Gå til innhold

Overnight oats?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom over dette på pinterest og det virker jo som den mest hipster greia på pinterest nå, med mason jars og hele pakka. Men, påvirkelig som jeg er, har jeg litt lyst til å prøve - alt for å spare tid om morgenen! Har du prøvd dette, hva synes du i så tilfelle? Har du noen gode smakskombinasjoner å prøve?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En stund var det det eneste jeg spiste til frokost! Min favoritt er laget med havregryn, melk og peanøttsmør, og toppet med banan og jordbærsyltetøy når den spiser. Det er også kjempegodt med samme blanding med eplebiter og kanel :)

Skrevet

Kjører enkelt og greit 40 g firstprice musli, 20 g havregryn, en god skvett melk, en neve rosiner, litt stevia og vaniljeessens. 

Anonymous poster hash: 2ce50...08b
Gjest Gjest_Idja
Skrevet (endret)

Det heter kjøleskapsgrøt på norsk... ;)

Jeg blander bare 50/50 med yoghurt naturell og melk, og har i havregryn, eventuelt chiafrø i stedet. Har på friske bær rett før jeg skal spise.

...Og så bruker jeg en døll plastboks, ikke noen "mason jars".

Endret av Idja
Gjest Haaploes
Skrevet

Like deler melk, yoghurt og havregryn i plastboks over natten, topper som regel med kanel, banan og rosiner.

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg synes dette fortjener pinteresthypen, men det er vel lett å få fine bilder av det, så da blir det sånn. For meg er det bare så latterlig praktisk, at jeg gjør det av den grunn :P

Min go-to-oppskrift:

1 kopp melk

1 kopp yoghurt

50 gram havregryn

+ frosne blåbær

Enkelt og greit.

Skrevet

Jeg synes det er kjempe godt! Er ganske mektig også. Oppskrift som over, jeg har gjerne oppi en liten dæsj med kardemomme, kanel og bittelitt vaniljesukker. Toppes med bær eller banan! Yummi og veldig tidsbesparende på morgenen

Anonymous poster hash: 19e4a...0d5

Skrevet

Blir den like tykk som vanlig grøt eller blir det tynn melk med vassen havregryn? :P

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Like tykk hvis du blander riktig, og mye mindre vassen enn vanlig havregrøt, syns nå jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...