Gå til innhold

Vinhylle i kjøkkeninnredning. Hva har du i dine hyller?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

... vi drikker ikke vin.

Hva annet kreativt kan man bruke disse hullene til? Gidder ikke kjøpe vin for å fylle de men det er jo ikke pent at de er tomme heller. Kan heller ikke bytte kjøkken pga noen hull!

Altså sånne runde hull, 5-6 stk i høyden.

Er på mobil nå, fant ingen eksempelbilder,legger ut seinere om jeg finner.

Noen kreative sjeler der ute med tips?

Endret av Teardrop
Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det sånn det ser ut?

vinhylle+innebygget.jpg

Anonymous poster hash: 6fa8b...f3f
Skrevet

Det lurer jeg også på! Jeg har ei sånn hylle integrert på kjøkkene ,men den er for liten for enkelte vinflakser!!

Skrevet

Njei. Men om du tar 1 rad å plasserer mellom to skap så er vi der ;)

Gjest Magnifiq
Skrevet

Vin bør vel uansett ikke oppbevares på et varmt kjøkken... De hyllene er jo ubrukelig, om du ikke er glad i nips da 😉

Skrevet

Spørs hva du mener med nips.

Må da være noen andre som ikke liker vin som også har et kjøkken med intrigrerte sånne dustehyller som har noen lure ideer? :P

Skrevet

Sammenrullede brikker? Olje og eddik (på tette flasker)?

Anonymous poster hash: d902a...706
Skrevet

Stearinlys? Papphylser med Nespresso-kapsler? 

Anonymous poster hash: d902a...706
Skrevet

Kjevler? :fnise:

Sammenrullede duker, spisebrikker, kjøkkenhåndklær? 

Skrevet

Kjøkkenhåndkler er et god forslag som over her. Ellers kan du jo også bruke det til f.eks matoljer og andre "condiments" som sriracha saus.

Avhengig av hvordan den ser ut (finnes jo veldig mange forskjellige typer vinhyller), så kan du også ha f.eks pene glass i hyllen. Eller blader om den henger veldig tilgjengelig for spisestuen. Om den er av den flyttbare typen kan du jo flytte den til badet og ha håndkler i den :)

Skrevet

Jeg elsker vin, men har aldri klart disse integrerte vinhyllene på kjøkken. De passer ikke alle flasker og er så dype at de er et mareritt å vaske. I tillegg vil man jo ikke oppbevare flaskene i varmen og la de få fettlag på seg.

På sommeren kan du i allefall bruke den til å oppbevare grillspyd, det er mitt eneste tips. Kanskje også fryseposer og slike ting kan funke, så slipper du å grave i skuffer eller skap etter dem?

Anonymous poster hash: bb234...72c
Skrevet

Det er stort sett ingenting som tåler å bli oppbevart i så mye lys og varme som det gjerne er på et kjøkken. Og håndklær etc. vil jo fort bli fulle av støv og fett. Ikke særlig delikat...

Jeg tror ganske enkelt jeg ville ha kjøpt noen pene tomflasker (Gjerne i grått/brunt/grønt glass slik at det ikke helt åpenbart at de er tomme) av den typen med for eksempel porselenskork. Lette å vaske og fyller hullene.

Evt. kan du se om du klarer å finne smale, høye metallbokser som passer i hullene. Eller papprør som kan males/tapetseres. I boksene/rørene kan du jo oppbevare ting uten at de støver ned.

• Liker 2
Skrevet

Takk for gode forslag! Tar gjerne imot flere.

Har akuratt kjøpt denne leiligheten å har ikke fått nøkkel enda, så får ikke gjort annet enn å førdøye ideer enda.

Hva har du i dine vinhyller bortsett fra vin?

Gjest Supersnella
Skrevet

Hvis det er av den typen jeg tror du mener så hadde vi en maken. På den tok vi bort de buene til å legge vinen i fjernet en hylle sånn at det ble større åpning og brukte den til kokebøker. Lot noen være litt kortere oppover og hadde kronelys i. Kan også være plass til små skåler eller et lite norgesglass med noe oppi og lignende. Var kanskje litt dårlig forklart men...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...