Gå til innhold

"Splintblødning" i neglen - farlig?!

Fremhevede innlegg

Skrevet

I går så jeg at jeg hadde fått en tynn 1 mm lang splintblødning (splinter hemorrhage) i den høyre langfingerneglen nærmest det hvite på neglen, men da hadde jeg filt om noe litt kraftig.

I dag merket jeg at det var en liten smerte i et par minutter i høyre ringfinger og den var litt mindre enn 0,5 mm og om noe litt tykkere. Litt mer rund på en måte. Ligger ca. 1 mm over det hvite på venstre siden av negleplaten.

Jeg har ikke slike blødninger på noen andre negler. Har ca. 5 mm lange negler.

Tenkte at sistnevnte kunne komme av trykk mot siden av neglen. Kjenner av og til på neglen at alt er i orden. Har og neglelakk på (underlakk og lakk) og neglene får en meget kraftig C-kurve jo lenger de blir.

Jeg er nok litt stresset og urolig for jeg synes jeg kjenner ubehag i sistnevnte negl.

Så litt ute på nett, og der kan man i hvert fall bli skremt. :cry3:

Der er det type:

GÅ TIL LEGE! Dødelig!

Bakteriell endokaritt!

Psoriasisnegler!

Diabetes!

Traume

Så spørsmålet mitt er: er det her farlig? Må jeg til lege?

(Jeg synes jeg ser at det er en ganske vanlig ting å få... )

Anonymous poster hash: 1f12c...79e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du mulighet til å legge ut et bilde over hvordan det ser ut, så er det lettere å komme med forslag.

Skrevet

Har du mulighet til å legge ut et bilde over hvordan det ser ut, så er det lettere å komme med forslag.

Nesten umulig fordi jeg har på skimrende neglelakk, men forsøker sånn:

post-37809-0-44063000-1441664539_thumb.j

Mot høyre så er det en prikk.

Beklager for dårlig bilde. :sjenert:

Leste for øvrig på et annet amerikansk forum etter mye leting etter første innlegg at det ikke var noe å bry seg om fordi det var svært vanlig ved trykk, press og lignende....

Anonymous poster hash: 098e3...68c

Skrevet

Nesten umulig fordi jeg har på skimrende neglelakk, men forsøker sånn:

attachicon.gifimage.jpg

Mot høyre så er det en prikk.

Beklager for dårlig bilde. :sjenert:

Leste for øvrig på et annet amerikansk forum etter mye leting etter første innlegg at det ikke var noe å bry seg om fordi det var svært vanlig ved trykk, press og lignende....

Vet ikke om det kan sammenlignes, men jeg har hatt sånn neglerotbetennelse at halve neglen fra negleroten og ut mot midten av neglen (ja, den veien) har FALT AV. Og neglene mine lever i beste velgående ennå. Så jeg tror du kan slappe helt av jeg :) smør på litt bacimycin eller noe så du unngår at det blir betent. 

Anonymous poster hash: 42959...9d1

Skrevet

Bacimycin hvor hen da i så fall? Det er en liten blødning under negleplaten. :sjenert:

Skrevet

Bacimycin hvor hen da i så fall? Det er en liten blødning under negleplaten. :sjenert:

Hmm, jeg vet ikke helt..

Anonymous poster hash: 42959...9d1

Skrevet

Det er helt ufarlig. Det er en liten skade i neglsengen. Det er ingenting å gjøre med det, det må få gro av seg selv.

Anonymous poster hash: ccdb8...97d
Skrevet

Det ser ut som siden av neglen har fått en skade også som muligens driver og presser seg ned i såret under neglen, så jeg ville klippet ned neglen både foran og litt langs siden slik at såret under fikk bedre sjanse til å gro i fred.

Skrevet

Det ser ut som siden av neglen har fått en skade også som muligens driver og presser seg ned i såret under neglen, så jeg ville klippet ned neglen både foran og litt langs siden slik at såret under fikk bedre sjanse til å gro i fred.

Jeg klippet ned neglen foran, men ikke langs sidene da jeg synes det var litt vanskelig å gjøre.

Her er om mulig et litt bedre bilde:

post-37809-0-07801800-1441730114_thumb.j

Det jeg merker er at hvis jeg trykker på neglen der hvor det er denne prikken så gjør det vondt...men det er vel det det kan gjøre? :sjenert:

Skrevet

Seriøst? Dette er da helt ufarlig og veldig, veldig vanlig....

Anonymous poster hash: ed172...266
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...