AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #1 Skrevet 6. september 2015 Hei. Vi kjøpte en bolig for 2 1/2 mnd siden. Da vi kom opp var det skade i boligen til 160.000kr. Måtte rive kjøkkenet, gulv osv. Selgerene har advokat og vi har advokat, men deres advokat svarer ikke fordi han har mye og gjøre virker det som. Vi kan fortsatt ikke flytte inn i boligen pga vi ikke har penger til å reparere saken, men dette er noe vi skal ha avslag på kjøpesummen siden forsikringsselskapet ikke dekker skadene. Men hvor lang tid kan man sitte og vente før det er noe lover, eller regler inne i bilde? Kan dem være så forsinket dem vil? :/ Advokaten vår sa slike saker kan ta år? Skal vi ikke ha kjøkken på flere år, eller gulv på kjøkkene :/! Noen som kan litt jus? Anonymous poster hash: 43ee8...1d6
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #2 Skrevet 6. september 2015 Du må gjerne vente med å flytte inn, men da får du sannsynligvis vente lenge. Få orden på tingene på en eller annen måte, dette blir en dyr lærepenge for deg, jeg vil ikke fortelle deg hvor mange år jeg måtte leve på halv tolv, men mer enn fem år....Anonymous poster hash: dee5a...fcb
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #3 Skrevet 6. september 2015 Så du kjøpte en bolig og når du hadde skrevet under kontrakten så kom du til skikkelig ødelagt leilighet som hadde skjedd mellom visnings tiden og kontraktmøte? Følte ikke helt svaret ditt var det jeg var ute etter, men trist og høre at ting ikke kan ordne seg fortere når man ikke er ansvarlig for tingene. Det er jo selger som er ansvarlig. Anonymous poster hash: 43ee8...1d6
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #4 Skrevet 7. september 2015 Selv om du hadde skrevet kontrakt så kunne du nektet å overta den hvis det var noe feil ved overtakelse, du skal jo signere overtagelses protokoll?!? Litt vanskelig å forstå saken...Anonymous poster hash: 4f36e...552
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #5 Skrevet 7. september 2015 Å kjøpe bolig uten penger i bakhånd til uforutsatte utgifter er galematias! Anonymous poster hash: 1ab8a...2b6
Cowboy Lotte Skrevet 7. september 2015 #6 Skrevet 7. september 2015 Hva slags skade var det snakk om? Fuktskade?
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #7 Skrevet 8. september 2015 Så du kjøpte en bolig og når du hadde skrevet under kontrakten så kom du til skikkelig ødelagt leilighet som hadde skjedd mellom visnings tiden og kontraktmøte? Følte ikke helt svaret ditt var det jeg var ute etter, men trist og høre at ting ikke kan ordne seg fortere når man ikke er ansvarlig for tingene. Det er jo selger som er ansvarlig. Anonymous poster hash: 43ee8...1d6 Hva mener du med dette svaret her? Anonymous poster hash: dee5a...fcb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå