Gå til innhold

Bagasje ved mellomlandinger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal reise fra Athen til Bergen med mellomlandinger i København og Oslo.

Må jeg da hente bagasjen og sjekke inn på nytt i Oslo..?

Måtte det før, men hørte noe om at det kanskje er nye regler nå.

Anonymous poster hash: ce76e...8f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal reise fra Athen til Bergen med mellomlandinger i København og Oslo.

Må jeg da hente bagasjen og sjekke inn på nytt i Oslo..?

Måtte det før, men hørte noe om at det kanskje er nye regler nå.

Anonymous poster hash: ce76e...8f6

Ja, så vidt jeg vet må bagasje bestandig hentes og tas gjennom tollen før du bytter fly i Oslo.

I København slipper du å hente bagasjen.

Skrevet

I København kan du bare rusle rett til neste fly. I Oslo må du hente bagasjen, og gå gjennom sikkerhetskontrollen å nytt. 

De holder på å endre på Gardermoen nå, og setter i gang med en prøveordning hvor man slipper hente ut bagasjen. Foreløpig er det bare flygninger fra Milano som er med i prøveordningen, så du må nok hente den enn så lenge. 

Anonymous poster hash: bf7d7...04b
  • 2 uker senere...
Skrevet

Det kommer litt an på hvordan reisen er booket. Om det er en transit og ikke separate billetter, så går bagasjen videre innen EU og om du reiser først innenlands med et stopp. Men når du kommer tilbake til Norge så må du hente ut bagasjen på første stopp og ta den med deg gjennom tollen før den må sjekkes inn igjen på neste fly.

Om hele reisen er en transit, så kan du i prinsippet sjekke inn bagasjen i Bergen og den kommer helt frem til Athen, men på en retur samme rute må du ta ut bagasjen i Oslo og sjekke den inn på flyet til Bergen igjen.

Om du har flere separate billetter, så må du mest sannsynlig hente ut bagasjen og sjekke den inn igjen. Er du sikker sjekker du med flyselskapet/flyselskapene eller reisearrangøren.

Anonymous poster hash: b85af...da8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...