Gå til innhold

Trygdede kastes ut av leilighetene sine for asylsøkere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom over denne artikkelen og det fikk meg til å tenke. Hvor mange nordmenn kastes i disse dager ut av leilighetene sine pga asylsøker og flyktningebølgen som er høyere enn noensinne? Jeg kjenner at det er trist å se at det er de svakeste som nå får svi og jeg må si jeg forstår at mange som ikke har like mye å rutte med har grunn til å være skeptisk til dette som nå skjer. 

Malermester Asbjørn Sletholt kaster nå ut leieboere for å huse de nye asylsøkerne som kommer til Skien. Mona Hellelid er en av dem. Hun gråt i ti timer da hun fikk utkastelses-beskjeden.

Mona Hellelid er uføretrygdet og ser ikke lyst på mulighetene for å få seg noe nytt. Etterspørselen er stor og prisene stadig høyre.

I den nye asylsøkerbølgen må UDI skaffe flere tusen nye venteboliger over hele landet. Hellelid synes det er skremmende hvis vanlige leietakere ofres av små og store utleiere.

Det beste hadde nok vært å hjelpe flyktninger der de.

Anonymous poster hash: 97b15...ba1
  • Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den siste setningen skulle det stå: 

"Det beste hadde nok vært å hjelpe flyktninger der de er, og ikke oppfordre dem til å dra til Norge for så å bruke skattebetalernes penger på å kaste ut trygdede nordmenn fra leilighetene sin. 

• Liker 5
Skrevet

Artikkelen er fra 4 august 2008, kunne du ikke finne noe nyere?

• Liker 13
Skrevet

Det er vel vanskelig å finne noe nyere da de fleste aviser i Norge er såpass blodrød at de ikke skriver om saker som dette her.

Anonymous poster hash: 41ab1...ad1
  • Liker 4
Gjest Trollkarlen
Skrevet (endret)

Artikkelen er fra 4 august 2008, kunne du ikke finne noe nyere?

Si meg, hva har datoen å si? Det er tydeligvis helt greit å kaste ut de dårlig stilte for å få plass til asylsøkere. Det er jo rimelig relevant i dag. Men vi får se da, om folk begynner å bli kastet ut. Ting sprer seg en smule raskere gjennom sosiale medier i dag enn i 2008.

Endret av Trollkarlen
Skrevet

Si meg, hva har datoen å si? Det er tydeligvis helt greit å kaste ut de dårlig stilte for å få plass til asylsøkere. Det er jo rimelig relevant i dag. Men vi får se da, om folk begynner å bli kastet ut. Ting sprer seg en smule raskere gjennom sosiale medier i dag enn i 2008.

Jeg er så enig med deg. 

Det er flott av Norge kan hjelpe de som ikke har det så bra, men det må også gjelde våre egne landsmenn.

På enkelte gamlehjem sitter voksne mennesker i sin egen avføring. Hvor er deres verdighet?

Skrevet

Det er uhyre sjelden at mediene skriver om slikt, men vi vet det må være veldig vanlig, med UDI som landets største leietaker med en enorm pengesekk fra skattebetalerne kan de presse ut alle svakerestilte nordmenn på leiemarkedet.

• Liker 4
Skrevet

Jeg kom over denne artikkelen og det fikk meg til å tenke. Hvor mange nordmenn kastes i disse dager ut av leilighetene sine pga asylsøker og flyktningebølgen som er høyere enn noensinne? Jeg kjenner at det er trist å se at det er de svakeste som nå får svi og jeg må si jeg forstår at mange som ikke har like mye å rutte med har grunn til å være skeptisk til dette som nå skjer. 

Det beste hadde nok vært å hjelpe flyktninger der de.

"Vi må hjelpe våre egne først" = "Jeg vil ikke hjelpe noen"

Hvor var du når de trygdede fikk kuttet i trygden sin så de ikke lenger fikk leve, bare eksistere? Hvor var du da de trygdede fikk kuttet i bostøtten sin så mange ikke lenger kan bo noe sted uten støtte fra NAV? Hvor var du når FrP slengte om seg med anklager om at alle som er uføre/trygdede er navere og fortjener ikke å få noen hjelp av samfunnet?

Det er den type menneske som når skriker opp om, "vi må hjelpe våre egne først". Den type menneske som aldri har brydd seg om "sine egne".

Anonymous poster hash: 2b9b7...b17

• Liker 11
Skrevet

Hvor var du når de trygdede fikk kuttet i trygden sin så de ikke lenger fikk leve, bare eksistere? Hvor var du da de trygdede fikk kuttet i bostøtten sin så mange ikke lenger kan bo noe sted uten støtte fra NAV? Hvor var du når FrP slengte om seg med anklager om at alle som er uføre/trygdede er navere og fortjener ikke å få noen hjelp av samfunnet?

Det er den type menneske som når skriker opp om, "vi må hjelpe våre egne først". Den type menneske som aldri har brydd seg om "sine egne".

Du er bra fordomsfull du da. Jeg har aldri sagt at man ikke skal hjelpe noen, men at det er bedre at flyktninger hjelpes der de slik som var vanlig å gjøre i tidligere tider er enn at skattebetalernes penger går til å kaste ut de trygdede fra leilighetene sine. 

• Liker 3
Gjest Trollkarlen
Skrevet

Det er uhyre sjelden at mediene skriver om slikt, men vi vet det må være veldig vanlig, med UDI som landets største leietaker med en enorm pengesekk fra skattebetalerne kan de presse ut alle svakerestilte nordmenn på leiemarkedet.

I disse empatiske tider så viser det seg at UDI er totalt blottet for emapti selv. Her er det statestikken som er det eneste som betyr noe. Se hvor mange asylsøkere vi fikk bosatt! Vi måtte kaste ut en del nordmenn, men de er ikke en del av statestikken så de driter vi på. Lenge leve empatien!

Skrevet

Typisk venstrevridde. Begynner bare snakke om alt annet, for de har ingenting å komme med. Kom deg til Syria.

Anonymous poster hash: 08e0b...315

• Liker 1
Skrevet

Saken er gammel, og den er allerede tatt opp lenger oppe på dette underforumet.

Når det er sagt: Huseieren kan gjøre hva han vil med huset - han har trolig fått en bedre avtale ettersom han vil gjøre om huset til et privat mottak.

Fryktelig kjedelig for henne så klart, men han må vel få lov å bruke sitt eget hus til hva han slev ønsker, og da også på hva det som gir mest inntjening for han om det er det han ønsker. 

Skrevet

Hvor var du når FrP slengte om seg med anklager om at alle som er uføre/trygdede er navere og fortjener ikke å få noen hjelp av samfunnet?

Det har de selvsagt aldri sagt. Har du tenkt over hvorfor du må lyve når du vil fremstille dem som er uenige med deg negativt?

Anonymous poster hash: b42a7...b47

Skrevet

Det har de selvsagt aldri sagt. Har du tenkt over hvorfor du må lyve når du vil fremstille dem som er uenige med deg negativt?

Anonymous poster hash: b42a7...b47

Joda, det har de, spesielt da Carl I. Hagen var partileder og uttalte seg. En stund siden, ja, men artikkelen i åpningsinnlegget var slett ikke ny, den heller, så da regner jeg med at dato ikke spiller noen stor rolle?

;)

• Liker 2
Skrevet

Hadde planer om å leie ut min leilighet men det er ikke lenger aktuelt. Sjansene for at jeg blir tvunget til å leie ut til disse lykkejegerne er altfor store. Nå skal jeg selge den.

Anonymous poster hash: 94a9b...ef8

Skrevet

Hadde planer om å leie ut min leilighet men det er ikke lenger aktuelt. Sjansene for at jeg blir tvunget til å leie ut til disse lykkejegerne er altfor store. Nå skal jeg selge den. Anonymous poster hash: 94a9b...ef8

Staten kan ikke tvinge deg å leie ut til noen du ikke ønsker å leie ut til. Du skal ikke diskriminere, men det er du selv som velger leieboere. Så sant du ikke har inngått en avtale med kommunen om at boligen din eller noe i den duren da.

Boligprisene er høye så det er sikkert ikke dumt å selge.

Skrevet

Hadde planer om å leie ut min leilighet men det er ikke lenger aktuelt. Sjansene for at jeg blir tvunget til å leie ut til disse lykkejegerne er altfor store. Nå skal jeg selge den.

Holder jeg med deg i. Huse lykkejegere hvor sikkert en stor andel vil rasere leiligheten - nei takk!

Anonymous poster hash: bf03a...55c

Skrevet

Typisk venstrevridde. Begynner bare snakke om alt annet, for de har ingenting å komme med. Kom deg til Syria.

Anonymous poster hash: 08e0b...315

Det er da vitterlig dere som drar frem en artikkel fra 2008 som den eneste kilden dere kan vise til.. 

Anonymous poster hash: 9baba...62a

Skrevet

I hvilken verden er det du lever i? Hvordan er det mulig å være så hysterisk paranoid at du tror at noen skal tvinge deg til å leie ut leiligheten din til "lykkejegerne"?

Anonymous poster hash: 9baba...62a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...