Gå til innhold

Lek vi lekte da vi var små, noen som husker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vi var små lekte vi en lek. Skal skrive det jeg husker, så håper jeg noen kjenner den igjen!

En skulle sitte/stå inntil en vegg mener jeg, med øynene lukket også stod en annen og gjorde en sånn "gnikke-hendene-sammen"-lyd, knipset og klappet (?) tror jeg det var, også mener jeg at det skjedde et eller annet når man åpnet øynene? Noen som husker?

Litt sånn a la den leken hvor man står inntil en vegg med øynene lukket og en holder armene dine, så presser du alt du kan utover og når personen slipper "flyr" armene dine oppover.

Anonymous poster hash: 9db27...fc1
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, det høres kjent ut. Jeg husker det. Øynene igjen, også var det noen som klappet flere steder foran ansiktet osv. Men jeg husker heller ikke hva som skulle skje når man åpnet øynene.

Gjest 0utsider
Skrevet

Høres kjent ut ja, men jeg husker heller ikke hva som skulle skje når man åpnet øynene. 

Skrevet (endret)

:sjokkert: Hvorfor har jeg ikke lekt den? Vet ikke hva som skjer,men den høres gøy ut!

Endret av stikkontakt
  • Liker 2
Gjest Gjest_frisk
Skrevet

Æææhh, dette høres kjent ut D:

Skrevet

Æææææh, alle husker den, men alle har glemt den viktige delen :P

• Liker 1
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Hvis jeg ikke husker feil, var leken slik:

En person A stiller seg opp til veggen og lukker øynene. Armene henger rett ned med håndflatene vendt utover. En annen person B tar et lett tak i armene til A og krysser de to-tre ganger før armene føres tilbake til "utgangsposisjonen". B klapper nå i hendene sine samtidig som han/hun tegner en sirkel i luften foran A. Dette gjøres i omlag 30 sekunder. Så tar B hendene til A og fører de igjen sammen i et kryss og tilbake til utgangsposisjonen. B klapper og sirkler enda en gang foran A, denne gangen i ett minutt. 

B tar så og samler fingertuppene sine sammen, og "trekker" hendene til A mot seg - men berører de ikke. Man kan forestille seg at det er en sytråd man skal trekke i. 

Hos enkelte må man gjenta klapperitualet flere ganger for at det skal virke, og det bør være stille i rommet slik at A ikke blir distrahert av andre lyder enn klappinga. 

Visstnok er dette en form for hypnose, men jeg har aldri lest noe om hvorfor og hvordan dette fungerer. 

Skrevet

Hvis jeg ikke husker feil, var leken slik:

En person A stiller seg opp til veggen og lukker øynene. Armene henger rett ned med håndflatene vendt utover. En annen person B tar et lett tak i armene til A og krysser de to-tre ganger før armene føres tilbake til "utgangsposisjonen". B klapper nå i hendene sine samtidig som han/hun tegner en sirkel i luften foran A. Dette gjøres i omlag 30 sekunder. Så tar B hendene til A og fører de igjen sammen i et kryss og tilbake til utgangsposisjonen. B klapper og sirkler enda en gang foran A, denne gangen i ett minutt. 

B tar så og samler fingertuppene sine sammen, og "trekker" hendene til A mot seg - men berører de ikke. Man kan forestille seg at det er en sytråd man skal trekke i. 

Hos enkelte må man gjenta klapperitualet flere ganger for at det skal virke, og det bør være stille i rommet slik at A ikke blir distrahert av andre lyder enn klappinga. 

Visstnok er dette en form for hypnose, men jeg har aldri lest noe om hvorfor og hvordan dette fungerer. 

JA, det er den! Åååh, fantastisk :D

Skrevet

:Gjesp: Jeg er for trøtt til å få noe ut av den fine lange forklaringen.

Kan dere ikke spille det inn og legge ut en liten filmsnutt til oss? :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...