maskineple Skrevet 8. september 2015 #1 Skrevet 8. september 2015 Hvordan ville Norge vært dersom de rødgrønne hadde vunnet valget 2013? Oljeprisen hadde fortsatt kollapset, ledigheten hadde gått opp også. Noe annet jeg glemmer? 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #2 Skrevet 8. september 2015 Såvidt jeg husket gikk det mye bedre under de rødgrønne. Anonymous poster hash: d947c...ef6 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #3 Skrevet 8. september 2015 Siden de selv hadde styrt, tror jeg ikke de hadde presset gjennom 10.000 asyløskere fra Syria. Anonymous poster hash: 434ff...6ff 2
maskineple Skrevet 8. september 2015 Forfatter #4 Skrevet 8. september 2015 Såvidt jeg husket gikk det mye bedre under de rødgrønne. Anonymous poster hash: d947c...ef6 Totalt inkompetant regjering vi hadde før 2013. Dumme sosialister som ikke forstår at Erna og Siv IKKE styrer OLJEPRISEN. 1
debattanten Skrevet 8. september 2015 #5 Skrevet 8. september 2015 Såvidt jeg husket gikk det mye bedre under de rødgrønne.Anonymous poster hash: d947c...ef6 Jepp. Høy oljepris hjelper i et oljefinansiert land. Jeg tror vi ville hatt dårligere råd. De borgerlige har senket skatten en god del for vanlige lønnsmottakere. Vi ville også hatt dårligere veier. De borgerlige har økt satsningen ganske kraftig på infrastruktur og har så langt snudd trenden hvor etterslepet øker. I tillegg ville vi hatt mange flere kriminelle mennesker i landet som ikke har lovlig oppholdstillatelse. Listen er lang, men dette er da noe. 2
Gothminister Skrevet 8. september 2015 #6 Skrevet 8. september 2015 Hvordan ville Norge vært dersom de rødgrønne hadde vunnet valget 2013? Oljeprisen hadde fortsatt kollapset, ledigheten hadde gått opp også. Noe annet jeg glemmer? Vi ville hatt langt flere dødsfall på Norske veier i sommer. Vi ville helt sikkert sagt ja til langt flere flyktninger. Men debatten ville vært langt bedre og mer riktig med et FrP i opposisjon. Ellers tror jeg ikke vi hadde sett store forskjeller. 1
Druid Skrevet 8. september 2015 #7 Skrevet 8. september 2015 Hvordan ville Norge vært dersom de rødgrønne hadde vunnet valget 2013? Oljeprisen hadde fortsatt kollapset, ledigheten hadde gått opp også. Noe annet jeg glemmer? Jeg tror Ap vile vært mye mer offensiv i forhold til å stimulere til økt produksjon av rafinerte produkter, selv om både SP og SV ville hengt med leppa. Saudi Arabia gjør det, USA gjør det; vi har kapasiteten så lenge vi pusher på CO2 sertifikatene. Generelt : Ap jobber mye mer offensivt rundt næringssaker, og ville både stimulert P&A aktiviteter og forsert Johan Sverdrup. Siden de selv hadde styrt, tror jeg ikke de hadde presset gjennom 10.000 asyløskere fra Syria. Anonymous poster hash: 434ff...6ff De hadde nok kommet og presentert Ap sitt orginale forslag, som hadde blitt banket i gjennom og så hadde det kommet som en overaskelse på SV og KrF etter 2 år at ingen kvoteflykninger var tatt inn, fordi det ikke hadde vært mulig å få de 5000 asylsøkerene som sto i kø utplassert i kommunene. Som svar på kritikken, hadde de telt sammen alle syriske asylsøkere for perioden og sluppet vekk med det. SV ville havnet dypere i krisen sin, og SP ville endelig gå tilbake til høyresiden. Men bortsett fra disse tre punktene, ville alle viktige utviklinger blitt forsinket.
Gjest Sitronmelisse Skrevet 8. september 2015 #8 Skrevet 8. september 2015 Det beste med at de rødgrønne tapte valget i 2013 er at folket nå skjønner at blåblått ikke var noe godt alternativ. Ikke så ille at det ikke er godt for noe!
maskineple Skrevet 8. september 2015 Forfatter #9 Skrevet 8. september 2015 (endret) Det beste med at de rødgrønne tapte valget i 2013 er at folket nå skjønner at blåblått ikke var noe godt alternativ. Ikke så ille at det ikke er godt for noe! Selv om jeg synes vi skal hjelpe flyktninger (mer enn det vi gjør nå ), så vil nok det gi en enorm høyrebølge gjennom hele Europa til neste valg. Desverre så har en virkelig fryktelig situasjon ( krigen i Syria ) gitt en voksende høyrebølge i Europa. Selvfølgelig hadde det vært bedre om det ikke var slik at det var grunnen til høyrebølgen men.... Rødgrønn regjering i fremtiden er høys usannsynlig. Endret 8. september 2015 av maskineple
debattanten Skrevet 8. september 2015 #10 Skrevet 8. september 2015 Det beste med at de rødgrønne tapte valget i 2013 er at folket nå skjønner at blåblått ikke var noe godt alternativ. Ikke så ille at det ikke er godt for noe! Det er jo egentlig vanskelig å finne noen skikkelig dårlige ting med dagens regjering. Bortsett fra alt dramaet i media om fjas.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #11 Skrevet 8. september 2015 Det beste med at de rødgrønne tapte valget i 2013 er at folket nå skjønner at blåblått ikke var noe godt alternativ. Ikke så ille at det ikke er godt for noe! Jeg skal si meg delvis enig, jeg forventet mer. Faktisk synes jeg nå i ettertid at de rødgrønne burde fortsatt ved roret og tatt den smellen som nå kommer. Anonymous poster hash: 5c1ea...b4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå