Gå til innhold

Katta legger mus på dørmatta, HVER dag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en hunnkatt som hele tiden kommer med mus på dørmatta hjemme. Hver dag! Idag er tredje gangen IDAG hun legger mus på dørmatta. Hva skal vi gjøre med dette? Hun blir selvfølgelig utrolig stolt, men det er lite digg med innvoller spredt utover hele trappa hver dag. Noen som har tips til dette? Helt greit at hun fanger mus, men det er den biten der hun legger den på dørmatta som er problemet! 😖

Anonymous poster hash: 6c909...42e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ho vil bare bidra i maten

Ikke noe å gjøre ved

• Liker 2
Skrevet

Bare husk ormekur.

Ormekur har hun fått før, må hun få det igjen?

TS

Skrevet

TS

Et par ganger i året bør hun få det.

• Liker 1
Skrevet

TSAnonymous poster hash: 6c909...42e

Nei, ikke gi mer ormekur enn anbefalt.

Det beste du kan gjøre er å overse det, og gjemme "liket" når hun ikke er der. Om du plukker opp og/eller skryter antar hun at du setter stor pris på dette. Du må heller ikke kjefte, siden dette er styrt av instinkter.

Er ikke sikkert det hjelper, men har funket på mine katter :)

• Liker 1
Skrevet

Katter som fanger mye kan behøve å få ormekur 2-4 ganger i året. Veterinæren kan gi deg råd og resept når du kommer til vaksinering. :)

Anonymous poster hash: a41b6...814
Skrevet

Det er bare sånn katter er!

Hun vil gjerne vise at hun er en flink musejeger. 

• Liker 1
Skrevet

Det er kattens bidrag til husholdningen! Dere gir den mat, den gir dere mat tilbake..

Her i huset har vi vært så heldige å få 4 ekorn, utallige stålormer, utallige mus (spiss/skog/flagger/etc), 3 buormer, utallige småfugler, en håndfull frosker/padder, 1 kråke, 7 div hakkespetter, og en hareunge..

50/50 levende/dødt.

• Liker 5
Skrevet

Du får fortelle den at dette ikke er noen musematte!!! :laugh:  :biggrin:  :biggrin:

• Liker 7
Gjest Matronella
Skrevet

Min katt er også veldig gavmild på musefronten, hun spiser dem ikke selv men leverer dem pent og pyntelig foran oss. Høye mjauelyder så vi vet hva som er i gjære, når musen er overlevert så er hun ikke interessert i den lenger. Det er hennes bidrag til husholdningen.. søte pusen min.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har også fått oppleve det der med min katt, men dog ikke så veldig ofte. Hun dreper gjerne musa, spiser framparten eller bakparten og lar resten av musa ligge igjen så jeg får se. Stolt pus da :) 

Skrevet

Fint den legger den på matten i det minste da...vi hadde katt og da den var med på hytta la den musen på spisebordet...

Anonymous poster hash: 73a4f...0b7
Skrevet

Min katt tar musen med inn. Mens den enda er halv-levende. 

Dette er et ikke-problem  :jolie:

Anonymous poster hash: 4aa5a...3ba
  • Liker 1
Skrevet

Jeg får stadig døde dyr levert på dass om morgenen! Pusen er litt for effektiv i jakt, så sinte naboer har dinget på døren fordi katta mi har vært på fuglebrettet!

Skrevet

Katten din syns nok du er en dårlig jeger  :fnise:

Leste et sted at forskere tror at katter ser på oss som store, klønete kattunger som må læres opp i jaktens kunster  :P

Skrevet

Halsbånd med bjeller gjør jakt vanskeligere.

Skrevet

Jeg får stadig døde dyr levert på dass om morgenen! Pusen er litt for effektiv i jakt, så sinte naboer har dinget på døren fordi katta mi har vært på fuglebrettet!

Hehe, de må ha fuglebrettet mer utilgjengelig hvis ikke er det jo rene matfatet til katta :P

Anonymous poster hash: f5469...23e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...