Gå til innhold

Prøver han å lure meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har møtt en voksen mann (40-årene) på en datingside.Vi har sendt meldinger i omtrent 1 uke nå.Praten går lett om reiser,trening og hverdagslige ting.Han virker hyggelig nok til at jeg vurderer å treffe han hvis han spør.

Akkurat nå er han i utlandet på ferie.Han har skrevet om hvordan han reiser mye, både i jobb og privat.På profilen ligger det 3 bilder hvorav 2 er profilbilder og 1 er av en feriebolig i syden.

Jeg har ikke spurt direkte hva han jobber med,men ut i fra profilen har han oppgitt at han jobber i IT-bransjen og skriver i profilteksten at han kan fortelle mer om det senere.Han har heller ikke spurt hva jeg jobber med.

Alt virker ok inntil i går.Da skrev han noe jeg stusset litt på:

At han reiser endel med jobben,men at det er hemmelig hvor disse jobbreisene går.At han ikke har lov å røpe det til hverken familie,venner eller en eventuell kjæreste.At det har med jobbens natur å gjøre,og det han kaller uanmeldt kontroll av virksomheter?

Kan noen komme med innspill om dette?Jeg har liten kunnskap om sånt og vet ikke hva uanmeldt kontroll av virksomheter er i denne sammenheng.

Jeg har en ganske god intuisjon og magefølelse for når ting ikke stemmer og den har jeg nå.Kanskje han er gift eller samboer?Har både blitt lurt og manipulert tidligere,og vil ikke gå på en ny smell.

Hva ville dere tenkt her,og gjort videre?

Anonymous poster hash: 78604...f53
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han driver med inspeksjon og kontrollvirksomhet er det ikke nødvendigvis suspekt at han ikke kan si hvor han drar dersom overraskelsesmomentet er viktig. En lekkasje, frivillig eller ufrivillig, kan gi en virksomhet mulighet til å forberede seg på en kontroll.

Jeg ville ikke umiddelbart ha mistrodd vedkommende. I stedet kan du be om litt mer informasjon om jobben og hva han gjør, slik at du får et bedre grunnlag for å vurdere om det han sier høres troverdig ut eller ikke.

• Liker 2
Skrevet

Jeg lot meg nylig lure av en slik fyr. Men det viste seg at han ant har kone i England :P

Anonymous poster hash: 4c05c...0bd

Skrevet

Om han driver med inspeksjon og kontrollvirksomhet er det ikke nødvendigvis suspekt at han ikke kan si hvor han drar dersom overraskelsesmomentet er viktig. En lekkasje, frivillig eller ufrivillig, kan gi en virksomhet mulighet til å forberede seg på en kontroll.

Jeg ville ikke umiddelbart ha mistrodd vedkommende. I stedet kan du be om litt mer informasjon om jobben og hva han gjør, slik at du får et bedre grunnlag for å vurdere om det han sier høres troverdig ut eller ikke.

Er det vanlig med slik inspeksjon- og kontrollvirksomhet innen IT-bransjen?

Jeg ser poenget ditt,men synes det er litt rart av han å fortelle meg dette før han har fortalt hva selve jobben hans går ut på?

Skrevet

Jeg lot meg nylig lure av en slik fyr. Men det viste seg at han ant har kone i England :P

:( Hvordan fant du det ut?

Skrevet

Problemet ditt, ts, er at denne mannen kan skjule en hel familie (eller to) uavhengig av om han forteller deg hvor han er. Han kan fortelle deg at han skal til Bremen, og med mindre du får vite navnet på hotellet og ringer ned og dobbeltsjekker at han har overnattet så aner ikke du om han er i Bremen eller i Hanover hos kone og barn. Eller om han drar på jobbreisene nøyaktig dit han sier han drar, men med sin arbeidspartner som han også ligger med. Eller at han jevnlig oppsøker de lokale horehusene. Han behøver ikke en komplisert løyn for å sjule ting som foregår på reisene: det er enkelt å skjule selv om han fremstår som helt åpenhjertlig.

Dersom du sliter med tilitt sånn til vanlig så ville jeg nok lett etter en mann som har få reisedøgn: mennesker med mange reisedøgn er overrepresentert i utro-statistikken. Av en enkel grunn: det er enkelt å søke seg dit om man vet man er typen.

Anonymous poster hash: 36292...a61
  • Liker 1
Skrevet

Er det vanlig med slik inspeksjon- og kontrollvirksomhet innen IT-bransjen?

Jeg ser poenget ditt,men synes det er litt rart av han å fortelle meg dette før han har fortalt hva selve jobben hans går ut på?

«IT-bransjen» brukes gjerne som et noe upresist samlebegrep, så mye kan innbefattes i dette. Det kan være at han bevisst ikke har gått inn på detaljer på et tidlig tidspunkt, men ønsker å avklare en potensiell utfordring, og at det er derfor han nevnte dette med reising.

Jeg sier ikke at det ikke finnes en mulighet for at han er uærlig. Å være bevisst på dette og ta nødvendige forholdsregler er fornuftig, men jeg synes ikke det er riktig å automatisk anta det verste om alle man møter.

• Liker 1
Skrevet

:( Hvordan fant du det ut?

Han var åpen om sin eks-kone som bor der. Men i ettertid sett at han har omtalt henne som kone ovenfor andre. Og så ble det mye hemmeligheter fra hans side.

• Liker 1
Skrevet

Problemet ditt, ts, er at denne mannen kan skjule en hel familie (eller to) uavhengig av om han forteller deg hvor han er. Han kan fortelle deg at han skal til Bremen, og med mindre du får vite navnet på hotellet og ringer ned og dobbeltsjekker at han har overnattet så aner ikke du om han er i Bremen eller i Hanover hos kone og barn. Eller om han drar på jobbreisene nøyaktig dit han sier han drar, men med sin arbeidspartner som han også ligger med. Eller at han jevnlig oppsøker de lokale horehusene. Han behøver ikke en komplisert løyn for å sjule ting som foregår på reisene: det er enkelt å skjule selv om han fremstår som helt åpenhjertlig.

Dersom du sliter med tilitt sånn til vanlig så ville jeg nok lett etter en mann som har få reisedøgn: mennesker med mange reisedøgn er overrepresentert i utro-statistikken. Av en enkel grunn: det er enkelt å søke seg dit om man vet man er typen.

Anonymous poster hash: 36292...a61

Ja,du er inne på noe der!Jeg legger merke til at det var gutteturer til øst-europa og jobbreiser ganske ofte.Jeg har ikke reist til utlandet på flere år.

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...