Gå til innhold

19 mnd og soving :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en gutt på 19 måneder. Siste uken i august begynte han i ny barnehage, samt at vi flyttet til ny leilighet.

Barnefar arbeider i en annen by og pendler mellom, slik at vi snakker sammen på Skype hver dag.
Fram til vi flyttet inn i den nye leiligheten har gutten vår sovet på samme rom som oss. Den første 1,5 uken etter vi flyttet hit var det ingen problem med å legge han på eget rom, og han sovnet ganske fort. Nå er de total endring! Plutselig nekter han, bare jeg nevner ordet legge seg begynner han å gråte. Jeg får så vidt lagt han ned i sengen før han står oppreist. Jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre.. Han har holdt på slik i litt over en uke nå. Kan det være en periode? 
For og ikke forstyrre de andre beboerne kan jeg ikke la han holde på slik lenge, så det har endt med at han sovner på sofaen. Av og til har jeg klart å bære han i seng uten at han våkner, andre gang ikke. Jeg vet jo at det er helt feil at han skal sovne å sofaen, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Fortvilt mamma.

Anonymous poster hash: 88aad...587

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tilbringer dere mye tid på rommet hans utenom sovetid? Isåfall kan det være et sted å starte. La han bli ordentlig trygg på rommet. Sitt i senga sammen med og les bøker.

Naboene ville jeg rett og slett driti i. Barnegråt er ikke støy på lik linje med folk som spiller dundrende musikk (selv om det selvfølgelig kan være forstyrrende på samme måte). Jeg ville vært konsekvent med han. Gå inn, legg han ned. La han protestere litt! Men vis at han skal sove i sin seng, og at dere ikke gir etter for gråt. Han er ikke baby lenger.

Anonymous poster hash: 265d1...09f
  • Liker 1
Skrevet

Vanligvis er jeg veldig for at barn på den alderen burde sove på eget rom, men her høres det ut som det har vært mye endringer på kort tid for barnet. Tror nok jeg ville latt ham sove med meg en periode og så prøvd igjen om en stund når han har blitt litt tryggere. Høres ut som om dere har kjørt dere fast i ett uheldig mønster hvor han blir kjempe lei seg og så "vinner kampen". Ofte går ting mye bedre når barnet modnes littegrann også.

• Liker 1
Skrevet

Vi har en gutt på 19 måneder. Siste uken i august begynte han i ny barnehage, samt at vi flyttet til ny leilighet.

Barnefar arbeider i en annen by og pendler mellom, slik at vi snakker sammen på Skype hver dag.

Fram til vi flyttet inn i den nye leiligheten har gutten vår sovet på samme rom som oss. Den første 1,5 uken etter vi flyttet hit var det ingen problem med å legge han på eget rom, og han sovnet ganske fort. Nå er de total endring! Plutselig nekter han, bare jeg nevner ordet legge seg begynner han å gråte. Jeg får så vidt lagt han ned i sengen før han står oppreist. Jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre.. Han har holdt på slik i litt over en uke nå. Kan det være en periode? 

For og ikke forstyrre de andre beboerne kan jeg ikke la han holde på slik lenge, så det har endt med at han sovner på sofaen. Av og til har jeg klart å bære han i seng uten at han våkner, andre gang ikke. Jeg vet jo at det er helt feil at han skal sovne å sofaen, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Fortvilt mamma.

Hei, meld deg inn i gruppen Sove uten gråt på Facebook.  Der er det mange gode tips å få.

Selv hadde jeg nok gjort som Pooh, og heller samsovet en periode om det hadde hjulpet.  Er ofte at barn har det litt vanskelig ift barnehagestart, og rett og slett trenger litt ekstra nærhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...