AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #1 Skrevet 7. september 2015 Er det helt trygt å spise disse? Anonymous poster hash: 830af...9ed
XuL Skrevet 7. september 2015 #3 Skrevet 7. september 2015 Hvis de har stått i kjøleskapet hele tiden er de helt trygge å spise.
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 7. september 2015 #4 Skrevet 7. september 2015 Ikke noe problem Datostemplingen på egg kjøpt i butikk er jo helt på huet noen ganger Sjekk om egget er bra eller ikke; legg det i en bolle med vann Synker det til bunnen er det bra, flyter det så kast det 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #5 Skrevet 7. september 2015 Hvis de har stått i kjøleskapet hele tiden er de helt trygge å spise. Det er da absolutt ingen nødvendighet. Ta eggtesten om du er usikker. Et glass vann, egget oppi, flyter det er det gammelt, synker det eller holder seg midt i er det ok. Men når det er sagt har jeg selv brukt egg som flyter uten problemer. Du kjenner det fort når du kakker egget om det er brukendes eller ikke, er bare å bruke nesen. Anonymous poster hash: 8aaae...f21
Petra75 Skrevet 7. september 2015 #6 Skrevet 7. september 2015 Egg holder "nesten evig". I hvert fall i flere måneder: http://www.nrk.no/livsstil/eggene-varer-_nesten_-evig-1.7599686 1
Poserose Skrevet 7. september 2015 #7 Skrevet 7. september 2015 Egg holder minst 2 mnd lenger enn det som står på pakningen. De holder 6 mnd i kjøleskap og 3 mnd i romtemperatur. 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #8 Skrevet 7. september 2015 Ikke noe problem Datostemplingen på egg kjøpt i butikk er jo helt på huet noen ganger Sjekk om egget er bra eller ikke; legg det i en bolle med vann Synker det til bunnen er det bra, flyter det så kast det OK, tusen takk! Jeg er så hysterisk når det kommer til mat som har gått ut på dato men akkurat egg er vel ganske trygt Anonymous poster hash: 830af...9ed
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #9 Skrevet 7. september 2015 OK, tusen takk! Jeg er så hysterisk når det kommer til mat som har gått ut på dato men akkurat egg er vel ganske trygt Anonymous poster hash: 830af...9ed Du burde løre deg å skille mellom "best før" og " siste utløpsdato". De fleste matvarer med best før-merking kan spises flere måneder etter denne datoen. Anonymous poster hash: 8aaae...f21 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #10 Skrevet 7. september 2015 Du burde løre deg å skille mellom "best før" og " siste utløpsdato". De fleste matvarer med best før-merking kan spises flere måneder etter denne datoen. Anonymous poster hash: 8aaae...f21 Unnskyld, gikk litt fort. Jeg mente selvsagt "siste forbruksdag". Anonymous poster hash: 8aaae...f21
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #11 Skrevet 7. september 2015 Tro meg du merker fort om egg er uspiselig. Det lukter råttent! Anonymous poster hash: 02e9e...cf4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå