AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #1 Skrevet 6. september 2015 sb. har tenkt til å ta hele permisjonen - at jeg tar de obligatoriske 6 ukene også er det rett tilbake på skolebenken. men kan jobben hans nekte han så lang pappaperm?Anonymous poster hash: 463fc...1bf
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #2 Skrevet 6. september 2015 Nei, jobben hans kan ikke nekte han det, men tror du virkelig du er klar til å gå tilbake bare seks uker etter fødsel?Anonymous poster hash: 87117...1a7
Gjest Magnifiq Skrevet 6. september 2015 #3 Skrevet 6. september 2015 Selvsagt kan de ikke nekte han det.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #4 Skrevet 6. september 2015 Nei. Retten til permisjon er lovfestet. Men det må selvfølgelig varsles i god tid av arbeidstaker.Anonymous poster hash: dfd77...b6f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #5 Skrevet 6. september 2015 Nei de kan ikke nekte ham det. Men dere må ha opparbeidet rett til foreldrepenger og han må varsle arbeidsgiver minst 12 uker før. Mødrekvoten er nå på 3+10 uker, så disse må du ta (eller så mister du dem). 3 uker før termindato, 6 uker rett etter fødsel, og de siste 4 ukene kan du ta når som helst. Anonymous poster hash: 2f7fc...b02 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #6 Skrevet 6. september 2015 Nei de kan ikke nekte ham det. Men dere må ha opparbeidet rett til foreldrepenger og han må varsle arbeidsgiver minst 12 uker før. Mødrekvoten er nå på 3+10 uker, så disse må du ta (eller så mister du dem). 3 uker før termindato, 6 uker rett etter fødsel, og de siste 4 ukene kan du ta når som helst.Anonymous poster hash: 2f7fc...b02 12 ukers varsel? Hvor står det? I aml står det da 2 uker. Anonymous poster hash: 87117...1a7
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #7 Skrevet 6. september 2015 12 ukers varsel? Hvor står det? I aml står det da 2 uker. Anonymous poster hash: 87117...1a7 My bad. Det er 12 uker før om det er mer enn et år permisjon, 4 uker om det er mer enn 12 uker. Anonymous poster hash: 2f7fc...b02
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #8 Skrevet 7. september 2015 My bad. Det er 12 uker før om det er mer enn et år permisjon, 4 uker om det er mer enn 12 uker. Anonymous poster hash: 2f7fc...b02 Link?Anonymous poster hash: 87117...1a7
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #9 Skrevet 7. september 2015 Link?Anonymous poster hash: 87117...1a7 http://arbeidsmiljoloven.com/article/§-12-7-varslingsplikt/Anonymous poster hash: 2f7fc...b02
Gjest Magnifiq Skrevet 7. september 2015 #10 Skrevet 7. september 2015 12 ukers varsel? Hvor står det? I aml står det da 2 uker. Anonymous poster hash: 87117...1a7 Man forstår da at arbeidsgiver trenger litt tid på å skaffe vikar. Å si i fra to uker før er veldig egoistisk og uansvarlig, og hadde ikke gått her hvertfall.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #11 Skrevet 7. september 2015 Nei, arbeidsgiver kan ikke nekte. Vi gjorde det på den måten da førstemann ble født og jeg var student; jeg gikk på skolen til barnet ble født, hadde 6 ukers permisjon, og pappaen tok resten. (Jeg fikk kun engangsstønad, derfor falt fedrekvoten bort, men far har selvstendig opptjeningsrett, og har like mye krav på permisjonen som mor.) Anonymous poster hash: a6f76...939
fjellogvidde Skrevet 7. september 2015 #12 Skrevet 7. september 2015 12 ukers varsel? Hvor står det? I aml står det da 2 uker.Anonymous poster hash: 87117...1a7 Man bør jo varsle om permisjonsplaner i god til, av hensyn til arbeisgiver. Hva som står i lovverk er en ting, men man bør jo uansett ta hensyn. I begge mine svangerskap har jeg gitt et grovt anslag for planene for permisjonsavvikling med en gang jeg har informert om svangerskapet. Og selve permisjonssøknaden har blitt sendt mer enn 12 uker før jeg skulle ut i permisjon. Det handler om å legge til rette for at også arbeidsgiver skal komme godt ut av situasjonen. 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #13 Skrevet 7. september 2015 Man bør jo varsle om permisjonsplaner i god til, av hensyn til arbeisgiver. Hva som står i lovverk er en ting, men man bør jo uansett ta hensyn. I begge mine svangerskap har jeg gitt et grovt anslag for planene for permisjonsavvikling med en gang jeg har informert om svangerskapet. Og selve permisjonssøknaden har blitt sendt mer enn 12 uker før jeg skulle ut i permisjon. Det handler om å legge til rette for at også arbeidsgiver skal komme godt ut av situasjonen. Enig. Og det står jo uansett i loven at man skal varsle så snart som mulig. Og når det gjelder svangerskap så kan man varsle i ganske god tid. Anonymous poster hash: 2f7fc...b02 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #14 Skrevet 7. september 2015 Sjefer kan visst mye rart. Jeg ble sykemeldt,men den trodde ikke sjefen på så jmeg får ikke penger for den tiden jeg er sykemeldt. Jeg har brudd i begge bena. Anonymous poster hash: fdbdf...844
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #15 Skrevet 7. september 2015 Sjefer kan visst mye rart. Jeg ble sykemeldt,men den trodde ikke sjefen på så jmeg får ikke penger for den tiden jeg er sykemeldt. Jeg har brudd i begge bena. Anonymous poster hash: fdbdf...844 Hvis du nekter aktuell tilrettelegging så kan du miste utbetalingen ja. Selv om du har brudd i begge beina kan du f.eks jobbe i en kontorjobb med tilrettelegging. Anonymous poster hash: ba32d...3a7 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #16 Skrevet 7. september 2015 Hvis du nekter aktuell tilrettelegging så kan du miste utbetalingen ja. Selv om du har brudd i begge beina kan du f.eks jobbe i en kontorjobb med tilrettelegging.Anonymous poster hash: ba32d...3a7 Helt rett. Menge arbeidstakere er ikke klar over at det kreves at de imøtekommer tilrettelegging. Anonymous poster hash: 086f2...a3a
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #17 Skrevet 7. september 2015 Hvis du nekter aktuell tilrettelegging så kan du miste utbetalingen ja. Selv om du har brudd i begge beina kan du f.eks jobbe i en kontorjobb med tilrettelegging. Anonymous poster hash: ba32d...3a7 Han sier at han ikke kan tilrettelegge for meg. Så hva er løsningen din? Anonymous poster hash: fdbdf...844
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #18 Skrevet 7. september 2015 (endret) Hvis du nekter aktuell tilrettelegging så kan du miste utbetalingen ja. Selv om du har brudd i begge beina kan du f.eks jobbe i en kontorjobb med tilrettelegging. Anonymous poster hash: ba32d...3a7 Og jeg skrev at han ikke tror på at jeg er sykemeldt, han tror dermed ikke på at jeg ha brukket bena. Og når legen ringer han for å forklare så legger han bare på. Innlegg ryddet for personangrep. Marr, mod. Anonymous poster hash: fdbdf...844 Endret 7. september 2015 av Marr
Gjest Gaea Skrevet 7. september 2015 #19 Skrevet 7. september 2015 Tråden er ryddet for personangrep. Marr, mod.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #20 Skrevet 8. september 2015 Og jeg skrev at han ikke tror på at jeg er sykemeldt, han tror dermed ikke på at jeg ha brukket bena. Og når legen ringer han for å forklare så legger han bare på. Innlegg ryddet for personangrep. Marr, mod. Anonymous poster hash: fdbdf...844 Da går man direkte til NAV, så tar de innbetaling, og etter de ukene arbsgiver må utbetale lønn tar NAV over. Anonymous poster hash: c11a5...f88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå