Gå til innhold

Fotografering før vielse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å legge fotograferingen til før vielsen sånn at vi kan fokusere fullt og helt på gjestene våre så fort vielsen er over. Har noen gjort det på den måten eller vært innom tanken? Hvorfor/hvorfor ikke?

Alle innspill mottas med takk!

Anonymous poster hash: 1011d...f6b

Anonymous poster hash: 1011d...f6b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreslo det for mannen. Han synes det er fryktelig uromantisk 🙈😜 så sa søsteren min noe viktig. Etter kirken er du så gira og i skyene, at bildene sikkert blir bedre da 😉👍🏻 og jeg må si meg enig.

Skrevet

Vi hadde fotografering før vielsen, jeg dro rett fra frisør til fotografen så var helt "nypyntet" da vi tok bildene. For mannen tror jeg det var en liten lettelse å ha få tiden sammen tidligere på dagen også, han hadde fire ting på sjekklisten sin -fotografering, vielse, tale og vals. Kjørte sammen til kirken gjorde vi også- han gikk ut av bilen en stund før meg, men veldig spesielt å gå opp kirkegulvet frem til han alikevel.

Vi dro rett til festlokalet etter vielsen, og var førstemann der (tror vi ovverasket serveringspersonalet litt, selv om vi hadde sagt det til dem) og tok imot gjestene våre etterhvert som de kom. Gjestene slapp også unna noe venting mellom vielse og festen. Skulle vi tatt fotograferingen etter vielsen hadde det fort gått to tre timer ekstra.

Anonymous poster hash: 80c1b...708

Skrevet

Vi skal ha det før vielsen. Jeg tror det er like så bra som å ta det etter. Vi er nypyntet og ser bra ut og gjestene slipper å vente!

Anonymous poster hash: cf13e...5e1
Skrevet (endret)

Nå var ikke dette et tema i vårt bryllup av praktiske årsaker, men personlig ville jeg aldri gjort det selv.

For meg var det viktig at mannen så meg som brud for første gang i kirken.

Jeg ville heller ikke tatt bryllupsbilder før vi var gift, da det for meg blir helt feil. Man er jo faktisk ikke gift ;) Blir rett og slett uromantisk i mine øyne.

Og etter vielsen bobler de fleste litt ekstra, både av lettelse etter en vellykket vielse og glede, og bildene blir da gjerne deretter.

Edit: Tanken er god, men så lenge dere sørger for at de får litt småmat/frukt osv og drikke, så overlever de fint mens dere tar bilder.

Men lurt å ta bilder i området, slik at dere ikke bruker masse til på reising i tillegg.

Endret av Lille Rosa
Skrevet

Vi tok bildene på forhånd, og siden mannen da fikk se meg i kjolen før kirken, gjorde vi litt ut av det med at han hadde bind foran øynene slik at jeg stod foran han da han så meg første gang (i stedenfor å se meg kave ut av bilen i den store kjolen). Syns ikke dette ødela for stemningen i kirken, det ble rørt av stemningen og høytideligheten der likevel. Vi tok også noen bilder etter vielsen (vi hadde heldagsfotograf), slik at gjestene kom seg til lokalene før vi ankom, men da var det snakk om kanskje 30 min med fotografering.

Vi fikk mange positive tilbakemeldinger på at vi ikke hadde hovedfotograferingen etter vielsen, til og med presten vår syns det var fornuftig og en måte å vise respekt til gjestene som slapp å vente så lenge på oss. Personlig har jeg ikke noe i mot å vente på brudeparet når jeg selv er gjest, så lenge det ikke drar ut i tre-fire timer selvsagt, og det er avklart på forhånd om gjestene skal dra direkte til lokalene for litt drikke og småsnacks, eller om man skal møte til et gitt klokkeslett slik at man kan planlegge den tiden mellom kirke og mottagelse.

Skrevet

Første gangen min mann og alle gjestene så meg og kjolen var da jeg kom nedover kirkegulvet. Han ble helt satt ut og jeg så at tårene hans rant. Et fantastisk øyeblikk!

Noe annet hadde jeg syntes vært uromantisk

Skrevet

Vi gjorde det før vielsen. Mest av hensyn til gjestene og at det var praktisk da vi hadde litt sen vielse. Syns det var kjempekoselig jeg:) vi hadde god tid, og vi ble begge mer avslappet og rolige i forhold til hele dagen.

Anonymous poster hash: b737f...863

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...