Zoega Skrevet 8. september 2015 #1 Skrevet 8. september 2015 Hei! Sluttet på minipiller i 2012 pga at kroppen sa nei til pillene, og har siden da hatt sex med kondom/hoppe av i svingen/uforsiktig av og til.. Vi bestemte oss for å begynne og prøve i april/mai, ikke så veeldig aktivt, men uten kondom og sex som vanlig. Vi har nå trappet opp, jeg har kjøpt meg EL-test, rett og slett fordi jeg er DRITREDD det ikke er noe egg i meg. Er redd for å være steril, på grunn av en hendelse som skjedde for et par år siden. Så. Jeg tok en EL-test i går, bare for å se. En sterk kontrollstrek, og en veldig svak strek. Denne er vel negativ. Vil en person som ikke har eggløsning, få den svake streken - eller vil den være blendahvit? Jeg har ikke scannet forumet etter en sånn type tråd, så beklager på forhånd hvis det allerede eksisterer!
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #2 Skrevet 8. september 2015 Hei! Sluttet på minipiller i 2012 pga at kroppen sa nei til pillene, og har siden da hatt sex med kondom/hoppe av i svingen/uforsiktig av og til.. Vi bestemte oss for å begynne og prøve i april/mai, ikke så veeldig aktivt, men uten kondom og sex som vanlig. Vi har nå trappet opp, jeg har kjøpt meg EL-test, rett og slett fordi jeg er DRITREDD det ikke er noe egg i meg. Er redd for å være steril, på grunn av en hendelse som skjedde for et par år siden. Så. Jeg tok en EL-test i går, bare for å se. En sterk kontrollstrek, og en veldig svak strek. Denne er vel negativ. Vil en person som ikke har eggløsning, få den svake streken - eller vil den være blendahvit? Jeg har ikke scannet forumet etter en sånn type tråd, så beklager på forhånd hvis det allerede eksisterer! Du må teste over flere dager, testen skal være sterkere enn kontrollstreken for å være positiv. Når den er positiv betyr deet at du har eggløsning mellom 12 - 72 timer etter positiv test. Testen kan være positiv i ca. 1-2 dager. Hos meg er den positiv i 1 dag, noen ganger 2. Du bør begynne å teste utifra syklus lengden din. Jeg begynner å teste ca. på dag 9 og får positiv test rund dag 13. Husk at det er helt normalt for friske par å bruke opptil 1 år med å bli gravid Anonymous poster hash: e6925...232
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #3 Skrevet 8. september 2015 Eggløsningen er styrt av et hormon som heter LH. Nivået av dette stiger i tiden før eggløsning og det er denne stigningen en eggløsningstest fanger opp. Når hormonet når en topp vil kroppen forsøke å få til en eggløsning, Mange har et visst nivå av LH i kroppen gjennom hele syklusen og vil derfor få et svakt utslag også utenom eggløsning. Syklus og eggløsnign er omfattende og veldig individuelt så vanskelig å gi deg noe skikkelig svar. Men les litt på denne siden: www.syklus.info så skjønner du litt mer av hva som skjer i kroppen Anonymous poster hash: 84c69...d25
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #4 Skrevet 8. september 2015 Jeg har aldri fått utslag på el-tester. Jeg har likvel fått to barn på naturmetoden. Anonymous poster hash: 6fc3d...abc
Gjest Gjest_Idja Skrevet 8. september 2015 #5 Skrevet 8. september 2015 En positiv EL-test vil aldri være en garanti for at du har EL. Positiv test betyr bare at kroppen forsøker å få EL.
Gjest Valmuen Skrevet 8. september 2015 #6 Skrevet 8. september 2015 Har du regelmessig syklus da? Har man det har man mest sannsynlig EL Dere har jo ikke prøvd særlig lenge, så ville ikke bekymret meg helt enda. Vi har også hoppet av i svingen og vært veldig uforsiktige før vi begynte å prøve, uten at det ble barn av det, men blir lett gravid når vi prøver
Zoega Skrevet 8. september 2015 Forfatter #7 Skrevet 8. september 2015 Har du regnelmessig syklus da? Har man det har man mest sannsynlig EL Dere har jo ikke prøvd særlig lenge, så ville ikke bekymret meg helt enda. Vi har også hoppet av i svingen og vært veldig uforsiktige før vi begynte å prøve, uten at det ble barn av det, men blir lett gravid når vi prøver Har mer regelmessig syklus enn mange andre damer her på kg hvertfall! Syklusene er lengre enn normalen. Jeg fortjener nok en medalje for verdens mest utålmodige person, men jeg får bare bite tennene sammen!
Gjest Valmuen Skrevet 8. september 2015 #8 Skrevet 8. september 2015 Har mer regelmessig syklus enn mange andre damer her på kg hvertfall! Syklusene er lengre enn normalen. Jeg fortjener nok en medalje for verdens mest utålmodige person, men jeg får bare bite tennene sammen! Er lett å bli utålmodig når man prøver Har selv lange sykluser, og det hjelper jo ikke akkurat på problemet. Har prøvd i 2 år, aner ikke åssen jeg har holdt ut..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå