Gå til innhold

Jeans for tynne bein og større mage (eplefasong?)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på jeansjakt for tiden, noe som er litt av et prosjekt. Jeg er i utgangspunktet ganske liten og nett, men i tillegg har jeg blitt velsignet med den fineste fasongen av de alle - eplefasongen! altså har jeg relativt tynne armer og bein (str. 26,27), men litt større "midtkropp", og da spesielt mage. De jeansene som passer i beina er som regel alt for trange i livet, og de som passer i livet er for store i beina. Derfor lurer jeg på om noen har konkrete tips til jeans som kan passe? Hvis jeg skal komme med enda flere "krav" liker jeg jeansene mine veldig trange langs beina, høye i livet, stretchy, i mørke/grå/sorte farger, med høye lommer bak for å få litt større rumpe, og gjerne at buksa ikke skal være for lang siden jeg er såpass liten. Men tar imot alle tips, det viktigste er at det er jeans som har litt større liv i forhold til beina. Klarer å presse på meg det meste, men det er lite kult med såpass med muffin'. Anyone? :-) 

Anonymous poster hash: 07f14...28a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en slags variant av eplefasong hvor det meste lagres på midjen, men jeg er høy og har lange ben- så mulig du ikke passer de samme buksene.

Uansett: jeg sverger til de stretchy hos bikbok i sort(finnes i ulike lengder og midjehøyder), og har de grå/sorte fra cubus som "hverdagsjeans", men akkurat de sistnevnte synes jeg blir litt fortere romslige i bena.

De bruker jeg om jeg er tynn, slank eller hvaenn.

Anonymous poster hash: c6bb0...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nøyaktig samme problem, så hjelper denne opp ;) Føler at spesielt siden jeg er så lav, så blir det altfor mye tøy i bena uansett, når knærne havner der stoffet var beregnet til lår osv.... :(

Anonymous poster hash: 7c51a...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker jeans med lav midje, og er veldig glad i stretch. Og så bruker jeg innsvingede overdeler, som sitter løst over magen. Da får man illusjon av midje, uten å fremheve akkurat magen. 

Anonymous poster hash: 2791a...d48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også samme problem! Kjøper kun bukser fra hm. High waist, skinny legs.

Anonymous poster hash: 5eb42...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også samme problem! Kjøper kun bukser fra hm. High waist, skinny legs.

Anonymous poster hash: 5eb42...905

Hvis du kan bruke high waist bukser, har du ikke mage. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt kan man ha mage om man bruker high waist bukser. Jeg har ikke eplefasong men er en "spoon" og lagrer blant annet fett på magen.

Anonymous poster hash: 69059...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan man ha mage om man bruker high waist bukser. Jeg har ikke eplefasong men er en "spoon" og lagrer blant annet fett på magen.

Og om du lagrer betydelige megder fett på magen, klarer du ikke å bruke high waist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om du lagrer betydelige megder fett på magen, klarer du ikke å bruke high waist.

Jeg har hatt bmi 30 med denne fasongen og hadde svær mage, hofter og rumpe. Passet fortsatt high waist bukser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt bmi 30 med denne fasongen og hadde svær mage, hofter og rumpe. Passet fortsatt high waist bukser!

Om du finner en bukse med high waist som du faktisk klarer å kneppe igjen når du har en bmi på 30, har du ikke mye fett på magen.

Jeg har en bmi på 26 og kunne ikke fått på meg en high waist bukse om jeg så gikk opp i størrelse 48.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat samme problem ts, og buksekjøp er stortsett et mareritt. Min redning har vært highwaist hannah fra cubus, fantastisk bukse som sitter som støpt på meg. Ikke sklir den og i tillegg holder den inne mage og sideflesk uten at det er ubehagelig. Desverre har de endret litt på modellen i noen av fargene, den er pitte litt lavere i livet i enkelte farger. Men definitivt verdt å prøve, jeg tørr nesten å si jeg fikk et nytt liv med de buksene der...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du finner en bukse med high waist som du faktisk klarer å kneppe igjen når du har en bmi på 30, har du ikke mye fett på magen.

Jeg har en bmi på 26 og kunne ikke fått på meg en high waist bukse om jeg så gikk opp i størrelse 48.

Eh jo. Jeg har enda mage og har også bmi på 26 nå. Jeg har IKKE eplefasong, så kan være at det blir vanskeligere for dem. Det å si at stor mage= no high waist blir meget feil å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What??

Jeg har alltid hatt mye mage, og de eneste jeansene jeg bruker er highwaist. Noe annet kommer ikke på tale. Bare tanke på gå i bukser med lavt liv får meg til å grøsse. La magen henge over buksekanten liksom!? Nei nei nei. Highwaist er best, da får man pakket inn magen litt vertfall, så kan bruke en litt løs overdel, og da ser man ikke så stor ut likevell.

Anonymous poster hash: 2bcbb...7b6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har motsatt problem, men selv om jeg ikke kan skryte på meg en smal midje, så blir den alltid supertrang rundt beina og litt vid rundt livet.

Jeg fant en perfekt jeans på Gina Tricot. Den heter Lisa (faktisk). Den fungerer sikkert motsatt vei også :)

http://www.ginatricot.com/cse/kollektion/klader/jeans/lisa-superstretch-jeans/prod636899000.html

Endret av lisamari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

What??

Jeg har alltid hatt mye mage, og de eneste jeansene jeg bruker er highwaist. Noe annet kommer ikke på tale. Bare tanke på gå i bukser med lavt liv får meg til å grøsse. La magen henge over buksekanten liksom!? Nei nei nei. Highwaist er best, da får man pakket inn magen litt vertfall, så kan bruke en litt løs overdel, og da ser man ikke så stor ut likevell.

Og for ørtende gang: når du klarer å "pakke inn" magen på den måten, så er den faktisk ikke særlig stor. Vi som faktisk har skikkelig stor mage, har ikke noe annet valg enn å la den "henge over" kanten på buksene. Jeg har mye større midjemål enn hoftemål, og magen lar seg faktisk ikke stappe inn i noen high-waist bukse. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for ørtende gang: når du klarer å "pakke inn" magen på den måten, så er den faktisk ikke særlig stor. Vi som faktisk har skikkelig stor mage, har ikke noe annet valg enn å la den "henge over" kanten på buksene. Jeg har mye større midjemål enn hoftemål, og magen lar seg faktisk ikke stappe inn i noen high-waist bukse. 

Herregud som du kverulerer. Hold opp! Du forpester tråden. Hun sier at hun bruker disse buksene, da gjør hun vel det.

Typisk KG.

Anonymous poster hash: d7d11...82f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, som du tullprater. Jeg har en venninne med svært stor mage, og hun pleier alltid å "pakke inn" magen i jeansene sine - det avhenger bare av fasong og størrelse. Det er jo ingen her som sier at de med virkelig stor mage presser den inn i størrelse XS. Bare fordi noe er umulig med din fasong, innebærer ikke det automatisk at du er selve målestokken hva som er en stor mage og ikke.

Anonymous poster hash: c1061...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å finne low waist og genser/topp med empireliv.. Prøv det iallefall, tror du endelig da vil finne bukser som passer kroppen :)

Anonymous poster hash: f6e8c...45a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. Jeg har stor mage. Den er stor i forhold til resten av min kropp. Slutt å klag, du har faktisk et valg. Jeg velger å stappe magen ned i highwaist bukser intil jeg får redusert midjemålet mitt og kan passe noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...