Gå til innhold

Hvordan trøste barna når de ikke får være hos far...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna skal ikke være hos far lenger... Han har selv sagt fra seg ansvaret.. Hvordan kan mor trøste å forklare på best mulig måte at de ikke skal til pappa annenhver uke lenger? :/

Anonymous poster hash: be7b8...77e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La far forklare det selv? Min erfaring er at så lenge det kommer fra meg så er det min skyld uansett hva jeg sier, og barnet sitter med en slags romantisert fantasi om far... 

Skrevet

La han snakke med barna selv om det. Herregud for en far! Kvalmt. 

Skrevet

Hvor gamle er de? 

Jeg tror ikke jeg er helt enig med de som mener far må si det selv. Jeg skjønner godt at man tenker at han får ta det ubehaget selv, men jeg tror det er bra for ungene om du er tilstede og viser dem at du står fjellstøtt for dem.  :hug:

• Liker 1
Skrevet

Hvor gamle er de? 

Jeg tror ikke jeg er helt enig med de som mener far må si det selv. Jeg skjønner godt at man tenker at han får ta det ubehaget selv, men jeg tror det er bra for ungene om du er tilstede og viser dem at du står fjellstøtt for dem.  :hug:

Jeg mener ikke at han må ta det fordi det er ubehagelig, men for at barna skal forstå at det er realiteten. (Mor bør selvfølgelig være til stede når far forteller det.)

Skrevet

Det siste han kan gjøre for dem er å gi de en forklaring med deg tilstede. Herregud for en fyr...

Skrevet

Problemet her vil nok være at faren kommer til å gi en lang f... i å gidde å forklare noe. For en egoistisk dritt

Skrevet

Uff.. Er så lei meg på de sine vegne :( De er 6 og 9... Barnevernet forteller de det kanskje?

Vanskelug med to små som vil til pappen sin men ikke kan....

Skrevet

Uff.. Er så lei meg på de sine vegne :( De er 6 og 9... Barnevernet forteller de det kanskje?

Vanskelug med to små som vil til pappen sin men ikke kan.... Anonymous poster hash: be7b8...77e

Viss det er slik at barnevernet er innblandet vil du få god veiledning og hjelp viss du ber om det :)

Skrevet

Viss det er slik at barnevernet er innblandet vil du få god veiledning og hjelp viss du ber om det :)

Ja det håper jeg virkelig :(

Skrevet

Men kan man det? Si fra seg ansvaret for barna sine? Hva hvis dette var et samboende par, som gkk lei av foreldreansvare. Kunne de da bare tatt en telefon til NAV, Barnevernet, Whatever, og sagt at man ikke lenger vil ha barna sine?

Har du fått barn, så er du vel ansvarlig for dem, helt til de blir adoptert av noen andre, eller du juridisk blir fradømt foreldreansvaret pga mishandling eller omsorgssvikt?

Skrevet

Vanskelug med to små som vil til pappen sin men ikke kan....

:hug:

Anonymous poster hash: 0d46a...c19

Skrevet

Men kan man det? Si fra seg ansvaret for barna sine? Hva hvis dette var et samboende par, som gkk lei av foreldreansvare. Kunne de da bare tatt en telefon til NAV, Barnevernet, Whatever, og sagt at man ikke lenger vil ha barna sine?

Har du fått barn, så er du vel ansvarlig for dem, helt til de blir adoptert av noen andre, eller du juridisk blir fradømt foreldreansvaret pga mishandling eller omsorgssvikt?

Ser for meg at det er lov så lenge man betaler barnebidrag ville jeg trodd

Skrevet

Barna skal ikke være hos far lenger... Han har selv sagt fra seg ansvaret.. Hvordan kan mor trøste å forklare på best mulig måte at de ikke skal til pappa annenhver uke lenger? :/

Hva er det med folk på KG og "barnevernet"?

Har alle vernets klienter havnet her?

Hva har dere gjort for å bli involvert der?!

Du bør jo si noe her om hvorfor denne faren plutelig ikke kan/vil ha deres barn. Han går fra annenhver uke 50/50 til 0?

Merkelig.......😳😢😨

Anonymous poster hash: e04fd...85a

Skrevet

Hva er det med folk på KG og "barnevernet"?

Har alle vernets klienter havnet her?

Hva har dere gjort for å bli involvert der?!

Du bør jo si noe her om hvorfor denne faren plutelig ikke kan/vil ha deres barn. Han går fra annenhver uke 50/50 til 0?

Merkelig.......😳😢😨

Han har sikkert truffet en ny dame...

• Liker 1
Skrevet

Helt riktig!!

Skrevet

Helt riktig!!

Ante meg
Skrevet (endret)

Ja, det kan man. Det skjer nok ikke særlig ofte/aldri, men det er mulig at noen sier de ikke vil ha ungene sine. Men det skjer innimellom at noen sier de ikke orker/klarer å ha ungene sine. De kan da måtte betale bidrag til bv/fosterforeldre, men det er ingen som tvinges til å ha unger de ikke vil ha. Heldigvis. Endret av Tante-Sofie
Skrevet

Hvorfor er barnevernet involvert fordi han har truffet en ny dame? 😄😄👍

Skrevet

Hvorfor er barnevernet involvert fordi han har truffet en ny dame?

Jeg gjetter bare her, men barnevernet kan være involvert fordi han har sagt i fra seg ansvaret, fordi han er (situasjonsbetinget) uegnet som far, eller fordi hans nye dame har kontakt med barnevernet fra før.

Det er ikke ofte det skjer, men av og til får foreldrene beskjed om at de må velge mellom kjæresten (som er involvert i en barnevernssak), og samvær med barna, og i noen av disse tilfellene velger forelderen kjæresten foran barna.

Anonymous poster hash: 97413...9a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...