Gjest nåerjeggjest Skrevet 17. september 2004 #1 Skrevet 17. september 2004 vi har vært sammen i 5 og et halvt år år..ingen barn sammen ,jeg har en tiåring fra før..nå føler vi begge at "gnisten" slukner. vi lurer på om vi skal bli, eller gå. vi orienterer oss mot hver våre vennekretser, og gjør i større grad ting på egen hånd. har hørt om 5 års krisen, og tenker at mange par en eller annen gang kommer til et punkt når forelskelsen er sluknet og en lurer på om "hverdagskjærligheten" holder... samtidig som en del av meg nok tenker at det kan bli greit å bli alene, tenker en annen del av meg at dette kan bli en evig runddans. ingen kan vel forvente å være forelska resten av livet? han er mye mer rastløs enn meg, og blir fort lei ting, og jeg er nok mere innstilt på å bli i forholdet enn ham. Det er ingen andre inne i bildet, men hans rastløshet og "kjedsomhet" i forholdet er nok en ødeleggende faktor. Prøver å gi frihet, og tenker at jeg ikke skal klenge, men håper på andres erfaringer...
Gjest Madam Felle Skrevet 17. september 2004 #2 Skrevet 17. september 2004 Har aldri hørt om 5 års krisen, men der i mot 7 års krisen har jeg hørt om. Men jeg tror det har med parene å gjøre. For en har da virkelig kommet godt over forelskelses stadiet, når en har vært sammen i 5-7 år. Hverdagen kommer virkelig lenge før 5-7 år, og jeg føler det er en del som bruker "krisene", som en slags unnskyldning for å avslutte forholdet. Derfor tror jeg det er opp til hver og en å finne ut hvordan man vil ah det. Enten satser man på hverandre, eller så gjør man ikke det. Og det har ingenting med "krisene" å gjøre.
Gjest Hillary.. Skrevet 18. september 2004 #3 Skrevet 18. september 2004 Hvis disse generelle krisetidpsunktene stemmer sånn mer eller mindre (3 år, 5 år eller 7 år og 10 år), så er det jo en grunn til å gå igjennom krsien. Ikke til å gjøre det slutt. Se på eget forhold. Kanskje også psykologene som har "funnet" (opp) krisetidspunktene vet noe om hva som er vanlig å skje på hvert punkt? Det kan være en måte å se seg selv og sitt utenfra på.
Himmelblå Skrevet 20. september 2004 #4 Skrevet 20. september 2004 Jepp ... for oss iallefall. ikke sikkert alle går gjennom den da, er vel like individuelt som alt annet. vi gjorde det dessverre slutt, men fant tilbake til hverandre etter et år. så det ble jo en lykkelig slutt da har aldri hatt det bedre noen sinne som nå!!!!
Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2004 #5 Skrevet 20. september 2004 Hei. Jeg og min samboer har vært sammen i mer en fem år,og har vært igjennom en del. Nå har vi det så bra som aldri før,har hatt et halvår nå der vi har vært som nyforelsket og har sex hele tiden. Men vi har hatt dårlige perioder også der det nesten var slutt flere ganger. Men vi har et spesielt forhold der vi snakker sammen hele tiden og det tror jeg er veldig viktig. Vi snakker om alt mellom himmel og gjord hver eneste dag. Jeg tror at folk gir for fort opp i forhold, man må jo lære seg å leve meg et annet menneske og det kreves en del jobbing. Men det er no hva jeg mener. :dagensrose: Bare stå på den kan bli mye bedre,men serfølgelig kan man ikke slite i evigheter med et håp om det skal gå bra. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå