AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #1 Skrevet 7. september 2015 Kan du gi eksempel på mat du spiser for å holde kalorinivået nede? På forhånd takk ☺Anonymous poster hash: ec65c...5a2
Pringle Skrevet 7. september 2015 #2 Skrevet 7. september 2015 Knekkebrød, leverpostei, melk, havregrøt, ananas, agurk, banan, nakkekoteletter, smør, gresk yoghurt, peanøtter, kokt skinke, gulrøtter, poteter, blåbær, maiskolbe, tunfisk, laks, erter, sesamfrø. Æh. Jeg spiser vanlig mat Har gått ned ca 28 kilo og har holdt vekta i 10 mnd nå.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #3 Skrevet 7. september 2015 Det er da en del kalorier i nøtter. Flott jobba, forresten Anonymous poster hash: eb7a9...1cc
Pringle Skrevet 7. september 2015 #4 Skrevet 7. september 2015 Takk Men så spiser jeg ikke mer enn litt nøtter av gangen heller For å gjenta til det kjedsommelige: For å gå ned i vekt trenger man bare et kaloriunderskudd (spise mindre enn man forbrenner). For god helse trenger man en rekke næringsstoffer hver dag. Dette får man lettest ved å spise en variert og balansert diett basert påmat som er nærmest mulig opprinnelig tilstand. 1
King in the North Skrevet 7. september 2015 #6 Skrevet 7. september 2015 Kan du gi eksempel på mat du spiser for å holde kalorinivået nede? På forhånd takk ☺Anonymous poster hash: ec65c...5a2 Grønnsaker, magert kjøtt, diverse fisketyper som torsk og tunfisk. Magre meieriprodukter som skyr, cottage cheese(feks mager versjonen) etc. Ha feks et stykke solid kjøtt til middag, med masse grønnsaker til, og hold sausen til et minimum=du blir stappmett på et rimelig antall kalorier.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #7 Skrevet 7. september 2015 Jeg spiste en del magert da jeg la om kostholdet i starten. Trodde det var bedre å spise større mengder av kalorifattig mat enn mindre mengder av fetere mat. Da gikk det i light-produkter av det meste, i grunn. Nå har jeg funnet ut at det er bedre både for mettheten, kroppen og lommeboka å spise normale mengder av normal mat i stedet. Det er faktisk like tilfredsstillende. Men man må spise mindre med øynene (større "serving" gjør deg ikke nødvendigvis mettere hvis det er næringsfattig) og mer med magen. Grønnsaker og andre naturlig kalorifattige matvarer har jeg så klart ikke kuttet ut, men jeg synes ikke light-maten har hatt noe særlig for seg annet enn å lure meg litt i starten til å tro at jeg ble mer tilfredsstilt. Som svar på spørsmålet ditt -- grønnsaker. Anonymous poster hash: 02b94...281 1
Jacuzzi Skrevet 7. september 2015 #8 Skrevet 7. september 2015 Kutter ut "unødvendig" garnityr: -masse ost på pasta bolognese -ost og rømme i tacoen (tar f.eks. litt youghurt naturell i stedet) -de feteste sausene (lager liten dip i stedet) OBS. er ikke redd for fett, trenger det for å bli mett. Men jeg trenger ikke 2dl smørsaus når det er nok fett i kjøttet. Det holder med en liten klatt hvitløkssmør Ellers: -drikker ikke juice, spiser frukten i stedet -"sper ut" gryteretter ved å bruke masse sopp. Spiser ikke større porsjoner av den grunn. -måler opp mengde ris til middagen ganske nøye, for det har jeg lett for å overspise. Spiser helt normalt da, men mindre porsjoner hvis jeg føler jeg trenger å passe kaloriinntaket bittelitt. Jeg vil anbefale å prøve å se hvor skoen trykker for DEG. Er det innholdet i maten som er problemet, er det porsjonene, eller er det småspising mellom måltider som er vanskeligst? 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #9 Skrevet 8. september 2015 Drikker ikke kalorier (ikke juice, smoothier, saft, kaffe med melk og allskens kaloribomber, brus osv) Spiser masse grønnsaker, og en del frukt. Jeg foretrekker lettproduktene. Jeg prøvde å kutte ned på mengdene ost, og bruke vanlig, men altså, livet er så stusselig med bare én osteskive på brødskiva. Jeg vil ha masse ost, og jeg synes det er bedre med masse lettost enn en stusselig liten fullfettsbit. Nei, jeg er ikke redd for fett, men det er ikke noe poeng i å ete langt mer fett enn det kroppen trenger heller. Anonymous poster hash: da7fd...31c 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #10 Skrevet 8. september 2015 Erstatte litt av potetene/risen/pastaen til middagen med litt ekstra grønnsaker. (Altså spis litt mindre ris og litt mer grønnsaker) Mager vaniljekesam på bær som kosemat. (Metter mer enn med vaniljesaus, og bær er jo bare veldig godt! ) Ekstra lett rømme og lett ost på tacoen, pluss å droppe lomper/tacoskjell og heller spise tacoen som salat med mye salat og grønnsaker. Omelett er ganske magert, om du dropper brødet til og legger til en salat. Anonymous poster hash: 285b3...c49
^^Belle^^ Skrevet 8. september 2015 #11 Skrevet 8. september 2015 Kutter ut "unødvendig" garnityr: -masse ost på pasta bolognese -ost og rømme i tacoen (tar f.eks. litt youghurt naturell i stedet) -de feteste sausene (lager liten dip i stedet) OBS. er ikke redd for fett, trenger det for å bli mett. Men jeg trenger ikke 2dl smørsaus når det er nok fett i kjøttet. Det holder med en liten klatt hvitløkssmør Ellers: -drikker ikke juice, spiser frukten i stedet -"sper ut" gryteretter ved å bruke masse sopp. Spiser ikke større porsjoner av den grunn. Dette gjør jeg også! Jeg er ikke noen sausjente da, og bruker som oftest bare pesto i stedet, eller balsamicodressing, matyoghurt eller lignende. Jeg bytter ut risen med stekte squashpinner (krydret med salt og chili). Er ikke glad i ris, og føler at konsistensen på squash passer godt sammen med kjøtt og fisk, og så smaker det veldig mye bedre enn ris synes jeg. Bytter ofte ut pastaen også. Andre kalorifattige ting jeg spiser mye av er cottage cheese (både på knekkebrødet, for seg selv sammen med frukt, eller til å spe ut gryteretter, omeletter og pannekaker) og knekkebrød. Som kos spiser jeg ofte oppkuttet eple med kanel og sukrin gold inn i mikroen = nesteneplekake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå