Gå til innhold

Thailand med baby 13 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til thailand i februar, nærmere bestemt phuket. Storesøster er da 4 år og lille er 13 mnd. Er det noe spesielt jg burde tenke på? Er det noe mat der babyen ikke burde spise osv

Anonymous poster hash: 03c36...e97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal til thailand i februar, nærmere bestemt phuket. Storesøster er da 4 år og lille er 13 mnd. Er det noe spesielt jg burde tenke på? Er det noe mat der babyen ikke burde spise osv

Anonymous poster hash: 03c36...e97

Du vil antakelig få problemer med å komme deg rundt, med mindre du er villig til å risikere livet til barnet ditt.. I Thailand er det ingenting som heter "bilstol" til barn, og bilbelter finnes også veldig sjelden, og så og si aldri i baksetet. I busser/minibusser er man selvsagt litt tryggere enn i taxi, men der finnes det heller aldri belter.

Med den trafikken som er i Thailand (har aldri noensinne sett så mye stygg kjøring som der) og den enorme trafikkdødeligheten de har, ville i hvert fall ikke jeg ha dratt dit med et så lite barn. Vi har reist veldig mye i Thailand før vi fikk barn, men nå som vi har to små venter vi til minsten er 4-5 år før vi drar dit igjen. Har virkelig ikke lyst til å risikere livet til barna mine...

Anonymous poster hash: dd253...158

Gjest Magnifiq
Skrevet

Vi hadde ikke så stort behov for å komme oss rundt da vi var i thailand. Vi gikk, ellers så lånte vi litt båter og slikt ved stranden. Om vi skulle e lenger brukte vi transport gjennom hotellet, og da var det selvsagt bilbelter og skikkelige biler.

Har vært i thailand tre ganger de siste tre årene-Første gang med en på 4år, og en på 6mnd.

Hadde med bilstol, så baby satt i bilstol på bussen fra flyplass til hotell.

Vi har aldri koste oss så mye som når vi har vært i Thailand med ungene. Det er virkelig smilets land :)

Til deg over: Du er ikke villig til å risikere livet til ungene dine FØR de er 4-5år? Da er det ikke så viktig lenger?

Skrevet

Vi hadde ikke så stort behov for å komme oss rundt da vi var i thailand. Vi gikk, ellers så lånte vi litt båter og slikt ved stranden. Om vi skulle e lenger brukte vi transport gjennom hotellet, og da var det selvsagt bilbelter og skikkelige biler.

Har vært i thailand tre ganger de siste tre årene-Første gang med en på 4år, og en på 6mnd.

Hadde med bilstol, så baby satt i bilstol på bussen fra flyplass til hotell.

Vi har aldri koste oss så mye som når vi har vært i Thailand med ungene. Det er virkelig smilets land :)

Til deg over: Du er ikke villig til å risikere livet til ungene dine FØR de er 4-5år? Da er det ikke så viktig lenger?

Når barna blir 4-5 år går det stort sett fint å la dem sitte forovervendt med vanlig bilbelte- selv om det selvsagt ikke er optimalt da heller. Frem til ca 4 år bør barn sitte bakovervendt i bil fordi hodet er uforholdsmessig tungt i forhold til resten av kroppen. Ved en kollisjon blir hodet slengt brått og kraftig forover, noe som hos småbarn lett kan føre til at nakken knekker om de sitter forovervendt.

Dersom man reiser med en veldig liten baby kan man jo ha med bilstol, men TS skal ha med en på 13 mnd, og da hadde i hvert fall begge mine vokst fra babybilstolen for lengst.

Hadde som sagt aldri tatt sjansen på dette selv. Én ting er at man ikke behøver å reise så mye rundt når man først er der, men man er jo faktisk nødt til å komme seg fra flyplassen og til hotellet (og tilbake igjen). Da hjelper det ikke så mye for meg at Thailand er aldri så mye smilets land (som jeg er enig i at det er), så lenge trafikksikkerheten er nærmest null...

Anonymous poster hash: dd253...158

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...