AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #1 Skrevet 8. september 2015 Trenger litt inspirasjon og ideer til spesielt skolemat for en som ikke eier matlyst pga medisinering. Han har ADD, og er 14 år. Det er jo dessverre en vanlig bivirkning dette med nedsatt matlyst. Greit å høre om erfaringene til andre i samme situasjon. Han får Smoothie til frokost, det går ned på høykant. Lurer oppi litt olje og havregryn også, så det varer lenger. Hans største problem er lunsjen på skolen (går i 9'nde klasse). Han kan gå hele dagen uten å spise. Og det er jo der han trenger påfyll av energi for å klare dagen. Jeg har pleid å kjøpe litt nøtter og noen sånne næringshaker fra apoteket når det er som verst. Så han kan ha det i skapet sitt. Og det fungerer greit nok. Han syns det er flaut å drikke dem, så han vil helst ikke ha det. Og hvis han får med seg penger til kantinemat, så kjøper han drikke fremfor mat. Litago f.eks. Ikke akkurat heldig det heller, men nå er det nesten sånn at bare han får i seg NOE, så er det samma hva. Vi har prøvd salater, baguetter, wraps og alt mulig. Med det han syns er best, men han får det ikke ned. Noen som har noen erfaringer de vil dele? Jeg har bestilt Eye-Q olje til han nå. Fikk det anbefalt. Kanskje det også kan bedre litt? Anonymous poster hash: db04d...126
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #2 Skrevet 8. september 2015 Trenger litt inspirasjon og ideer til spesielt skolemat for en som ikke eier matlyst pga medisinering. Han har ADD, og er 14 år. Det er jo dessverre en vanlig bivirkning dette med nedsatt matlyst. Greit å høre om erfaringene til andre i samme situasjon. Han får Smoothie til frokost, det går ned på høykant. Lurer oppi litt olje og havregryn også, så det varer lenger. Hans største problem er lunsjen på skolen (går i 9'nde klasse). Han kan gå hele dagen uten å spise. Og det er jo der han trenger påfyll av energi for å klare dagen. Jeg har pleid å kjøpe litt nøtter og noen sånne næringshaker fra apoteket når det er som verst. Så han kan ha det i skapet sitt. Og det fungerer greit nok. Han syns det er flaut å drikke dem, så han vil helst ikke ha det. Og hvis han får med seg penger til kantinemat, så kjøper han drikke fremfor mat. Litago f.eks. Ikke akkurat heldig det heller, men nå er det nesten sånn at bare han får i seg NOE, så er det samma hva. Vi har prøvd salater, baguetter, wraps og alt mulig. Med det han syns er best, men han får det ikke ned. Noen som har noen erfaringer de vil dele? Jeg har bestilt Eye-Q olje til han nå. Fikk det anbefalt. Kanskje det også kan bedre litt?Anonymous poster hash: db04d...126 Er det mulighet for å sette maten i kjøleskap mens han er på skolen? Isåfall kan han jo ha med smoothie på skolen og? (Siden han liker det og klarer å få det i seg). Det er jo mer næring enn litago f.eks Anonymous poster hash: 62d74...291
Kajal Skrevet 8. september 2015 #3 Skrevet 8. september 2015 Hva med å spørre om å forsøke et annet medikament enn det han går på nå?
Jade Skrevet 9. september 2015 #4 Skrevet 9. september 2015 Er de shakene mulig å helle over på en drikkeflaske?
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #5 Skrevet 9. september 2015 TS, kan jeg spørre hva slags symptomer hadde sønnen din på ADD?Anonymous poster hash: 93b24...661
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #6 Skrevet 10. september 2015 Da han gikk i 2.klasse begynte læreren hans å bli litt bekymret. Fordi han var veldig ukonsentrert og avledet seg selv hele tiden. Kunne også være sinna. Og ikke noe flink til å tenke og forstå konsekvenser. Distre og glemsk. Men da tenkte hvert fall jeg at han enda var liten, og kanskje litt umoden. Vi fikk ham observert av ppt tjenesten i klasserom, og de også mente at han burde utredes. Så da startet en veldig lang prosess og ble kasteball i systemet. Det var først sommeren til 5.klasse at han fikk skikkelig utredning av BUP da vi flyttet ut av Oslo og fikk nye øyne på saken. Og ble da satt på medisiner. Og vi har vært igjennom flere typer medisin. Tar tid å finne noe som fungerer. Nå er han eldre, og ser ut til å respondere bra på Conserta enn så lenge. Men matlysten er like dårlig. Har også startet med Eye-Q etter anbefaling fra flere. Det skal visst ha god virkning på ADD/ADHD barn. Anonymous poster hash: db04d...126
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå