Behandling hos tannlege er løsningen. Anonymous poster hash: f0230...6cc 1
Gjest Seajewel Skrevet 10. september 2015 #9 Skrevet 10. september 2015 Tanntråd, tannpuss minst to ganger daglig, munnskyll, regelmessige besøk hos tannlegen. Det kan være en råtten tann, tannkjøttet, ikke brukt tanntråd, spist løk, snus, alkohol, røyk, diabetes, medisiner, fordøyelsesproblemer etc.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #10 Skrevet 10. september 2015 Dårlig ånde kommer ofte av tannkjøttbetennelse og da hjelper ingen av tingene du nevner. Behandling hos tannlege er løsningen. Anonymous poster hash: f0230...6cc CorsoDaily munnvann er for tannkjøttbetennelse.Funker bra det. Anonymous poster hash: 7d79e...6e8
Gjest Seajewel Skrevet 10. september 2015 #11 Skrevet 10. september 2015 CorsoDaily munnvann er for tannkjøttbetennelse.Funker bra det. Anonymous poster hash: 7d79e...6e8 Det må uansett behandles hos tannlegen...
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #12 Skrevet 11. september 2015 Jeg var sammen med en, som jeg etter en stund(?), merket att luktet helt jævlig hvis han ikke dusjet MINST annen hverdag + han hadde røyk/kaffe ånde 24/7. Det funka ikke i lengden. Sa det til han, men han trudde jeg bare sa det for å være slem.. Jaja.. Sier vel like mye om meg som om han Men uansett, det funka ikke. Ble turned off av lukta og tanken på hvordan han kommer til å lukte hvis han ikke dusjer idag / imorra /snart.. Senga lukta og som ett helvete. Måtte bytte minst 1. gang om uka. Våkna av og til om natta av at det lukta helt forferdelig av han og senga der han lå. Du burde ta det opp med han ASAP. Anonymous poster hash: bfe52...f5c
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #13 Skrevet 11. september 2015 Takk for svar til dere som har svart. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Han er altså en veldig hyggelig fyr, og det er jo litt trist å skulle unngå å date ham på grunn av dette. Jeg skjønner jo virkelig ikke hva det kommer av heller, da han virker som en velstelt og ordentlig fyr. Dersom jeg skal ta det opp med ham, hva er den beste måten å nevne det på? Hvordan bør jeg formulere meg? TS Anonymous poster hash: 7d680...6f4
Gjest Trollkarlen Skrevet 11. september 2015 #14 Skrevet 11. september 2015 Dette er noe jeg har tenkt på om jeg skulle være så heldig å møte en jente. Du skjønner jeg har svekket/ingen luktesans. Jeg vet ikke om jeg har dårlig ånde eller lukter vondt. Jeg hadde satt pris på om hun fortalte meg at hun synes jeg er hyggelig, men at det lukter vondt av meg. Så klart, jeg er jo klar over det selv at det kan være tilfelle. Er jeg nødt til å spørre selv? "Du, lukter det vondt av meg? Jeg har ingen luktesans så jeg vet ikke selv."
Gjest Seajewel Skrevet 11. september 2015 #15 Skrevet 11. september 2015 Dette er noe jeg har tenkt på om jeg skulle være så heldig å møte en jente. Du skjønner jeg har svekket/ingen luktesans. Jeg vet ikke om jeg har dårlig ånde eller lukter vondt. Jeg hadde satt pris på om hun fortalte meg at hun synes jeg er hyggelig, men at det lukter vondt av meg. Så klart, jeg er jo klar over det selv at det kan være tilfelle. Er jeg nødt til å spørre selv? "Du, lukter det vondt av meg? Jeg har ingen luktesans så jeg vet ikke selv." Ikke røyk/snuse. Gå jevnlig til tannlegen, minst en gang i året, bruk tanntråd, puss tennene minst to ganger om dagen, bruk munnskyll og husk at normal munnhygiene kreves om du skal ha ok ånde
Jus sanguinis Skrevet 11. september 2015 #16 Skrevet 11. september 2015 Dersom jeg skal ta det opp med ham, hva er den beste måten å nevne det på? Hvordan bør jeg formulere meg?Anonymous poster hash: 7d680...6f4 Hva med det lukter vondt av deg? Kjenner du årsaken til det?
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #17 Skrevet 11. september 2015 Takk for svar til dere som har svart. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Han er altså en veldig hyggelig fyr, og det er jo litt trist å skulle unngå å date ham på grunn av dette. Jeg skjønner jo virkelig ikke hva det kommer av heller, da han virker som en velstelt og ordentlig fyr. Dersom jeg skal ta det opp med ham, hva er den beste måten å nevne det på? Hvordan bør jeg formulere meg? TS Anonymous poster hash: 7d680...6f4 Dette er kjempevanskelig å formulere uten at det blir kleint.Kanskje peile samtalen inn på tanntråd, munnvann osv..og spørre om han bruker det? Anonymous poster hash: 7d79e...6e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå