Gå til innhold

Går kattunger hyppigere på do enn eldre katter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dyrlegen min nevnte dette, men jeg glemte helt å spørre om grunnen. Er det bare sånn? :sjenert:

Anonymous poster hash: 273b8...b30
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tisser og bæsjer unger oftere enn voksne?

Du vet nok svaret selv

Anonymous poster hash: 9286a...68e
  • Liker 1
Skrevet

Tisser og bæsjer unger oftere enn voksne?

Du vet nok svaret selv

Anonymous poster hash: 9286a...68e

Vet du, det har jeg null oversikt over. Jeg er ikke i nærheten av hverken barn, babyer eller bleier. Ei husker jeg hvor mye jeg selv gikk på do da jeg var liten. Kan du opplyse meg, så er du grei. Du vet jo svaret.

• Liker 1
Skrevet

Ja, kattunger har mye mindre fordøyelsesystem så mat og væske går raskere gjennom en liten kattunge enn en fullvoksen kattepus.

Kattunger kan tisse opp til ti ganger og bæsje en tre-fire-fem ganger i døgnet de første månedene, før det sakte, men sikkert stabiliserer seg på et par-tre ganger tiss og en til to ganger bæsj i døgnet som normalen for en voksen pus.

Kattunger spiser også mye og ofte mens de vokser, så det blir mye bæsj og tiss som skal gjennom en liten kropp i løpet av et døgn :)

• Liker 1
Skrevet

Ja, kattunger har mye mindre fordøyelsesystem så mat og væske går raskere gjennom en liten kattunge enn en fullvoksen kattepus.

Kattunger kan tisse opp til ti ganger og bæsje en tre-fire-fem ganger i døgnet de første månedene, før det sakte, men sikkert stabiliserer seg på et par-tre ganger tiss og en til to ganger bæsj i døgnet som normalen for en voksen pus.

Kattunger spiser også mye og ofte mens de vokser, så det blir mye bæsj og tiss som skal gjennom en liten kropp i løpet av et døgn :)

Takk for et godt og utfyllende svar Minya, det setter jeg pris på  :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...