Gå til innhold

Hva sparer du/dere til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer på hva dere sparer til og hvilket stadie i livet dere er på?

Kan begynne med meg selv:

Midten av 20 årene, er nyutdannet og har nettopp kjøpt meg leilighet. Har spart opp en buffer, nå fortsetter sparingen til neste mål, førerkort og en bil.

Nå har jeg spart opp 50 000 kr til bil og lappen, jeg trenger minst 140 000 kr til. Jeg sparer minst 10 000 kr i måneden.

Anonymous poster hash: 8f4ad...29e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

31, mann.

Jeg bruker nå mye av lønna på å kjøpe opp diverse utenlandske valuta, gull og sølv bullion. Det neste blir å kjøpe en stor mengde jeg kan spre ut på ulike steder i verden (mest i Europa antageligvis). Jeg tenker også på å kjøpe opp eiendommer billig i Sør Amerika og i sørlige Asia (samt India).

Planen min er hovedsaklig å spre verdiene mine nok, slik at om noe skulle skje så kan jeg lett forflytte meg uten å ta store tap.

Anonymous poster hash: c9578...3a5

Skrevet

Regner meg selv som relativt etablert. Jeg sparer først og fremst til pensjonsalderen, ettersom jeg er usikker på hvordan velferdssamfunnet blir når pensjonistboomen kommer.

• Liker 1
Skrevet

Slutten av 20-årene. Etablert. Eier hus.

Sparer i BSU, til datteren min, buffer og ferier. Og betaler ned lån da...

• Liker 1
Gjest Honeyblossom
Skrevet

20 år, ikke begynt på studier, men jobber. Har vel egentlig ikke noe konkret jeg sparer til, men jeg regner med at mesteparten kommer til å gå til studier og bolig.

Skrevet

På kort sikt: ferietur. 

På lang sikt: berre til å ha ein buffar, eigentleg, men er ganske flink til å spare. 

Skrevet

35 år. sparer til ny bil (ønsker meg en tesla når den nye kommer).

Anonymous poster hash: 16d56...5ec
Skrevet

28 år. Sparer til ferier og nytt kjøkken.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

51 år. jente, sparer til bolig, men har til nå ikke et rødt øre, pga matprisene er så sykt høye, får jo ikke spart noe...

Skrevet

21 år. Sparer til bil, ferie og kastrering av ene pusen min.

Anonymous poster hash: 9b0c0...340

Skrevet

Nyetablert, ikke barn, ikke planer om det heller.

Sparer til buffer (100k til), stuebord, en fin stol og kanskje noe fint å henge på veggen. Oooooog kanskje nye lamper etterhvert.

Skrevet

Nyetablert, 1 barn og enslig.

Sparer på kontoen til barnet mitt, og en felles konto som vi bruker på opplevelser og slikt sammen.

Sparer buffer utenom :)

Skrevet (endret)

24 år, ingen barn, har samboer.

Sparer til spisestue. Spisesofa, herlige stoffstoler og et stort spisebord. Dette vil koste kanskje 25.000 kroner til sammen. Har bord som kan funke midlertidig, så avventer det litt.

Har nylig sagt opp fulltidsstillingen min, så lever på to deltidsjobber. Når jeg finner en ny, fast fulltidsstilling blir det sparings til bolig :)

Endret av Tibbie
Skrevet

Jente i 30 årene, bor alene i eid leilighet. Har buffer og biler.

Sparer til en hest til, håper euroen går ned snart...

Skrevet

Jente i 30 årene, bor alene i eid leilighet. Har buffer og biler.

Sparer til en hest til, håper euroen går ned snart...

• Liker 1
Skrevet

Nå som jeg har lagt meg opp en buffer på 5*månedslønn sparer jeg til feriepenger neste år siden jeg har mistet jobben.

Anonymous poster hash: 3c188...754
Skrevet

23 år. Sparer til egen bolig, hund og ferie.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du quotet mitt innlegg uten å tilføre noe???
  • Liker 1
Skrevet

18 år

Sparer til å overleve som student

Skrevet

29 år. Sparer til bolig nr. 2. Har bare spart 10 000 så langt, men jeg sparer 10 000 i mnd og det samme gjør samboer ( om ikke mer) så det går jo relativt fort... Litt mer kortsiktig sparer jeg til ferier og litt større buffer...

Anonymous poster hash: 82935...d5c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...