Gå til innhold

Akkurat ja! Forskere er skeptiske til treningstightsen «alle» vil ha

Anbefalte innlegg

Skrevet

"

Tvilsomt at man får noen effekt av kompresjonstøy.

(SIDE2): Treningstøy har blitt en stor millionbusiness de siste årene og særlig kompresjonsklær har stadig blitt mer og mer populært.

Spørsmålet er: har det egentlig noen effekt på oss vanlige mosjonister?

- Økt blodsirkulasjon

Noen av de mest kjente merkene innenfor kompresjonsbekledning er 2XU og Skins, men idrettsforskere mener den påståtte effekten av klærne er liten, skriver Dagens Næringsliv. "

http://www.msn.com/nb-no/helse/trening/forskere-er-skeptiske-til-treningstightsen-%C2%ABalle%C2%BB-vil-ha/ar-AAdUVs5

Er det mest en "motegreie", dette med kompresjonstights? Inkl det å "se bra ut" og vise seg frem?

Hva mener du?

Anonymous poster hash: fce21...f92
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Saueflokkeffekten. Ser jeg én 2XU-tights til, så spyr jeg på bæreren av den. Midt i den blotta kaviarstjerna.

Anonymous poster hash: c4aa2...71e

• Liker 10
Skrevet

Er vel litt mote i tillegg er det deilig å jogge i. Spesielt uten undertøy.

Anonymous poster hash: 27360...f01

Skrevet (endret)

.

Endret av Timiwo
Skrevet

Jeg må si jeg blir overrasket over dere som er så negative til kompresjonstøy og da spesielt 2XU. Trener dere i det hele tatt? Når det gjelder selve effekten som skal gi økt blodsirkulasjon og bedre restitusjon, skal jeg si meg enig i at jeg ikke vet om dette stemmer - av den enkle grunn at jeg ikke har merket noen stor forskjell på økt blodsirkulasjon under øktene.

For min del er det ikke snakk om saueflokkeffekt i det hele tatt. Det er en dyr tights og det ville vært idiotisk å bruke så mye penger kun fordi "alle andre" har den. Jeg elsker 2XU kompressjons tights av den enkle grunn at den sitter som et skudd og er utrolig behagelig å ha på. Det kjennes ut som man går naken og uansett hva jeg trener holder den alt på plass. Jeg har prøvd både billige og dyre tights fra andre merker (alt fra Better Bodies til H&M), men alle har til felles at de glir ned. Hva er vel mer irriterende enn en tights du må dra opp x-antall ganger under løpeøkta? Med 2XU kompressjons tights har jeg aldri hatt dette problemet! Jeg var selv skeptisk før jeg gikk til anskaffelse av min egen, men gi den èn sjanse. Med mindre du er en person som synes det er OK å dra opp tightsen utallige ganger og føle at alt "henger og slenger" under økta, vil du fort innse hvor behagelig 2XU tights er :-)

Jeg har faktisk skrevet et utfyllende innlegg om min erfaring med 2XU tights, så de som er interessert i å lese mer om denne kan klikke her:
http://tirilns.blogg...sion_tight.html :-)

• Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Spørs hva effekten skal være det, om man ønsker å oppnå det å være "in", så er det jo tydeligvis noe som ingen kan påstå ikke er vellykket. Annenhver fjortis (og hver 10. førtiåring) går med det, jo.

Sikkert fint for å forebygge vann i beina, da?

Gjest Badebuksa
Skrevet

Det kjennes ut som man går naken

Må si det bekymrer meg, mtp at mange jenter i ungdomsskolealder og vgsalder (dvs små drittunger) bruker tights på skolen, fordi det er kult. Kult å gå nakne? Er det skapnudister vi har med å gjøre her?
Skrevet

Jeg bruker min på trening siden jeg har dårlig lymfesystem. Jeg bruker alltid kompresjonsstrømper som jeg får fra sykehuset, men de er vonde å springe/trene i så da er det deilig med 2xU. Den har en mye lavere kompresjonsgrad, men er bedre enn ingenting og den holder seg oppe.

Men treningstights utenfor trening ser helt forferdelig ut!

Skrevet

Med mindre du er en person som synes det er OK å dra opp tightsen utallige ganger og føle at alt "henger og slenger" under økta, vil du fort innse hvor behagelig 2XU tights er :-)

Jeg skal ikke uttale meg om 2XU, jeg liker å trene med kompresjon selv, spesielt kompresjon på leggene.

Men nå har jeg trent i mange år med treningstøy fra Frank Shorter, Nike, Addidas, Pierre Robert m.fl. og jeg har aldri opplevd at jeg må dra opp tightsen utallige ganger, og har heller aldri følt at alt "henger og slenger".

Det er en ting å fremheve gode produkter, slik du ønsker å gjøre her.  Men er produktene du ønsker å promotere gode nok i seg selv, er det heller ikke nødvendig å konstruere negative egenskaper med andre produkter.

For faktum er at om du opplever disse problemene du skriver om i innlegget ditt, er det enten fordi du ikke har valgt riktig størrelse, eller fordi du ikke har valgt treningstøy som passer din kroppsfasong.

Anonymous poster hash: 06e33...0f9

• Liker 2
Skrevet

Jeg skal ikke uttale meg om 2XU, jeg liker å trene med kompresjon selv, spesielt kompresjon på leggene.

Men nå har jeg trent i mange år med treningstøy fra Frank Shorter, Nike, Addidas, Pierre Robert m.fl. og jeg har aldri opplevd at jeg må dra opp tightsen utallige ganger, og har heller aldri følt at alt "henger og slenger".

Det er en ting å fremheve gode produkter, slik du ønsker å gjøre her. Men er produktene du ønsker å promotere gode nok i seg selv, er det heller ikke nødvendig å konstruere negative egenskaper med andre produkter.

For faktum er at om du opplever disse problemene du skriver om i innlegget ditt, er det enten fordi du ikke har valgt riktig størrelse, eller fordi du ikke har valgt treningstøy som passer din kroppsfasong.

Anonymous poster hash: 06e33...0f9

Enig i dette. Jeg løper en hel del men har egentlig aldri opplevd at tightsen siger ned, og har heller aldri hatt følelsen av at det "henger og slenger" når jeg løper. Begynner på å lure på om det er noe fundamentalt galt med kroppsfasongen min ettersom dette er noe "alle" tydeligvis sliter med. Jo, faktisk har jeg utlagt tarm men det er jo faktisk noe som potensielt kan henge og slenge litt, og bidra til at buksa dras ned (det skjer når jeg bruker jeans, feks) men aldri når jeg bruker tights.

Jeg bruker tightser fra Nike, men det er fordi de passer til meg og jeg synes de har mange fine modeller. Tror heller det handler om å fine en modell som passer til sin kropp, og som er stor nok.

Anonymous poster hash: b2fbd...a31

Skrevet

Samme det. Fortsatt det mest behagelige plagget  trene i.

Gjest Vena Cava
Skrevet

Saueflokkeffekten. Ser jeg én 2XU-tights til, så spyr jeg på bæreren av den. Midt i den blotta kaviarstjerna.

Anonymous poster hash: c4aa2...71e

Men du, har du noen gang prøvd en?

De er verdt penga for å si der sånn!

Beste tightsen jeg noen gang har hatt på meg👍

Gjest Vena Cava
Skrevet

Jeg må si jeg blir overrasket over dere som er så negative til kompresjonstøy og da spesielt 2XU. Trener dere i det hele tatt? Når det gjelder selve effekten som skal gi økt blodsirkulasjon og bedre restitusjon, skal jeg si meg enig i at jeg ikke vet om dette stemmer - av den enkle grunn at jeg ikke har merket noen stor forskjell på økt blodsirkulasjon under øktene.

For min del er det ikke snakk om saueflokkeffekt i det hele tatt. Det er en dyr tights og det ville vært idiotisk å bruke så mye penger kun fordi "alle andre" har den. Jeg elsker 2XU kompressjons tights av den enkle grunn at den sitter som et skudd og er utrolig behagelig å ha på. Det kjennes ut som man går naken og uansett hva jeg trener holder den alt på plass. Jeg har prøvd både billige og dyre tights fra andre merker (alt fra Better Bodies til H&M), men alle har til felles at de glir ned. Hva er vel mer irriterende enn en tights du må dra opp x-antall ganger under løpeøkta? Med 2XU kompressjons tights har jeg aldri hatt dette problemet! Jeg var selv skeptisk før jeg gikk til anskaffelse av min egen, men gi den èn sjanse. Med mindre du er en person som synes det er OK å dra opp tightsen utallige ganger og føle at alt "henger og slenger" under økta, vil du fort innse hvor behagelig 2XU tights er :-)

Jeg har faktisk skrevet et utfyllende innlegg om min erfaring med 2XU tights, så de som er interessert i å lese mer om denne kan klikke her:

http://tirilns.blogg...sion_tight.html :-)

Helt enig meg deg👍👍👍

Var såååå skeptisk til den før, og mente at jeg skulle ihvertdall ikke kjøpe meg en sånn som "alle" andre har....

Vel, jeg måtte svelge de ordene, for jeg kommer nå aldri igjen til å handle trenigsbukse på h&m/Cubus eller noen av de andre billigbutikkene. Skli-ned-tights-tiden er over for min del;)

Det ER en grunn til at de er dyre, men det er jaggu meg verdt det!

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Jeg vil si det er mer for å vise seg frem og liksom si ''jeg har penger til dette'', eller bare for å føle seg bra sånn selv. 

Jeg har selv 2xu tights, men jeg merker ikke forskjell med den og de andre treningstighstene jeg har (som ikke koster mer enn 300), men jeg kjøpte fordi jeg følte meg utenfor i gymtimene og fordi jeg følte jeg måtte trene og bruke tighsten ettersom den kosta så mye (1200 er jo ikke lite for en fillebukse) + jeg ville teste hva som er så bra med den, men altså, kommer ikke til å kjøpe en til, for det er altfor dyrt for pengene, og jeg personlig merker ikke forskjell.

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Hva er vel mer irriterende enn en tights du må dra opp x-antall ganger under løpeøkta? Med 2XU kompressjons tights har jeg aldri hatt dette problemet! Jeg var selv skeptisk før jeg gikk til anskaffelse av min egen, men gi den èn sjanse. Med mindre du er en person som synes det er OK å dra opp tightsen utallige ganger og føle at alt "henger og slenger" under økta, vil du fort innse hvor behagelig 2XU tights er :-)

Men slik er det jo ikke for alle! Hvorvidt tightsen glir ned avhenger mer av kroppsform og form på tightsen, enn på om det er 2xu eller ikke. Flott for deg at 2xu sitter så godt, men det er IKKE saken for alle! Mange plages med at 2xu ikke sitter godt på. Sånn er det bare når kropper er forskjellige.

Skrevet

Må si det bekymrer meg, mtp at mange jenter i ungdomsskolealder og vgsalder (dvs små drittunger) bruker tights på skolen, fordi det er kult. Kult å gå nakne? Er det skapnudister vi har med å gjøre her?

Det er behagelig å gå naken. Er jo bare bra at en tights kan simulere den følelsen.

Anonymous poster hash: ceb85...325

Skrevet

For noen er det nok en motegreie. For andre er det en treningsgreie. Jeg bruker 2XU-tights til kardiotrening fordi jeg synes de er bedre enn andre tights jeg har prøvd.

Hva alle andre gjør er totalt irrelevant for min del, men jeg har observert at mange jenter liker å gå med disse tightsene overalt. Dem om det, folk får kle seg som de vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...