Gå til innhold

Begynt å grue meg til jul

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier så har jeg allerede nå begynt å grue meg til jul da jeg vet jeg kommer til å føle meg så uendelig alene. Jeg har barn som denne julen vil være hos faren sin.

Jeg har ikke kjæreste og ingen venner. Jeg tror foreldrene mine skal reise bort til broren min på en annen kant av landet.

Ikke har jeg penger til å reise til syden i ferien da alle turene jo er svindyre.

Noen tips?

Anonymous poster hash: f3731...9f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reis til broren din du også?

Anonymous poster hash: 540aa...87f
  • Liker 6
Skrevet

Jeg er også ensom i høytidene og spesielt jul og nyttår. Jeg har de siste årene jobbet med meg selv for å la være å "bli del av bobla". Jeg tenker at det er jo tross alt bare en vanlig uke dag der jeg har fri fra jobb. Ikke veldig lett og jeg må innrømme at jeg guer meg jeg også. Men kanskje du kan prøve å tenke rundt det og ikke så mye i det, hvis du skjønner? 

Anonymous poster hash: 768bd...8a9
Skrevet

Trist å lese at du gruer deg sånn. Jeg ville gått inn for å flere venner. Ikke at du kanskje finner noen å feire jul med, men hvis du vet at du har et mer aktivt nettverk etter høytiden vil det kanskje føles lettere. Har noen av barna dine venner som kanskje har foreldre du kunne invitert på kaffe?

Anonymous poster hash: a0984...31a
Skrevet

Skjønner deg så godt TS....

Jeg har hatt det sånn noen år nå...

Og det er faktisk helt utrolig kjipt...!

Trøsteklem!

Skrevet (endret)

Får nesten dårlig samvittighet for å bevisst velge bort julefeiringa når jeg ser hovor tung tid det er for mange.

Ts: kan du ikke feire hos din bror da?

Endret av Sparmeg
Skrevet

Man kan få veldig billig restplass i siste liten! Bli med til din bror?

Ellers finnes det jo mange andre i samme situasjon, hva med å slå seg sammen med dem?

Anonymous poster hash: fb274...a00

Skrevet

Her skal også barnet til far og jeg skal være helt alene i julen. Akkurat hva jeg skal finne på aner jeg ikke enda. Står fri til å reise bort eller ha rolig jul hjemme - all by myself. Skal uansett slappe av og kose meg skikkelig. Det skal bli virkelig digg, kjenner jeg   :biggrin:

Skrevet

Muligheter for dem som føler seg ensomme i jula:

- vær med den familien du har

- vær med venner om du kan

- vær med barna og eksen hvis det er mulig

- reist bort

- jobb

- delta som frivillig og vær med å lage jul for dem som virkelig trenger det

Anonymous poster hash: d2c25...703
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er også ensom i høytidene og spesielt jul og nyttår. Jeg har de siste årene jobbet med meg selv for å la være å "bli del av bobla". Jeg tenker at det er jo tross alt bare en vanlig uke dag der jeg har fri fra jobb. Ikke veldig lett og jeg må innrømme at jeg guer meg jeg også. Men kanskje du kan prøve å tenke rundt det og ikke så mye i det, hvis du skjønner?

Anonymous poster hash: 768bd...8a9

Tror du er inne på noe viktig her, det er lett å la seg påvirke av all julehypen.

Skal ta med meg tipset ditt :-)

Skrevet

Muligheter for dem som føler seg ensomme i jula:

- vær med den familien du har

- vær med venner om du kan

- vær med barna og eksen hvis det er mulig

- reist bort

- jobb

- delta som frivillig og vær med å lage jul for dem som virkelig trenger det

Tar med meg det siste punktet på listen din :-)

Skrevet

Tar med meg det siste punktet på listen din :-)

Har selv gjort det flere ganger selv og for meg har det vært en kjempefin opplevelse. Vi var sammen med folk som virkelig ikke har noen; det var alt fra eldre uten familie til mennesker som ikke har noe sted å bo. 

• Liker 1
Skrevet

De gangene jeg har vært hjemme alene i jula så har jeg spist nei mat i pysjamas mens jeg bingewatchet en tv-serie jeg hadde lyst til å se, var kjempetrivelig faktisk. 

Skrevet

Det har jeg også gjort. Har egentlig ikke mange valgmuligheter heller. Kan enten velge mellom to "nyskilte" foreldre, som da vil si mamma, besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn, som maser konstant på når jeg skal flytte dit de bor, eller til pappa og hans nye samboer, en situasjon som jeg overhodet ikke føler meg komfortabel med. 2 av de siste tre julefeiringene har jeg tilbrakt borte fra de, og en gang sammen med mamma. Kvier meg fra å velge igjen, for at mamma vil ha meg hjem, men det vil nok også pappa, og han vil nok bli skuffet om jeg drar til mamma enda en gang. Spesielt når vi ikke har sett hverandre på to år.

Alternativene er ikke mange. Er singel og barnløs, så kan jo feire hjemme hos meg selv, flere hundre mil fra den lille familien jeg har. Har ingen søsken heller.

Har få venner, og de vennene jeg har har jeg begynt å revurdere vennskapet til, så de er vel heller ikke aktuelle. Har heller ingen familie, eller noe som ligner en gang, her hvor jeg bor.

Anonymous poster hash: 62aba...f98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...