AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #1 Skrevet 7. september 2015 - "Jeg spiser 1200 kcal til dagen og går ikke ned i vekt" - "Jeg veier 120 kg og klarer ikke gå ned i vekt." osv Jeg er fascinert av dette, for for meg så var det veldig veldig lett. Dvs, det mentale var overhodet ikke lett, men da jeg hadde bestemt meg for det, og klarte å gjennomføre det, så rant kiloene av meg. Jeg spiste 1700 - 1800 kcal til dagen og gikk ned ti kg. Jeg mener, jeg tror jo på folk når de sier de spiser, men jeg kjenner jeg har så lyst å finne ut hva som foregår. Er det virkelig noe medisinsk som gjør at enkelte rett og slett ikke klarer gå ned i vekt. I så tilfelle hva? Eller er det så enkelt som underrapportering av inntak? Anonymous poster hash: 83e92...951
Baktusen Skrevet 7. september 2015 #2 Skrevet 7. september 2015 Det kan være mye ulike grunnen. Jeg mener at de fleste ikke tenker på all små spising, samtidige som de glemmer endel ting. Pluss at de fleste kanskje tar utgangspunkt i noen dager. Men det nytter ikke å spise 1600 kalorier hele uken, og forvente å gå ned i vekt når du har helgekos fredag lørdag og søndag er du bakfull og spiser junk. Da spiser du det opp igjen. Men legger gjerne ikke på seg. Ellers så har noen lav forbrenning. Ikke går ned pga. Medisiner og kroppen geberlet stopper opp. Er mine tanker da....
wintergirl Skrevet 7. september 2015 #3 Skrevet 7. september 2015 Eller er livredd for fett. Sunn fett er viktig hver dag og en grunn til at mange ikke går ned. Også mye "usynlig" små spising og drikker drikke med mye sukker i. 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #4 Skrevet 7. september 2015 Det vanligste er at folk overvurderer hvor mye de beveger seg, og undervurderer hvor mye de spiser. De "glemmer" småting, eller inbiller seg det er så lite at det ikke teller. Som den neven rosiner. Eller det juiceglasset. Helgeutskeiselser ødelegger også MYE mer enn folk tror. De fleste undervurderer grovt hvor mye kalorier det er i helgekosen, samt skjønner ikke hvor mye det faktisk ødelegger. En enkelt kosedag med lunsj på kafé inkludert en "liten" bolle og en kaffe latte, med påfølgende kosemat som pizza, taco eller lasagne, og så smågodt, chips, sjokolade og is ødelegger fort hele uken for mange. Anonymous poster hash: 115c9...3b2
Gjest Trollkarlen Skrevet 7. september 2015 #5 Skrevet 7. september 2015 Ærlighet, disiplin og tålmodighet, så forsvinner kiloene. Det er få som klarer å være ærlig med seg selv når de mislykkes. Jeg var jo disiplinert og tålmodig sier de til seg selv, men observasjoner utenfra forteller noe helt annet.
King in the North Skrevet 7. september 2015 #6 Skrevet 7. september 2015 Jeg har motsatt problem sammenliknet med de fleste. Sliter med å få i meg nok kalorier i helgene.
Gjest Gjest_Idja Skrevet 7. september 2015 #7 Skrevet 7. september 2015 Jeg er en av de som "sliter", og tror årsaken er så enkel som at vi rett og slett er forskjellige - alle forbrenner ikke like mye. Ikke nødvendigvis fordi alle er så grunnleggende ulike, men fordi folk har ulik høyde (høye folk forbrenner mer) og ulikt aktivitetsnivå også utenom trening. Det blir lett situasjoner der ei som trener hver dag må spise mye mindre enn hun som aldri trener for å gå ned i vekt, og så tror man at det er noe "mystisk" på gang, men så er årsaken enkelt og greit at hun som aldri trener likevel er mye mer aktiv i hverdagen, totalt sett. Feilrapportering er nok også et stort problem for mange.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå