Gå til innhold

Mora til barna tar det for gitt at jeg er hennes "tjener"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er for tiden student og leser en del hjemmefra.

Problemet er mora til min samboers barn som regner med jeg stiller opp for barna hennes i hytt og gevær, uten å i det hele tett spørre meg på forhånd.

Nå gjelder det som for eksempel om en av dem skal begynne på en ny fritidsaktivitet på en av dagene ungene er her. Tidspunktet passer dårlig for faren deres pga jobben hans. Så greier hun å lire ut av seg "ja men Lene kan vel kjøre henne."

Det samme om det er frisørtimer eller legetimen så bestiller hun dem ALLTID på vår uke, fordi hun vet at jeg har mulighet til å slippe lesinga en liten stund til fordel for det. Og jeg kan jo det, i gen problem.

Men det er prinsippet her som plager meg.

Hun spør ikke samboer en gang om det passer, fordi hun regner med at jeg slipper alt i hendene for å kjøre ungene hennes hit og dit, og stille opp på ditt og datt. Vel, sånn er det ikke.

Jeg gjør det kun fordi samboer skal slippe å ta seg fri fra jobb,og ikke for hennes del. Men dette vet hun jo, og utnytter det.

Jeg synes det er så utrolig frekt. Jeg har bodd her i 1 år og blir brukt som en eller annen tjener eller butler som liksom skal avlaste henne når det passer henne.

Jeg har faktisk et liv, jeg har et studie jeg skal komme meg igjennom og andre ting som faktisk er viktigere enn at hun skal få slippe å ta med sine egne unger til lege eller whatnot. Hun jobber ikke, så hun har full mulighet til å gjøre disse tingene selv, selv om barna er hos oss.

Jeg er ikke mora til barna, jeg er farens kjæreste. Jeg har et eget liv å ta bare på, hele livet mitt handler ikke om barna deres.

Jeg mener hun skal stille opp for dem selv når hun har mulighet til det. Hadde hun tatt seg bryet og faktisk spurt meg på forhånd hadde det vært litt annerledes. Men å bare ta det for gitt at jeg kan stille opp til alle døgnets tider er så frekt.

Og dette skjer OFTE!