AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #1 Skrevet 8. september 2015 Samboeren min flyttet nylig et par hundre tusen han hadde i oppsparte midler over til min konto fordi jeg har høyere rente. Er det egentlig lov? Kan vi flytte gjeld og verdier hit og dit som vi vil, alt etter hva som lønner seg skattemessig, eller er det kun lov når man er gift? Og finnes det en nettside hvor vi kan putte inn tallene og sammenligne for å se hvs som lønner seg skattemessig? Anonymous poster hash: 808dd...b11
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #2 Skrevet 8. september 2015 Selvfølgelig er det lov å overføre penger til en annen, men skatteetaten vil se det som dine penger, ikke hans, og det er du som skal betale økt skatt fordi han overfører penger til deg. Er du sikker på at du er interessert i det og at det ikke får konsekvenser for din økonomi? Nå har han i bunn og grunn også overført eierskapet til deg, det var vel neppe det han ønsket? Skattemessig fordeling av gjeldsrenter osv. er helt ok, men husk at selvangivelsen prinsipielt skal gjenspeile den reelle fordelingen. Normalt driver man forøvrig ikke og overfører penger til hverandre i praksis, fordi penger på din konto er dine penger. Anonymous poster hash: 515df...41f
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #3 Skrevet 8. september 2015 Nå har han gitt deg en fin gave da Om ikke dere har en skriftlig avtale om at dette er et lån, dvs at du skal gi de tilbake, er det kanskje tiden for å fordufte? Han har ikke lov til midlertidig å sette pengene på din konto for å unndra skatt. Men han har liv til å låne de ut til deg mot en skriftlig låneavtale han kan vise på forespørsel. Evt kan han gi deg de som gave selvsagt, men også dette skal da rapportes inn. Mao, det han gjør er ikke greit. Å snyte på skatten er bare kriminelt, dumt og unødvendig.Anonymous poster hash: 62c8c...985
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå