Gjest Unknown Skrevet 6. september 2015 #1 Skrevet 6. september 2015 Hei! Vet noen om noen gode oppdrettere av pomeranian/kleinspitz? Ooog, over til spm 2. Vet dere om noen raser som ikke er større enn til knærne, unntatt disse to?
Tabris Skrevet 6. september 2015 #3 Skrevet 6. september 2015 Det er mange raser som når til knærne, og de er også høyst forskjellige. Du bør nesten være ganske mye mer spesifikk enn det når det gjelder både hva du leter etter i en hund, samt hva du kan tilby en hund av fysisk og mental aktivisering.
Gjest Unknown Skrevet 6. september 2015 #4 Skrevet 6. september 2015 Det er mange raser som når til knærne, og de er også høyst forskjellige. Du bør nesten være ganske mye mer spesifikk enn det når det gjelder både hva du leter etter i en hund, samt hva du kan tilby en hund av fysisk og mental aktivisering. Det er veldig sant! Jeg vil ha en hund som er kjempekosete og leken (det er jo de fleste hunder egentlig), og en som ikke trenger å aktiviseres så altfor mye. Jeg går på skolen og tenker at den får seg en god tur på morgenen rundt halv åtte, en kort tissetur rundt 11.30, også får den seg en tur igjen rundt 15, også er jeg hjemme resten av dagen etter dette. Jeg har hele dagen fra 15 på å leke og aktivisere den mentalt, så det spiller ikke så stor rolle!
Gjest Haaploes Skrevet 6. september 2015 #5 Skrevet 6. september 2015 Det er veldig sant! Jeg vil ha en hund som er kjempekosete og leken (det er jo de fleste hunder egentlig), og en som ikke trenger å aktiviseres så altfor mye. Jeg går på skolen og tenker at den får seg en god tur på morgenen rundt halv åtte, en kort tissetur rundt 11.30, også får den seg en tur igjen rundt 15, også er jeg hjemme resten av dagen etter dette. Jeg har hele dagen fra 15 på å leke og aktivisere den mentalt, så det spiller ikke så stor rolle! Men hvor lenge kommer livet ditt til å være sånn?
Gjest Unknown Skrevet 6. september 2015 #6 Skrevet 6. september 2015 Men hvor lenge kommer livet ditt til å være sånn? Det er nettopp det jeg tenker også, så vil ikke ha en hund som krever all verden!
Tabris Skrevet 6. september 2015 #7 Skrevet 6. september 2015 Hvor lange turer ser du for deg, og hvilken type? Hvor mye og hvilken type mental aktivisering vil du gi hunden? Hva tenker du om vokt, varsling, jaktinstinkt og pelsstell, f.eks?
Gjest Unknown Skrevet 6. september 2015 #8 Skrevet 6. september 2015 Hvor lange turer ser du for deg, og hvilken type? Hvor mye og hvilken type mental aktivisering vil du gi hunden? Hva tenker du om vokt, varsling, jaktinstinkt og pelsstell, f.eks? Jeg ser vel for meg noen små tisseturer som ikke er så lange, men på de lengre turene kan det jo bli en times tid eller to? Det kan nok bli litt i skog og mark, men bor i et boligfelt så blir jo en del tisseturer rundt i nærområdet! Jeg kan gi den en del, tenker jeg. Jeg har ikke lest meg opp på så mye enda så kan dessverre ikke så altfor mye om slikt, men jeg jobber med det! Vokt og slikt er ikke så viktig for meg da jeg helst vil ha en liten, rolig, kosete og leken hund. Mer en venn om du forstår? Den skal selvfølgelig få alt den trenger, vet det er et dyr som trenger stell og slikt. Pelsstell er ikke noe problem, har en hundefrisør i familien som kan ordne med det ved behov! Har jo veldig lyst til å lære meg slikt selv, etterhvert.
Tabris Skrevet 6. september 2015 #9 Skrevet 6. september 2015 Du kan jo titte litt i NKKs gruppe 9 - selskapshunder. Der er det en del små hunder som kanskje kan passe.
Gulogulo Skrevet 6. september 2015 #10 Skrevet 6. september 2015 Dansk svensk gårdshund! Leken, aktiv, sofagris, nekter å gå ut når det regner. Vår er veeeeeldig kosete og rolig når vi er inne, og veldig kjapp og aktiv når vi er på tur. Han blir gjerne med på heldags fjelltur, men er også fornøyd med tre korte turer på en dag. Han gjør litt nytte for seg ved å ta mus og rotter, vi bor i bysentrum så det er en bra greie. Han er veldig smart og lærer seg triks på null komma niks, han åpner også dører.....iiiik. Rasen er stort sett veldig sunn og lever veldig lenge. 17 år er ikke uvanlig, i motsetning til de fleste raser som ofte blir over ti år men sjelden over tretten år. Vår er syv år og blir ofte tatt for unghund fordi han er så spretten og leken. Prisen er også veldig bra i forhold til pomeranien, som jo har blitt skrekkelig overpriset de siste årene. En DSG fra registrerte foreldre koster stort sett 12 000 norske kroner. De er noe billigere i Sverige. Jeg anbefaler dansk svensk gårdshund på det sterkeste! De har også en høy Disney faktor ( øyeareal delt på hodeareal) suuuuuuper søte!
Gjest Unknown Skrevet 6. september 2015 #11 Skrevet 6. september 2015 Du kan jo titte litt i NKKs gruppe 9 - selskapshunder. Der er det en del små hunder som kanskje kan passe. tusen takk!
Gjest Unknown Skrevet 6. september 2015 #12 Skrevet 6. september 2015 Dansk svensk gårdshund! Leken, aktiv, sofagris, nekter å gå ut når det regner. Vår er veeeeeldig kosete og rolig når vi er inne, og veldig kjapp og aktiv når vi er på tur. Han blir gjerne med på heldags fjelltur, men er også fornøyd med tre korte turer på en dag. Han gjør litt nytte for seg ved å ta mus og rotter, vi bor i bysentrum så det er en bra greie. Han er veldig smart og lærer seg triks på null komma niks, han åpner også dører.....iiiik. Rasen er stort sett veldig sunn og lever veldig lenge. 17 år er ikke uvanlig, i motsetning til de fleste raser som ofte blir over ti år men sjelden over tretten år. Vår er syv år og blir ofte tatt for unghund fordi han er så spretten og leken. Prisen er også veldig bra i forhold til pomeranien, som jo har blitt skrekkelig overpriset de siste årene. En DSG fra registrerte foreldre koster stort sett 12 000 norske kroner. De er noe billigere i Sverige. Jeg anbefaler dansk svensk gårdshund på det sterkeste! De har også en høy Disney faktor ( øyeareal delt på hodeareal) suuuuuuper søte! åhh, de var utrolig vakre! Jeg er veldig glad i en hund med litt lang/fluffy pels, men denne rasen var kjempevakker!
Gjest Unknown Skrevet 6. september 2015 #13 Skrevet 6. september 2015 Du kan jo titte litt i NKKs gruppe 9 - selskapshunder. Der er det en del små hunder som kanskje kan passe. Kan du legge ut link? Får bare opp feilmelding hver gang jeg prøver!
Tabris Skrevet 6. september 2015 #14 Skrevet 6. september 2015 Kan du legge ut link? Får bare opp feilmelding hver gang jeg prøver! Sjekk her. https://no.wikipedia.org/wiki/Selskapshunder
Gulogulo Skrevet 6. september 2015 #15 Skrevet 6. september 2015 De er så gode. Både pene, snille og sunne. Jeg var egentlig vant til stor arbeidshund, mens mannen min var vokst opp i kattehjem. Så det ble et kompromiss, en hund som av og til oppfører seg som en katt. Jeg kommer aldri til å kjøpe en annen rase. Jeg er helt frelst.
Gjest Unknown Skrevet 6. september 2015 #16 Skrevet 6. september 2015 Sjekk her. https://no.wikipedia.org/wiki/Selskapshunder Tusen takk!
Gjest Unknown Skrevet 6. september 2015 #17 Skrevet 6. september 2015 De er så gode. Både pene, snille og sunne. Jeg var egentlig vant til stor arbeidshund, mens mannen min var vokst opp i kattehjem. Så det ble et kompromiss, en hund som av og til oppfører seg som en katt. Jeg kommer aldri til å kjøpe en annen rase. Jeg er helt frelst. Hvilken rase snakker du om?
Tabris Skrevet 6. september 2015 #18 Skrevet 6. september 2015 Jeg kjenner og trener med tre dansk-svensk gårdshunder (to, da en av dem ble avlivet i ung alder pga akutt sykdom), og min oppfatninger at de er arbeidsjern. Kanskje noe mer krevende enn hva TS leter etter?
Gjest Unknown Skrevet 6. september 2015 #19 Skrevet 6. september 2015 Jeg kjenner og trener med tre dansk-svensk gårdshunder (to, da en av dem ble avlivet i ung alder pga akutt sykdom), og min oppfatninger at de er arbeidsjern. Kanskje noe mer krevende enn hva TS leter etter? Da er det nok det, ja
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #20 Skrevet 6. september 2015 Hvor ofte blir det lengre turer da? Hver dag? Hvordan stiller du deg ang røyting? Og vil du ha en som kan lære triks, agility osv lett eller er det mindre viktig? Anonymous poster hash: b89df...147
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå