Gå til innhold

Mora til barna tar det for gitt at jeg er hennes "tjener"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er for tiden student og leser en del hjemmefra.

Problemet er mora til min samboers barn som regner med jeg stiller opp for barna hennes i hytt og gevær, uten å i det hele tett spørre meg på forhånd.

Nå gjelder det som for eksempel om en av dem skal begynne på en ny fritidsaktivitet på en av dagene ungene er her. Tidspunktet passer dårlig for faren deres pga jobben hans. Så greier hun å lire ut av seg "ja men Lene kan vel kjøre henne."

Det samme om det er frisørtimer eller legetimen så bestiller hun dem ALLTID på vår uke, fordi hun vet at jeg har mulighet til å slippe lesinga en liten stund til fordel for det. Og jeg kan jo det, i gen problem.

Men det er prinsippet her som plager meg.

Hun spør ikke samboer en gang om det passer, fordi hun regner med at jeg slipper alt i hendene for å kjøre ungene hennes hit og dit, og stille opp på ditt og datt. Vel, sånn er det ikke.

Jeg gjør det kun fordi samboer skal slippe å ta seg fri fra jobb,og ikke for hennes del. Men dette vet hun jo, og utnytter det.

Jeg synes det er så utrolig frekt. Jeg har bodd her i 1 år og blir brukt som en eller annen tjener eller butler som liksom skal avlaste henne når det passer henne.

Jeg har faktisk et liv, jeg har et studie jeg skal komme meg igjennom og andre ting som faktisk er viktigere enn at hun skal få slippe å ta med sine egne unger til lege eller whatnot. Hun jobber ikke, så hun har full mulighet til å gjøre disse tingene selv, selv om barna er hos oss.

Jeg er ikke mora til barna, jeg er farens kjæreste. Jeg har et eget liv å ta bare på, hele livet mitt handler ikke om barna deres.

Jeg mener hun skal stille opp for dem selv når hun har mulighet til det. Hadde hun tatt seg bryet og faktisk spurt meg på forhånd hadde det vært litt annerledes. Men å bare ta det for gitt at jeg kan stille opp til alle døgnets tider er så frekt.

Og dette skjer OFTE!

...Eller er det jeg som er urimelig?

Anonymous poster hash: eaa4f...233

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke urimelig. Dette går ut over studiene dine. Det er ikke bedre at du tar deg fri fra studiene enn at far tar seg fri fra jobb. Hvis han ikke kan ta seg fri fra jobb for å kjøre barna et sted, så får de la være å ha de fritidsaktivitetene.

Og bestiller hun frisørtimer som ikke passer for dere, så får hun ta de selv til frisøren, eller ombooke til et tidspunkt da far er ferdig på jobb.

Si fra til far at du ikke finner i det lengre å bli tatt for gitt. At hvis hun gjør dette flere ganger, så blir det hans problem. Det er ikke din jobb å krangle med eksen til KJÆRESTEN din!

Anonymous poster hash: cbf83...fb9
  • Liker 12
Skrevet

Litt ekkel situasjon ja. Kan du studere på skolen? Hva sier din samboer?

Anonymous poster hash: 82629...f13

Skrevet

Vanskelig å egentlig si noe, uten å vite hvordan faren til barna forholder seg til situasjonen.

Skrevet

Synes ikke du er urimelig nei. Men, dette er ikke noe du skal ta tak i, det skal samboeren din. Hvis det ikke går an å få til en privat avtale med mor om slike ting, så må dem prøve FV-kontoret.

Fritidsaktiviteter må avtales mellom foreldrene, passer tidspunktet dårlig for den ene, kan den andre ta ansvar for transport. Frisørtimer ol (ikke sykehus/lege) bestilles til egne uker, og man gir beskjed til den andre forelder at det er gjort. Liten vits i å klippe barna hver uke;) Osv.

Avtalen bør gå på foreldrene, uten at du blandes inn. Men, skulle feks samboeren din bli sittende fast i trafikken, er det jo kjempefint om du kan steppe inn og ordne med barna for han da.

Du må gjerne ta din tørn med ungene, men slike planlagte ting bør være tilpasset til foreldrenes hverdag.

Tenk hvis det blir slutt mellom deg og samboeren, skal da ungene måtte slutte på fritidsaktivitet, fordi det ikke passer med mors og fars hverdag?

Nei, her må samboeren din ta tak i situasjonen og forklare mor at dem er to foreldre, ikke tre.

• Liker 1
Skrevet

Det er bare å gi far (og mor, via ham) klar beskjed at du ikke kan ta deg fri på formiddagen, og slike avtaler kun må gjøres unntaksvis (da via far, og kun ham) der det er snakk om akutte legetimer osv. Mor kan jo få varienten at du har mye obligatorisk dette og neste semester, har kollokvietimer på studiestedet, skyper med medstudenter og lignende, og dette er ufravikelig.

Siden mor ikke jobber (!) syns jeg det er soleklart. Neste gang det er snakk om kjøring sier du bare "Nei". Er frisørtimen bestilt, sier du at den må endres, du har ikke mulighet.

• Liker 3
Skrevet

Ser nå at mor ikke jobber!!!! :sinnasmiley:

Anonymous poster hash: cbf83...fb9
Gjest Trollkarlen
Skrevet

Her er en idé. Det du forteller denne mora er at du er klar over at hun bruker deg som en personlig tjener. Så ber du henne dra til helvete.

Folkens det er ikke vanskelig.

Skrevet

Her er en idé. Det du forteller denne mora er at du er klar over at hun bruker deg som en personlig tjener. Så ber du henne dra til helvete.

Mjah... Det som muligens blir vanskelig er at det nører oppunder catfight mellom ts og barnas mor, mens den som egentlig har ansvar for barna når de er i fars hus (far, om noen skulle lure), sitter på kontoret og er opptatt med viktig arbeid.

• Liker 4
Gjest Trollkarlen
Skrevet

Mjah... Det som muligens blir vanskelig er at det nører oppunder catfight mellom ts og barnas mor, mens den som egentlig har ansvar for barna når de er i fars hus (far, om noen skulle lure), sitter på kontoret og er opptatt med viktig arbeid.

Slike tråder som dette hvor TS blir totalt rævkjørt langt inn i analen av noen i samboeren sin familie og samboeren er likegyldig, popper jo stadig opp her på KG. Det løses ikke av å ikke trø på tær. Her må man få ryggrad og be noen dra til helvete før ting forandrer seg. Så enkelt er det.

For all del TS kan prøve å ta det opp på en typisk kvinnelig forsiktig måte, men sjansene for at analpenetreringen forblir er langt større enn om man skaffer seg ryggrad og forteller at man ikke er en jævla idiot som lar seg utnytte.

Skrevet

Slike tråder som dette hvor TS blir totalt rævkjørt langt inn i analen av noen i samboeren sin familie og samboeren er likegyldig, popper jo stadig opp her på KG. Det løses ikke av å ikke trø på tær. Her må man få ryggrad og be noen dra til helvete før ting forandrer seg. Så enkelt er det.

For all del TS kan prøve å ta det opp på en typisk kvinnelig forsiktig måte, men sjansene for at analpenetreringen forblir er langt større enn om man skaffer seg ryggrad og forteller at man ikke er en jævla idiot som lar seg utnytte.

Enig. Men kjæresten hennes er tydeligvis med på utnyttingen siden han syns det er helt greit hun løpet alle ærendene for ham.

Gjest Christina146
Skrevet

Ts, neste gang dette skjer, si at det ikke passer. Det er faktisk ikke ditt problem, og mor må ta ansvar for at hun har booket en time hun ikke kan følge til selv! Synes faktisk dette er skikkelig lumpent gjort av moren, hun kan ikke bare lempe legetimer/frisørtimer osv på dere. Når hun i tillegg ikke har jobb? Hun bør jo ha massevis av tid til dette. Kjenner jeg faktisk blir provosert på dine vegne.

Skrevet

Frisørtimer og slikt bør tas annenhver gang av mor eller far. Du trenger ikke å gjøre slikt når det ikke passer deg.

B far ta det opp i et møtested med mor, gjerne også skriftlig, at alle avtaler for barnet i fars uker må klareres med far, for det er han som skal følge opp. Dersom far ikke kan, må avtalen utgå eller mor selv gjøre det praktiske. Du må stå helt fritt iht om det passer deg å steppe inn. Foreldrene har allerede i prinsippet 50% avlastning i hverandre.

• Liker 1
Gjest Trollkarlen
Skrevet

Enig. Men kjæresten hennes er tydeligvis med på utnyttingen siden han syns det er helt greit hun løpet alle ærendene for ham.

Og det sier jo bare litt om hva slags respekt han har for henne. Her må TS virkelig sette ned foten og i tillegg spørre samboeren sin om dette er et forhold eller om hun er ansatt som personlig tjener for han og hans problemer.

Skrevet

TS her:

Kanskje jeg la all skyld på mora, men nå har det seg sånn at min samboer er veldig ettergivende når det gjelder henne.

Når det gjelder denne frisørtimen, så sa hun igår at hun skulle bestille time til idag.

Hun spurte ikke, men sa det, til min samboer.

Han sa selvfølgelig ikke noe på det.

Så ringer han meg idag og spør om jeg kan. Jeg sier "nei egentlig ikke", og an blir sur. " skal jeg være nødt til å ta fri fra jobb fordi du ikke gidder da eller??"

"Altså, hallo i luken. Det er ditt barn, ditt ansvar. Jeg har ting å gjøre, har en prøve på fredag", sa jeg. Han ble enda mer sur, og la på. Og har ikke hørt fra ha siden. Regner med han tok henne med selv.

Gidder ikke bry meg.

Når han er så slapp at han sier "ok" til frisørtime på formiddagen, og greier å bli sur på meg fordi jeg ikke orker/kan, så får han jammen bare sitte der og surmule. Han får at ansvar selv, og sørge for at slike ting blir gjort enten på ettermiddagen eller så får han slutte å bli så sur slik at jeg kanskje orker å ofte litt tid en dag. Orker iallefall ikke når jeg får sånt barnehagetrass slengt midt i fleisen.

Jeg blir så sint!

Anonymous poster hash: 872be...33f

• Liker 7
Skrevet

Mannen har et poeng. Liten sjanse for at kvinnen trådstarter skriver om snubler over denne tråden ved en tilfeldighet, og tenker "oi, jeg må slutte å bruke eksens nye samboer som tjener".

Skrevet

Og det sier jo bare litt om hva slags respekt han har for henne. Her må TS virkelig sette ned foten og i tillegg spørre samboeren sin om dette er et forhold eller om hun er ansatt som personlig tjener for han og hans problemer.

Det kan virke slik ja. Men jeg vet jo ikke om det er slik, så jeg vil ikke virke for påståelig.

Men jeg tror også det kan være lurt å se litt bort fra problematikken med barnas mor, og reflektere over fars rolle, hva han gjør og ikke gjør her.

Merkelig det der, med alle disse ste trådene.

Her er en gåte: en mann har to langhårede barn.

Hvor mange kvinner må til for å organisere en frisørtime?

😊

• Liker 5
Gjest Trollkarlen
Skrevet

TS du får samle både mor, far og disse barna og fortelle dem at det er ikke du som har knullet frem disse barna, så hvorfor i helvete er det du som løper ærender for dem?

Skrevet

TS her:

Kanskje jeg la all skyld på mora, men nå har det seg sånn at min samboer er veldig ettergivende når det gjelder henne.

Når det gjelder denne frisørtimen, så sa hun igår at hun skulle bestille time til idag.

Hun spurte ikke, men sa det, til min samboer.

Han sa selvfølgelig ikke noe på det.

Så ringer han meg idag og spør om jeg kan. Jeg sier "nei egentlig ikke", og an blir sur. " skal jeg være nødt til å ta fri fra jobb fordi du ikke gidder da eller??"

"Altså, hallo i luken. Det er ditt barn, ditt ansvar. Jeg har ting å gjøre, har en prøve på fredag", sa jeg. Han ble enda mer sur, og la på. Og har ikke hørt fra ha siden. Regner med han tok henne med selv.

Gidder ikke bry meg.

Når han er så slapp at han sier "ok" til frisørtime på formiddagen, og greier å bli sur på meg fordi jeg ikke orker/kan, så får han jammen bare sitte der og surmule. Han får at ansvar selv, og sørge for at slike ting blir gjort enten på ettermiddagen eller så får han slutte å bli så sur slik at jeg kanskje orker å ofte litt tid en dag. Orker iallefall ikke når jeg får sånt barnehagetrass slengt midt i fleisen.

Jeg blir så sint!

Anonymous poster hash: 872be...33f

Bra, nå er du sint på rett person. Dere får snakke ut, og bli enige. Han føler nok at du er lite villig til å hjelpe HAM, mens du føler jo at det er moren som du egentlig hjelper mest, og det blir feil.

Anonymous poster hash: 848da...cdc

• Liker 1
Skrevet

Jeg er for tiden student og leser en del hjemmefra.

Problemet er mora til min samboers barn som regner med jeg stiller opp for barna hennes i hytt og gevær, uten å i det hele tett spørre meg på forhånd.

Nå gjelder det som for eksempel om en av dem skal begynne på en ny fritidsaktivitet på en av dagene ungene er her. Tidspunktet passer dårlig for faren deres pga jobben hans. Så greier hun å lire ut av seg "ja men Lene kan vel kjøre henne."

Det samme om det er frisørtimer eller legetimen så bestiller hun dem ALLTID på vår uke, fordi hun vet at jeg har mulighet til å slippe lesinga en liten stund til fordel for det. Og jeg kan jo det, i gen problem.

Men det er prinsippet her som plager meg.

Hun spør ikke samboer en gang om det passer, fordi hun regner med at jeg slipper alt i hendene for å kjøre ungene hennes hit og dit, og stille opp på ditt og datt. Vel, sånn er det ikke.

Jeg gjør det kun fordi samboer skal slippe å ta seg fri fra jobb,og ikke for hennes del. Men dette vet hun jo, og utnytter det.

Jeg synes det er så utrolig frekt. Jeg har bodd her i 1 år og blir brukt som en eller annen tjener eller butler som liksom skal avlaste henne når det passer henne.

Jeg har faktisk et liv, jeg har et studie jeg skal komme meg igjennom og andre ting som faktisk er viktigere enn at hun skal få slippe å ta med sine egne unger til lege eller whatnot. Hun jobber ikke, så hun har full mulighet til å gjøre disse tingene selv, selv om barna er hos oss.

Jeg er ikke mora til barna, jeg er farens kjæreste. Jeg har et eget liv å ta bare på, hele livet mitt handler ikke om barna deres.

Jeg mener hun skal stille opp for dem selv når hun har mulighet til det. Hadde hun tatt seg bryet og faktisk spurt meg på forhånd hadde det vært litt annerledes. Men å bare ta det for gitt at jeg kan stille opp til alle døgnets tider er så frekt.

Og dette skjer OFTE!

...Eller er det jeg som er urimelig?

Anonymous poster hash: eaa4f...233

For en megge. En av grunnene til at jeg er skeptisk til å bli sammen med en mann med barn fra før

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...