Gå til innhold

Brukervennlig fotoprogram (til redigering av bilder).

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal finne et enkelt og greit fotoprogram som skal brukes på jobben. Mest av meg selv.

Nå bruker jeg som regel MS PhotoDraw, men så vidt jeg kan se selges ikke dette programmet lenger. Eller?

Vi har allerede Photoshop på jobben, men jeg rekker aldri å lære meg programmet.

Vet dere som et program som fungerer og som er lett å sette seg inn i.

Stort sett skal det brukes til å lage enkel grafikk (bannere, knapper o.l. til websider), forandre størrelse og farger, klippe til bilder osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

PhotoImpression er bra til dette?

Hvertfall bra til å redigere bilder med.

Skrevet

Alt jeg kan gi deg er The Gimp.

http://www2.arnes.si/~sopjsimo/gimp/

Opprinnelig Linux-greie, men finnes til windows.

Gratis, selvfølgelig. De sier at det har de aller fleste funksjonene som PaintShop har, men jeg er ikke helt sikker på det. Uansett skal det være veldig bra.

Jeg har brukt det bittegranne selv, men ikke nok til å kunne gi en anbefaling. Men det er jo som sagt gratis, så det koster ingenting å prøve.

Skrevet

Takk for tipsene.

Skal laste ned og teste The Gimp.

Men i utgangspunktet vil jeg gjerne ha et program som må betales. Har noen sjefer som er litt negative til slike nedlastede programmer.

Skrevet

Sidan du har tilgang til Photoshop, men er ute etter noko enklare å bruka, er nok ikkje GIMP det alternativet du er ute etter.

Kanskje Xara Webgraphics kan vera noko? Ta ein kikk på www.xara.com og sjå kva dei tilbyr.

Skrevet

coreldraw

photoshop elements (lightutgaven av photoshop)

paintshop pro

Er alle bilderedigeringsprogrammer du kan teste ut demoversjoner av og så kjøpe.

Skrevet

Er enig med AdminC i at Photoshop Elements er OK å bruke, Corel Draw har jeg derimot ikke noe godt å si om, fant aldri ut det!

Skrevet

Photoshop Elements holder sikkert lenge, men hvis vanlig Photoshop er litt avansert, så er ikke PE spesielt enklere å bruke til enkle ting heller. PElements er jo lightversjonen av Photoshop, og de fleste enkle operasjoner gjøres på samme måte.

The Gimp er det mest rotete grafikkprogrammet jeg noen gang har prøvd. Og jeg pleier å ta programmer rimelig kjapt, også forskjellige grafikkprogram. Dessuten så er både nedlasting og installering rimelig vanskelig når det gjelder Gimp.

Jeg har prøvd Photofiltre, som er gratis, og greiere å forholde seg til enn både Gimp og Photoshop Elements:

http://www.photofiltre.com/

Det største mangelet her er layers, men det holder lenge til enkle operasjoner.

Ellers har nå noen gitt ut Paint.NET, som er gratisversjon av oppdatert utgave av vanlig MS Paint (innebygd i Windows.)

http://www.winisp.net/rbrewster/pdn.html

Funker greit, men mangler et par ting som muligheten til å lage brune filtre etc, dvs ting som er litt mer avansert.

Catzy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...