Gå til innhold

Gave-tips

Fremhevede innlegg

Gjest Stena Line
Skrevet

Hei! Trenger tips til gave til moren min, som fyller 60 år i høst. Jeg kunne tenke meg å bruke ca 1000 kroner.

Vi bor langt fra hverandre, og jeg kan ikke reise hjem og feire dagen sammen med henne. Dessuten skal de være bortreist til utlandet på dagen.

Jeg har tenkt en del, men uansett hva jeg kommer på, så ser jeg bare hindringer...

Hun går en del i fjellet, men blir stadig dårligere til beins, og har selvsagt alt utstyr fra før (alt fra hansker til isøks og klatretau)

Hun liker ikke å bli "tatt på", så f.eks aromaterapi/massasje er ikke så aktuelt.

Det er ikke teater der hun bor, så teaterbilletter går ikke. Der er heller ikke noen flott restaurant, så gavekort går ikke.

Hun har ikke sertifikat.

Hun broderer en del for andre, mot betaling. Har 200 uferdige egne prosjekter, synes ikke det blir riktig å gi henne enda et prosjekt som gave.

Symaskin har jeg tenkt på, men hun er egentlig strålende fornøyd med den hun har.

Hun liker å se film på TV, men har ikke DVD/videospiller, og ønsker seg det ikke heller. (Har spurt)

Hun bruker nesten ikke smykker, siden det er forbudt der hun jobber (sykehus)

Min far skal kjøpe mobiltelefon og den utenlandsreisen til henne.

Jeg har jo lyst til å kjøpe noe til bare henne, ikke kjøkkenutstyr og sånn (min far er ivrig på kjøkkenet, så de har jo uansett det meste). Jeg er helt blank, jeg! Hjelp?

Hva kjøpte dere til deres mødre på runde dager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lottolapper.

Lett å sende, og hyggelig å få. Kanskje hun vinner, så kan hun komme og besøke deg.

Men jeg tror den aller beste gaven ville vært å legge pengene i en flybillett til deg selv, og bare troppe opp på døren i egen høye person med en kake :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, det hadde jo vært kjempekoselig, men som nevnt s¨å har jeg ikke mulighet til å reise (har ikke med penger å gjøre), og dessuten skal de være bortreist på dagen.

Trenger fortsatt hjelp! :)

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Hva med å gi henne en flybillett slik at hun kan komme og besøke deg senere? Det ga jeg til min mor da hun var 50, og det var en stor suksess.

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

*drar opp*

Noen flere som vil si hva de har kjøpt i gave til moren sin?

Gjest Anonymous
Skrevet

Mamma fikk overraskelsesfeiringsweekend (jeg liker lange ord :ler: ) og dagspa med meg og søsknene til 50 årsdagen.

Siden du ikke kan være med på dagen - få hotellet til å sette en flaske champagne, blomster eller lignende på rommet med hilsen fra deg. Og så kan du enten komme på overraskelsesbesøk hjem til henne etter at de har kommet tilbake fra utlandet - eller invitere henne opp til deg. Har du litt ekstra penger til overs hadde jeg invitert henne på en skikkelig jentetur til London eller Barcelona!

Skrevet

Hva med et abonnement på et eller annet blad? Eller en kurv fylt med gode oster og en god rødvin?

Skrevet

Da foreldrene mine hadde sølvbryllup hadde de bestilt seg reise. Siden ingen visste hva de skulle gi "oppgraderte" vi turen dems. Det ble suite på båten med vin og frukt og på hotellet satte de inn frukt og kald vin+øl.

Dette satte de kjempepris på! Fikk masse sms etterhvert som nye overraskelser dukket opp :-)

Hadde også oppgradert båtturen hjem til suite der også med vin og det hele. Det er faktisk ikke så dyrt som man tror. :-) Betalte 100,- for vin og fruktfat på hotellet i danmark. Ikke verst.

Bruk penger på opplevelser. I den alderen har de jammen meg alt....

Gjest Anonymous
Skrevet

Hm, må visst høre med pappa hvilket hotell de skal bo på... det er i Egypt, vet ikke hvordan jeg får ordnet champagne på rommet der... trekke fra Visa-kortet mitt?

Skrevet

Det jeg gjorde var å maile hotellet og så ordna de. Det ble trekt fra visa kortet mitt. Måtte ta kopi av kortet og fakse ned og fikk bekreftelse på mail at alt var ok.

Nå bestilte jeg reisa for de 1. gangen jeg da, så hadde alt av info jeg trengte liggende på mail 8)

Men alier deg med pappan din :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...