AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #1 Skrevet 7. september 2015 Rett før jeg møtte samboeren min for et år siden var han sammen med ei anna dame. Etter noen mnd tikket det inn ei mld til han om at hun var gravid med hans barn. I juli kom det ei lita jente til verden. Jeg og samboeren min har prata mye, og er sikre på at vi vil fortsette vårt forhold. Samarbeidet med moren har imidlertid ikke gått så bra. Han har fått sett dattera si en gang etter fødselen. Nå har hun snudd littegrann og sier han kan komme på besøk, men at hun hele tiden skal være tilstede. Å få ta henne med ut av huset for eksempel på en liten trilletur er ikke aktuelt. Det begrunner hun med at moren til min samboer var på besøk for et par uker siden. ifølge barnemoren hadde min samboers mor da holdt babyen på en uforsiktig måte. Samboeren min er derfor i tvil om han bør dra dit alene, og er redd hun vil bruke det mot han hvis han gjør noe feil. Jeg er også i tvil om hvordan jeg skal forholde meg til barnemoren. Jeg har ikke møtt henne da hun ikke har hatt lyst til å møte meg. Jeg skjønner jo godt at det er vanskelig for henne, men det er ikke så enkelt for meg heller. Jeg ønsker hverken henne eller barnet noe vondt, men håper på å få til et samarbeid selv om jeg ikke har noe jeg skulle sagt i forhold til barnet. For min del blir det ikke noe artig at min samboer drar alene på besøk til eksen, så jeg trenger noen tips til hvordan jeg skal "overleve" det uten å ha det alt for trasig i den perioden han må det.Anonymous poster hash: 878eb...e81
Pissmaur Skrevet 7. september 2015 #2 Skrevet 7. september 2015 Syns hun er urimelig som ikke gir noen av dere en sjangse. Er jo mulig hun fortsatt har følelser for kjæresten din? Har ikke vært i den situasjonen selv, men jeg føler med deg.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #3 Skrevet 7. september 2015 Rett før jeg møtte samboeren min for et år siden var han sammen med ei anna dame. Etter noen mnd tikket det inn ei mld til han om at hun var gravid med hans barn. I juli kom det ei lita jente til verden. Jeg og samboeren min har prata mye, og er sikre på at vi vil fortsette vårt forhold. Samarbeidet med moren har imidlertid ikke gått så bra. Han har fått sett dattera si en gang etter fødselen. Nå har hun snudd littegrann og sier han kan komme på besøk, men at hun hele tiden skal være tilstede. Å få ta henne med ut av huset for eksempel på en liten trilletur er ikke aktuelt. Det begrunner hun med at moren til min samboer var på besøk for et par uker siden. ifølge barnemoren hadde min samboers mor da holdt babyen på en uforsiktig måte. Samboeren min er derfor i tvil om han bør dra dit alene, og er redd hun vil bruke det mot han hvis han gjør noe feil. Jeg er også i tvil om hvordan jeg skal forholde meg til barnemoren. Jeg har ikke møtt henne da hun ikke har hatt lyst til å møte meg. Jeg skjønner jo godt at det er vanskelig for henne, men det er ikke så enkelt for meg heller. Jeg ønsker hverken henne eller barnet noe vondt, men håper på å få til et samarbeid selv om jeg ikke har noe jeg skulle sagt i forhold til barnet. For min del blir det ikke noe artig at min samboer drar alene på besøk til eksen, så jeg trenger noen tips til hvordan jeg skal "overleve" det uten å ha det alt for trasig i den perioden han må det.Anonymous poster hash: 878eb...e81 Tror det er en del hornonkaos på gang der. Det kan være stressende og tøft for moren. Hva med å ta det litt rolig i starten slik at mor får tilpasse seg med amming osv - hun vil nok ønske mere samvær med tiden om dere har en konfliktløs og avslappet kommunikasjon.Anonymous poster hash: 651d4...a7d
Biloba Skrevet 7. september 2015 #4 Skrevet 7. september 2015 Når baby er 2 mnd er det normalen at samvær foregår kort, hyppig, i babyens hjem og med mor tilstede. Du har ikke rettigheter i forhold til samvær, eller for å følge med på din kjæreste og hans eks under samvær. Når mor blir tryggere på at far er godt kjent med babyen og kan ta vare på den, og den blir litt eldre (2 mnd er en veldig fersk baby som er avhengig av primæromsorgspersonen sin), vil det nok bli lettere for deg å bli kjent også.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #5 Skrevet 7. september 2015 Ja, jeg vet at jeg ikke har noen rettigheter og at han må dra dit alene.... Det gruer jeg meg til, men vil jo selvfølgelig at han skal treffe dattera si. TSAnonymous poster hash: 878eb...e81
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #6 Skrevet 7. september 2015 Ja, jeg vet at jeg ikke har noen rettigheter og at han må dra dit alene.... Det gruer jeg meg til, men vil jo selvfølgelig at han skal treffe dattera si. TSAnonymous poster hash: 878eb...e81 Han er en voksen mann. Det greier han vel. Hun får vise han hvordan man løfter og holder.Anonymous poster hash: 651d4...a7d
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #7 Skrevet 17. desember 2015 Hei! Jeg har kommet i akkurat samme situasjon som deg og lurer på hvordan det går med dere nå?Mor til barnet liker ikke meg og kommer med trusler om at hun skal gjøre samvær for samboeren min og barnet deres vanskelig om han i det hele tatt nevner meg for henne. De var for øvrig aldri et par, men hun har nok hatt følelser for ham. Anonymkode: 32fe3...df5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #8 Skrevet 17. desember 2015 Ja, jeg vet at jeg ikke har noen rettigheter og at han må dra dit alene.... Det gruer jeg meg til, men vil jo selvfølgelig at han skal treffe dattera si. TS Anonymous poster hash: 878eb...e81 Du må gi slipp på kontrollen og ønsker han å bli hos deg, så blir han hos deg. Det finnes ingen måte å hjelpe deg til å bli komfortabel med situasjonen på. Situasjonen gjør deg usikker, og det er forståelig - men du må bare stole på han og tåle at det er sånn. Gjør noe gøy som gjør at tiden går fort mens han er hos datteren sin. Prøv i alle fall Anonymkode: be319...a5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå