Gå til innhold

14 åring drapstruet og terrorisert i tre mnd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe så jævlig. De som gjør sånt trenger behandling og/eller skjerming fra samfunnet. Håper de tas.

• Liker 3
Gjest Magnifiq
Skrevet

Leste det i går. Det er jo helt grusomt!

Håper politiet virkelig bruker skikkelig ressurser på å finne ut av hvem dette er. Utrolig stygg sak!

Skrevet

Dette er en nettmobbesak (blant annet), ikke sant? Håper de blir tvunget til å skrive noe veldig pinlig og teit på egne profiler. Legge ut bilder som er FLAUT for dem å tenke på/se i lang tid framover. Og mister statusen de sikkert har opparbeidet seg i visse miljøer.

I tillegg til annen, mer konstruktiv straff. Forplikte seg til å dra rundt på skoler med lærere for å "tilstå" og advare andre om å ikke begynne med det samme som dem?

Anonymous poster hash: 8ce27...2c3
  • Liker 2
Skrevet

Leste det i går. Det er jo helt grusomt!

Håper politiet virkelig bruker skikkelig ressurser på å finne ut av hvem dette er. Utrolig stygg sak!

Jeg hørte at de har funnet ut hvem som gjorde det. Ved hjelp av et overvåkningskamera på et kjøpesenter el.l. Det var visst en jentegjeng på 13-14 år.

Skrevet

Jeg tror ikke vi skal dømme før noe er bekreftet, tror det er en komplisert sak. Men stakkar, stakkar jente. Ingen fortjener noe sånn.

Anonymous poster hash: a105c...4f8
Gjest Magnifiq
Skrevet

Jeg tror ikke vi skal dømme før noe er bekreftet, tror det er en komplisert sak. Men stakkar, stakkar jente. Ingen fortjener noe sånn.

Dømme?

Hva skal bekreftes?

Selvsagt er det en komplisert sak, men man slår da hardt ned på noen som prøver å drive en 14åring til å begå selvmord... Uansett.

Skrevet

Så disse mobberene får et bedre liv om den de mobber virkelig dør??? Hvor syke i hodene sine er ikke de?? Mangel på omsorg og oppmerksomhet? Hvor var foreldrene i oppveksten? På jobb, mens barna var i bhg 7-17?? Slikt er samfunnet blitt. Uten foreldrekontakt der foreldre kun er lekeforeldre og kjøre på mc.donalds foreldre og syndenturforeldre så går barna under. De mobber av en grunn. DET er synd på mobberen og de som mobber. Ingen av de har det lett. 

Anonymous poster hash: ef6ac...6b6
  • Liker 2
Skrevet

Dømme?

Hva skal bekreftes?

Selvsagt er det en komplisert sak, men man slår da hardt ned på noen som prøver å drive en 14åring til å begå selvmord... Uansett.

Det er en helt forferdelig sak, men politiet er ikke sikker på hvem som står bak eller om det er flere involverte. 

I avisen står det også  «Ingen av jentene har status som mistenkt i saken.»

Så selv om avisen fremstiller det som om det er helt tydelig hvem som er skyldig, og ikke vet jeg -  kanskje det er rett, så er man ikke sikker. Jeg blir sjokkert når folk bare konkluderer, uten å ha klare fakta, at de er skyldige, vil henge dem ut med navn, sette dem i fengsel, straffe foreldrene osv.

De skyldige skal ha sin straff og de fortjener de absolutt. Det er helt forferdelig hvordan 14-åringen som ble mobbet må ha hatt det, det fortjener ingen. Det må få konsekvenser, men jeg synes ikke noen skal si DE er skyldige før politiet har fått etterforsket ferdig. Vi vet tross alt ikke. Hva om de ikke er det? Hvordan er det da for et barn å egentlig ha blitt offentlig uthengt og funnet skyldig i noe de ikke har gjort? For de «skyldige» eller «mistenkte» er faktisk barn de også. 

Og om de har gjort det fortjener de alvorlige konsekvenser og da skal det slås hardt ned på! Jeg synes bare det bør bli bekreftet før folk antar, å bli uthengt for å ha gjort noe slik hvis man ikke har gjort det kan ødelegge et barn også. 

Skrevet

Å spore personene er ingen sak, dette burde politiet klart for lenge siden. Først sporer man opp brukern ved å finne IP og når du har IP er resten bare barnelek. Selvfølgelig er det vanskelig dersom noen fjortisser gjemmer seg bak eks. VPN osv. MEN tviler sterkt på dette.

• Liker 1
Skrevet

Å spore personene er ingen sak, dette burde politiet klart for lenge siden. Først sporer man opp brukern ved å finne IP og når du har IP er resten bare barnelek. Selvfølgelig er det vanskelig dersom noen fjortisser gjemmer seg bak eks. VPN osv. MEN tviler sterkt på dette.

De som er knot for politiet er at de må ha en rettskjennelse i det landet hvor serveren til tjenesten som er benyttet til å levere meldingene står. Litt enklere fortalt:

Jeg har en IP adresse. Jeg bruker facebook til å chatte med noen, men loggen som sier at det var datamskinen min som ble brukt, den ligger på en server i California, politiet må da få ut loggen derfra, som ikke er helt enkelt.

Å skaffe seg en VPN klient i dag er mega enkelt. Det finnes flere tilbydere som for å liten penge gir det en helt liste over servere i forskjellige land å hjemme deg bak. Om det viser seg å være fjortiser som står bak, så tviler jeg litt på at de har benyttet seg av slike tjenester.

• Liker 1
Skrevet

Du har vist ikke blitt mobbet før, har du det?

En som mobber trenger ingen god grunn til å mobbe. Samme hva denne jenta har gjort eller sagt, så fortjener hun ikke slik grov hets og tortur. 

I en mobbers hode så kan et feil blikk være nok, kroppsspråket ditt eller hvordan du ser ut kan være mer enn nok til å få en mobber til å tenne på alle plugger. 

Hvis denne personen da er i sentrum av en liten gjeng av fjortiser, ja da er helvetet løst! 

Noen ganger kan det være en liten gruppe med mobbere, men sauflokksyndromet er sterkt i ungdomsårene. Når 4 personer gjør noe, ja da er det 10 til som henger seg på. 

Når mobbingen da attpåtil er på nett som alle kan se, da er det enda flere som henger seg på. 

Det som er så skummelt med nettmobbingen. 

De hadde aldri gått opp til hun og sagt "Kan du ikke gå å ta selvmord?". Men det å skrive det på nett er mye lettere, for de ser ikke den andre personen. Når da 10 andre har sagt det samme før deg, da er det enda lettere å skrive det. 

Det å lage seg en falsk bruker er kjempe lett, det å sende noen meldinger her og der tar deg få minutter. Men de ser aldri personen de skriver til, de forstår ikke hva slags effekt deres ord har på henne. 

Det her er snakk om ungdommer som er midt i puberteten. Selvforakt og problemer med egen selvfølelse kan være sterk hos mange. De trur de er alene, de rundt dem er selvsikker, pen, populær, flink på skolen, ja alt de føler de ikke er. 

Så da prøver de å dra ned andre for å få de ned på sitt eget nivå, slik at de da kan prøve å komme seg på toppen! Det er normalt å føle det slik, normalt å være usikker på seg selv. Men det vet ikke de! 

Det er ikke uten grunn at slik nettmobbing er sterkt blant tenåringer! 

Det er godt kjent at de som mobber har det ikke så bra. Enten problemer hjemme, på skolen eller med seg selv. Tenåringer er usikker, alt handler om det ytre, hvor mange venner du har, hvor flink du er på skolen eller om de har et talent som å danse, synge eller fotball. 

Mange føler de mangler noe, at de er dårligere enn andre, som gjør at de hater de som ser bedre ut enn de, de som har det de ikke har. Og da er internett farlig og spesielt sauflokksyndromet, for det er da mobbing oppstår. Spør du en mobber hvorfor de mobber, så sier de "vet ikke" og prøver å finne noe den andre personen har gjort. Da er det som oftest "Hun bare irriterer meg". 

For problemet ligger i de selv! 

Det er ikke alltid den som er frekkest i kjeften som blir mobbet. Det er ikke den som utestenge folk som blir mobbet. Det er de som ser penest ut, de som har noe noen andre ikke har! 

Anonymous poster hash: 54f35...53f

Skrevet

Jeg hørte at de har funnet ut hvem som gjorde det. Ved hjelp av et overvåkningskamera på et kjøpesenter el.l. Det var visst en jentegjeng på 13-14 år.

De er allikevel ikke siktet i saken i følge politiet. Jeg fatter det ikke når de har bevis i saken

Anonymous poster hash: 7f2c0...867

Skrevet

Ip-adressene forandrer seg, så det er ikke så enkelt som man skulle tro

Anonymous poster hash: 7f2c0...867

Gjest Belle âme
Skrevet

Eg syns det er veldig skummelt at eg sannsynligvis kjenner fleire sånne uten at eg veit det sjølv.

Kven i svarte natta kan finne på å skrive noke sånt?! Personen(e) må ha ein alvorlig personlighetsforstyrrelse eller noke!

Skrevet

Håper de som gjorde det blir murt inne i en vegg så de kan råtne der. Hater så sterkt sånne drittunger. De fortjener ikke...Best jeg ikke skriver mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...