Gå til innhold

Er det noen sted man kan spørre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får å vite om man har noen inkasso saker eller noe sånt registrert på navnet sitt? Grunnen er at jeg skulle kjøpe noe og ble kredittvurdert. Men det ble negativ. Jeg kan ikke huske at jeg har fått purring engang, hvordan finner man ut av det?

Anonymous poster hash: 0f910...375

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå inn på inkasso.no der skal du kunne legge inn deg selv og få svar.

Men husk at kreditt brukes for å vurdere om du har betalingsevne, alltså inntekt til å betjene kjøpet. Da bruker de ofte 3 år tilbake og tallene fra selvangivelsen/skatteoppgjøret.

Du skal og få tilsendt kredittsjekkvarsel en stund etter at du har blitt kontrollert.

Anonymous poster hash: ed086...e06

• Liker 1
Skrevet

Som nevnt ovenfor; det kan være inntekten din som er for lav, og derfor du fikk avslag. Ikke nødvendigvis noen inkassosak. Det burde du jo vite om at du evt hadde, så det er sannsynligvis bare inntekten, ikke negativ betalingsanmerkning.

Du får et gjenparsbrev i postkassen om kredittsjekken og resultatet av hva som ble funnet om noen dager. Du ser der om du har noen neg.bet.anm., og evt inntekten din siste tre år.

Skrevet

Gå inn på inkasso.no der skal du kunne legge inn deg selv og få svar.

Men husk at kreditt brukes for å vurdere om du har betalingsevne, alltså inntekt til å betjene kjøpet. Da bruker de ofte 3 år tilbake og tallene fra selvangivelsen/skatteoppgjøret.

Du skal og få tilsendt kredittsjekkvarsel en stund etter at du har blitt kontrollert.

Anonymous poster hash: ed086...e06

Takk for svar :) Vet du hvor jeg skal sjekke det på inkasso.no. Prøvde å lete men fant ikke.

Skrevet

Som nevnt ovenfor; det kan være inntekten din som er for lav, og derfor du fikk avslag. Ikke nødvendigvis noen inkassosak. Det burde du jo vite om at du evt hadde, så det er sannsynligvis bare inntekten, ikke negativ betalingsanmerkning.

Du får et gjenparsbrev i postkassen om kredittsjekken og resultatet av hva som ble funnet om noen dager. Du ser der om du har noen neg.bet.anm., og evt inntekten din siste tre år.

Ok :)

Skrevet

Takk for svar :) Vet du hvor jeg skal sjekke det på inkasso.no. Prøvde å lete men fant ikke.

1aZoS3l.png

Skrevet

1aZoS3l.png

Hjertelig takk <3<3

Alt hva kg hjelper med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...