Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2004 #1 Skrevet 17. september 2004 Jeg har litt lyst til å prøve Body Shops henna hårfarge. Er det noen som har prøvd BodyShops hårfarge selv eller annen henna-hårfarge? Hviken farge brukte du (rød, rødbrun, brun el. sort)? Hvor lang virkningstid brukte du og hvordan ble resultatet? Dekker den de første grå hår? Fargen er jo ganske grøtete. Går det greit å påføre den eller blir det for klintete? Jeg har skjønt det sånn at en kan bruke hennafarge selv om en tidligere har brukt syntetisk farge (I allefall BodyShop sine for de inneholder ikke metalliske salter). Men hvordan er det etterpå? Kan en gå over til syntetisk farge igjen selv om det sitter igjen henna?
Gjest Ethereal Skrevet 17. september 2004 #2 Skrevet 17. september 2004 Henna kan dårlig kombineres med annen hårfarge; det trekker inn i hårstrået på en annen måte (sorry, klumsete). Ei venninne av meg sverger til henna; hun kjøper på apoteket, og jeg har mange ganger hjulpet med påføringen. Mener hun sitter med blandingen i i flere timer. Uansett: en gang fant vi ut at hun burde få noen lysere røde striper, og satte i gang med bleking. Det skulle vi ikke gjort! Hårets egenfarge forsvant, men ikke hennaen, og resultatet var flammende rødt hår, som en blussende fyrstikk. Vi lo og gråt om hverandre, og prøvde alt mulig for å kamuflere katastrofen. Men det måtte egentlig bare vokse ut....
Arkana Skrevet 17. september 2004 #3 Skrevet 17. september 2004 Jeg har brukt Henna i flere år, og det er etter min mening helt klart å foretrekke framfor kjemiske hårfargingsmidler. Jeg er ikke spesielt interessert i å slite ut håret mitt på den måten. Fargen er permanent, men det er bare en fordel. Som Ethereal sier kan man ikke bruke vanlig hårfarge så lenge hennafargen sitter i, men det ser jeg ikke på som noe problem, er man fornøyd med henna trenger man jo aldri bruke vanlig hårfarge. Jeg pleier å blande brun med rødt (er brunette, vil ha det litt rødere, men ikke flammende rødt), men hvilken farge du vil ha må du jo avgjøre selv. Det er litt klissete, gjørmeaktig og håret lukter gjørme noen dager etterpå, men det er det vel verdt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå