Gå til innhold

Dere som har gått ned nok i vekt til å miste noen størrelser..

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. hva gjorde dere med gamle klær?

Jeg har sikkert ikke hatt den vekta jeg har nå siden ungdomsskolen, så jeg har ikke akkurat hatt gamle, mindre størrelser liggende, så bukser og slikt har jeg kjøpt nytt av underveis i vektnedgangen

Før, på min gamle vekt (ca 10 kg opp) hadde jeg såå mange bukser som jeg var så glad i. Hadde sikkert jeans til 10-15 tusen. De ligger nå i skapet. De baggy buksene ser grusomme ut på (ikke en gang bruk av belte kan redde dem), og de skinny buksene har blitt til dårlige baggy-imitasjoner. De er rett og slett ubrukelige for annet enn slaskeklær. Jeg har så langt ikke hatt hjerte til å kvitte meg med alle de gamle favorittbuksene mine, men ser heller ingen grunn til å ha de liggende "i tilfelle" da jeg har null(!) planer om å gå opp i vekt igjen (skal sies at jeg har ligget stabil på min nye vekt i rundt to år nå, så jeg er ikke nylig slanket ferdig). Jeg vil holde meg der jeg er nå, og har begynt å opparbeide meg en grei ny garderobe med riktige størrelser som jeg bruker, selv om de gamle buksene mine fremdeles får ligge og ta opp skapplass og være til savn, haha..

Så hva gjorde dere når dere var fornøyd med vektnedgangen? Ga dere vekk klærne? Å kaste har aldri vært noe alternativ, det blir i så fall frelsesarmeen eller lignende. Det høres jo ikke ut som en god plan å ha "fat jeans" liggende i tilfelle man blir feit igjen, for det er jo ikke noen innstilling man burde ha..

Jeg er bare så glad i de gamle klærne mine :( haha..

Anonymous poster hash: 7591e...9be
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi bort!! 

Det er så deilig å få ryddet opp i skap. 

Jeg sparte lenge på de "tynne klærne" mine, men da jeg endelig kom meg ned i vekt, oppdaget jeg at de ikke føltes riktige på lengre uansett. Det hadde tross alt gått flerer år, og jeg hadde forandret meg både mhp personlighet og fasong (selv om jeg hadde nådd samme størrelse igjen). Så jeg ville uansett heller ha nye klær. så de klærne jeg hadde drasset med meg på flere flyttelass osv, gikk rett til fretex med en gang de ble passe 

Anonymous poster hash: 35bfe...b76
  • Liker 1
Skrevet

Jeg solgte eller ga bort alt med en gang jeg nådde målet mitt. Dette har jeg brent meg på før da jeg har gått ned i vekt, "ikke så farlig om den nye buksa ikke passer, jeg har jo fremdeles klær i større størrelser liggende..." Nå har jeg kun klær til min slankere kropp og om jeg går opp igjen så er jeg nødt å kjøpe nye klær. Ikke så lett å lure seg selv da.

Anonymous poster hash: d0000...f24
  • Liker 1
Skrevet

Gi bort!

Jeg legger noe til side i ett års tid. (Til jeg vet at jeg er stabil på ny vekt.) Men så skal det ut av huset. Ingen grunn til å spare på klær man ikke passer lenger.

Om det er fine klær, som ikke er veldig slitt, kan det jo være de kan selges. Eller gis til venninner som bruker den størrelsen.

Anonymous poster hash: 4e823...3ef
Skrevet

Jeg ga bort alt bortsett fra to Nudie-bukser. De klippet jeg av og bruker som shorts. :)

Skrevet

Ga dem bort til UFF (og noen ander lignende greier, som Frelesarmeen). Har hatt to sånne svære opprydninger. Den første var da jeg hadde lagt på meg mye og alt i skapet var for smått. Ga bort masse og tenkte "hvis jeg blir slank igjen kan jeg heller kjøpe nytt". Dessuten var det klær jeg brukte i begynnelsen av tjueåra, og de hadde slutta å være moderne for ganske lenge siden.

Så ble jeg slank, og da var det en utrolig mye mer befriende og fin opprydning som sto for tur, kvitte meg med alt som var stort! Og så kunne jeg kjøpe nytt! :nigo:

Skrevet

Noen klær sydde jeg inn

En del av jeansene klippet jeg opp og brukte til diverse prosjekter

Et par av favorittjeansene mine har jeg spart på - just in case. Noe jeg gjorde rett i siden jeg på mystisk vis har gått opp noen kilo igjen til tross for lavt kaloriinntak og økt aktivitet

Skrevet

Ga bort alt, bortsett fra ei bukse som jeg har som motivasjon. Det skal sies at jeg hadde perioder med nesten alle klærne i bruk, hvor de egentlig var for store og ikke satt bra, så jeg føler ikke jeg ga bort noe før det var strengt tatt helt nødvendig. Det var lange perioder hvor jeg ikke hadde noe som satt perfekt, vektnedgang over tid er vanskelig sånn sett.

Anonymous poster hash: f028f...ba7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...